جامعه

انتشار اوراق مشارکت جدید مترو تا ۳۱تیرماه

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرده است که پنجره جدیدی برای پرداخت وجه باقیمانده در اوراق مشارکت مترو از بانک آیندگان باز خواهد کرد.

علی امام در مصاحبه با مجله خانواده ، وی در مورد انتقال نهایی بخش دیگری از بودجه اوراق مشارکت دولت به حساب مترو تهران ، گفت: کلیه شهرداری ها از جمله شهر تهران هر سال طبق بند “د” تبصره 5 بودجه ملی ، حداکثر تا حد مشخصی در نظر گرفته می شوند. شما می توانید اوراق قرضه صادر کنید.

طبق قانون مصوب سال 1985 ، در مورد اوراق قرضه راه‌آهن شهری ، دولت گفت كه تضمین 50 اوراق با اصل و سود ضروری است. البته دولت در سالهای اخیر پرداخت به موقع سود سهام به خریداران را به تعویق انداخته است ، بنابراین بانک مرکزی اعلام کرده است که وثیقه امضا شده شهردار 100٪ تضمین شده است ، اما طبق قانون 50٪ با شهرداری باقی مانده است. این یک روش اشتباه است زیرا توسط دولت تضمین شده است.

بیانیه امام در مورد پرداخت نهایی اوراق مشارکت مترو توسط بانک آیندگان: “از آنجا که ضمانت وثیقه املاک و مستغلات کار نمی کند ، بانک شاه ضمانت بین بانکی را به بانک آیندگان صادر کرد. به حساب مترو اعتبار داده شد اما اختلاف اختلاف از 50٪ باقی مانده اوراق مشارکت فراتر رفت.

وی ادامه داد: البته سازمان بودجه برنامه در نامه ای به بانک مرکزی اعلام کرده است که دولت 50٪ باقی مانده را تضمین می کند و بانک مرکزی در نامه به بانک آینده درخواست کرده است که اقدامات لازم انجام شود. ، مقامات بانک آینده به بانک مرکزی دستور نداده اند که آنها را آزاد کند ، استاندارد رفتار برای آنها نامه ای نیست که ما در پی آن هستیم.

امام ادامه داد: این پول باید برای توسعه خطوط 6 و 7 مترو هزینه شود. طبق برنامه حداقل ، این پول می تواند 12 ایستگاه مترو را تا پایان سال افتتاح کند.

وی همچنین به اوراق مشارکت مترو در سال 1998 اشاره کرد و گفت: شورای متروپولیتن 100 میلیون دلار اوراق مشارکت متروپولیتن مترو و اتوبوس 500 میلیون تومانی را تصویب کرد. وی ادامه داد: “من در حال نوشتن پیگیری ها و نامه هایی برای دریافت مجوز برای انتخاب بانک آمل هستم. امیدوارم که تا آن زمان اتفاق خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا