جامعه

افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در کشور

رئیس سازمان اورژانس ملی از افتتاح چهل و هفتمین پایگاه نیروی هوایی اضطراری در سیلجان خبر داد.

به گزارش مجله خانواده ، دکتر پیرحسین کولیوند در این باره گفت: با راه اندازی برنامه تحول نظام پزشکی ، این سرویس به یکی از اولویت های فوری کشور تبدیل شده است. این بالگرد در بیمارستان امامرضا (ع) سیلجان فعالیت خود را آغاز کرده است.

کولیوند افزود: “تلاش مشترک لازم است تا بتوانیم به ویژه در مناطق دور افتاده به روستاها و مناطق کم برخوردار خدمات دهیم.”

وی اظهار داشت: یکی از خدمات اورژانس هواپیمایی موضوع مشارکت در پیوند اعضا است. یکی از چالش های کشور ما تهیه اندام های مهمی مانند قلب ، کبد و ریه ها است. ما نوزدهمین کشور بزرگ جهان هستیم و برای تحویل اعضای بدن به گیرندگان به خدمات هواپیمایی نیاز داریم. در این نوع خدمات از ترکیبی از پرندگان بال ثابت یا هواپیما و پرنده های متحرک پرنده یا بالگرد استفاده می شود و همچنین توسط آمبولانس های زمینی به آنها کمک می شود.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس ملی ، وی تصریح کرد: ظرفیت ، سرعت ، مأموریت های جاده ای و ترافیکی ، بیماران حاد قلبی و مغزی ، مادران باردار و سایر خدمات اورژانس هواپیمایی. در پاسخ به انتقال به موقع ، تقویت و افزایش هلی کوپترهایی که ارائه می دهیم ، ما در حال خدمات دهی به هموطنان در دستور کار خود هستیم.

در پایان رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با افتتاح این پایگاه اضطراری هوایی در سیلجان در حال حاضر 47 پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک تعداد این پایگاه ها افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا