جامعه

افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان گفت: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بیش از 224،000 هکتار از مزارع افغانستان در سال 2020 خشخاش تولید می کنند که 37 درصد در مقایسه با سال گذشته در کشت خشخاش افزایش یافته است.

به گزارش مجله خانواده ، سردار مجید کریمی در نشستی تعاملی با رئیس و نمایندگان کمیته اجتماعی پارلمان ، اقدامات و نتایج اجرای قانون در زمینه مبارزه با مواد مخدر را توضیح داد و از این فرصت ابراز رضایت کرد و سپس گفت: به عنوان. همکاری مشترک برای از بین بردن چالش ها و شکاف ها در مبارزه با قاچاق و حمل و نقل مواد مخدر.

وی به تولید انبوه مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد. پس از 19 سال حضور نیروهای غربی در افغانستان به نام مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، متأسفانه امروز شاهد کاهش تولید بوده ایم و فقط با این فاجعه مبارزه نمی کنیم. طرف آنها نیست. برعکس ، کشف بیش از 20 تن مت آمفتامین (شیشه) برنزه شده از افغانستان به خاک جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 نشان دهنده افزایش تولید مواد مخدر صنعتی و سنتی در این کشور است.

او اضافه کرد: “این نگرانی همیشه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است ، زیرا یکی از خواسته های رهبران عالی این است که به پایگاه مالی قاچاق مواد مخدر و شبکه های حمل و نقل ضربه بزنند. سال گذشته ، پلیس فروشندگان مالی مرده بود. و توانست این یک رکورد بی سابقه از این دست است.

سردار کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تمرکز اقدامات مبارزه با مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در مرز شرقی کشور اشاره کرد و گفت: این نشان می دهد اجرای قانون موفق در این منطقه در مرزهای شرقی و جنوب شرقی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین با اشاره به چالش ها و شکاف های موجود در زمینه مبارزه با مواد مخدر داخلی تصریح کرد: عدم اجرای دقیق و کامل سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. کاهش جنایتکاران از مجازات مواد مخدر ، مغایرتهای کیفری و مجازاتی و وجود خلأهای قانونی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر چالشهایی هستند که از دیدگاههای هم افزایی و مثبت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس انتظار می رود. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی در ادامه به لزوم توانمندسازی معتادان متجاهر پس از ترک اشاره کرد و افزود: قدرت بیشتری به معتادان داده می شود.

ولی اسکندری ، رئیس کمیته اجتماعی شورای مشورتی اسلامی با بیان فرصت و ارزش گذاری این فرصت ، از نقش و موقعیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر صحبت کرد. ما امیدواریم که موانع موجود تا حد امکان برداشته شود.

“از آنجا که ما نیاز داریم مرزها را ببندیم تا از حمله مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم ، جلسه ای در این زمینه برگزار شد ، موضوع پارلمانی مطرح شد و مرز در چند سال آینده بسته می شود. با استفاده از قدرت اقدامات انتظامی انجام دهید. از قدرت

وی در ادامه بر لزوم ایفای نقش سایر سازمان ها و نهادهای مسئول در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: “مسئله مواد مخدر همیشه در جلسات کمیته اجتماعی مجلس یکی از مخاطرات اصلی اجتماعی بوده است. ما مشتاقانه منتظر همکاری های بیشتر هستیم.” و شمارش نقاط قوت و ضعف سایر دستگاه ها روند مطلوب تری را در کنترل این آسیب اجتماعی نشان می دهد.

اسکندری در پایان به اولویت رفع شکاف حقوقی در بحث دستگیری و آزادی متهمان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مبارزه با داروهای خط اعتباری را اعلام کرد و جلسات منظمی را با مقامات سایر سازمان ها و موسسات مرتبط برگزار کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا