جامعه

امنیت غذایی، امنیت ملی می‌آورد

مجله خانواده/ کارمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر مدیران جهاد کشاورزی می توانستند در چهار سال دولت رئیسی برای بهره برداری از توان غذایی تلاش کنند، به تعهدات خود عمل می کردند.

هوشنگ محمدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت. امنیت غذایی علاوه بر امنیت نظامی، امنیت ملی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: “من با وزرا زیادی ملاقات کردم، اما بهترین برنامه را در برنامه ای که وزیر کشاورزی فعلی ارائه کرد، دیدم زیرا هم به مسائل کمی و هم کیفی می پردازد.”

محمدی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی کرمان باید تصمیم گیری و تکلیف شود، گفت: 70 درصد محصولات کشاورزی این کشور از 13 ایالت به دست می آید که یکی از آنها کارمان است.

رئیس دفتر هماهنگی کشور ادامه داد. استان کرمان این مدرسه را توسط سالدار سلیمانی که او نیز متعلق به کل کشور است تأسیس کرد. نماینده هم نماینده برجسته ای است.

محمدی به صراحت می گوید: استان کرمان در حوزه کشاورزی متعلق به خود نیست زیرا نیاز کل کشور را تامین می کند. به عنوان مثال در تولید خرما رتبه اول را دارد، صادرات پسته خوبی دارد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مرکبات و گل محمدی در کشور است.

اگر امروز اعلام کنیم 130 میلیون تن محصول تولید می شود، 95 درصد این محصولات از کشاورزان و تولیدکنندگان است و فقط 5 درصد درگیر هستیم و اگر کشاورزی مشکل دارد این 5 درصد است.

محمدی با اشاره به اینکه بر روی شعار احیای جهاد سازندگی کار می کند، گفت: جهاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. “

مدیر هماهنگی کشوری درباره توزیع خرده فروشی برای تنظیم بازار گفت: نیازهای مردم با حفظ کرامت انسانی. “

محمدی تاکید کرد: مردم برای کسب اقتدار در زمینه غذا باید به مسئولان اعتماد کنند. ..

وی با تمجید از مهندس سدی گفت: مهندس ساعدی در بدترین شرایط مسئولیت جهاد کشاورزی را برعهده داشت و همه امیدوارند که سالم باشد. تبادل بسیار مهم و سخت بود، در کرمان اتفاق افتاد، اما انتخاب در این حالت بسیار سخت بود.

محمدی در خصوص محمد خیراندیش گفت: دکتر خیراندیش برای همه مسائل کارآمدی، شجاعت و صبر لازم را نشان داده است. مهمترین ویژگی او امید است که یکی از آیتم های اصلی مدیریت است.

وی گفت: میز و صندلی ها همیشه متعلق به کشاورزان بوده است و امیدواریم بخش جدید از توانمندی های کشور به خوبی استفاده کند. همچنین تمامی همکاران جهاد کشاورزی متخصص هستند.

محمدی با اشاره به اقدامات اخیر دولت در این زمینه گفت: باید زمینه استفاده دانش آموزان فراهم شود. زمین های کشاورزی مستند شده و مسائل امنیت غذایی از زمان روی کار آمدن دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان می کند: ارزیابی سیستماتیک مدیران ایالتی و شهری بر اساس همان پیشرفتی است که در حال انجام است. همچنین باید برنامه وزیر کشاورزی را مطالعه کرده و برای اجرای آن در ایالت راهکار ارائه کنند.

به گزارش مجله خانواده، در پایان این مراسم از زحمات عباس سعیدی تقدیر و محمد خیراندیش به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا