جامعه

اولین عکس زمین از فضا چگونه ثبت شد؟

به گزارش مجله خانواده؛ هفتاد و پنج سال پیش، دانشمندان دوربینی را به دماغه یک موشک بالستیک V-2 نازی در محدوده موشکی White Sands در صحرای نیومکزیکو متصل کردند و برای ایجاد اولین عکس آن را به فضا پرتاب کردند. زمین از فضا توسط آن ضبط شده است.

این رویداد در 24 اکتبر 1946 با موشک های بالستیک V-2 انجام شد که ارتفاع 104 کیلومتری را کمی بالاتر از آنچه به عنوان “لبه فضا” شناخته می شود، طی کردند. دوربین برای فیلمبرداری 35 میلی متری هر یک و نیم ثانیه یک بار عکس می گرفتم.

سپس دوربین به سرعت روی یک موشک فرود آمد، به زمین بازگشت و با سرعت بیش از 547 کیلومتر در ساعت به زمین کوبید. با این حال، دانشمندان با کاوش در لاشه موشک، توانستند نگاتیوهای دوربین را دوباره به دست آورند و اولین تصویر زمین را از فضا به بشریت ارائه دهند.

«مایکل نیوفلد» یک افسر ارشد در تاریخ فضایی است. موزه ناسا می گوید: «این یک دستاورد شگفت انگیز برای سال 1946 بود.

دوربین در یک جعبه فولادی مخصوص قرار داشت که در شرایط سخت صعود یا سقوط آسیبی نمی دید.

«فرد روری» یکی از واحدهایی بود که در آن زمان برای ثبت تصاویر دوربین به محل سقوط هواپیما فرستاده شد. او در مصاحبه ای در سال 2006 گفت که کشف دوربین دانشمندان را هیجان زده کرد.

دیوید دووکین، متصدی موزه ملی هوا و فضا، می گوید که با وجود برخورد موشک با زمین، تنها یکی از لنزهای دوربین گم شده است.

سرانجام، وقتی دانشمندان سرانجام این تصویر اصلی را روی صفحه دیدند، هیجان آنها را فرا گرفت.این احساس سرخوشی ناشی از ارتش است آمریکا حتی یک چتر نجات برای ساخت موشک آلمان هیچ راهی برای تضمین بازگشت ایمن حمل و نقل موشک وجود نداشت.

نوفلد گفت: «کاری که آنها با موشک‌های V-2 اولیه انجام دادند، اساساً زره پوش بود و می‌خواستند پس از فرود روی زمین با سرعت 100 مایل در ساعت، زنده بمانند. از شانس آنها بود که این بدنه های زرهی کار کردند و اکنون تاریخچه جالبی در قالب این عکس داریم.

اولین تصویر زمین از فضا چگونه ثبت شد؟

ماکت موشک V-2

V-2 یک موشک بالستیک بود که به آن پرتاب شد جنگ جهانی دوم این در آلمان ساخته شد و برای بمباران استراتژیک اهداف متفقین استفاده شد. موشک سوخت مایع اولین موشک بالستیک مصنوعی بود.

موشک های بالستیک موشک های دوربردی هستند که جو زمین را ترک می کنند، بقیه مسیر را بدون سوخت طی می کنند، به دنبال موشک های بالستیک به جو زمین بازمی گردند و روی اهداف فرود می آیند. بنابراین، موشک V-2 اولین شی ساخته دست بشر بود که از جو زمین بیرون آمد.

با شکست آلمان و پایان جنگ، طرح‌های مرتبط با این موشک‌ها به همراه سازنده‌های آن به دست نیروهای آمریکایی و شوروی افتاد و راه را برای ساخت موشک‌ها و موشک‌های بالستیک نظامی دیگر هموار کرد. … صنعت ارائه مهندسی فضا در هر دو کشور.

دکمه بازگشت به بالا