جامعه

اسامی پایگاه‌های فعال سنجش بینایی شهر تهران

با توجه به شیوع ویروس کرونا ، مدیر اداره بهزیستی استان تهران گفت که برنامه آزمایش بینایی در تهران فقط با تجهیزات انجام می شود و پایگاه فعال اندازه گیری بینایی را اعلام کرد.

در گفت وگو با مجله خانواده ، سید سعید آرام ، “آمبلیوپی یا آمبلیوپی شایعترین علت نابینایی در افراد زیر 20 سال و دومین علت اصلی نابینایی در کودکان است. شیوع آمبلیوپی یا آمبلیوپی در سراسر جهان 5-5 است.”

وی با بیان اینکه رشد و نمو مرکز بینایی مغز از جنینی تا 10 سالگی صورت می گیرد ، افزود:

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری از آمبلیوپی ، تشخیص به موقع آن است ، بنابراین به والدین 3 تا 6 ساله توصیه می شود هر ساله برای انجام آزمایش بینایی به یک مرکز بینایی مراجعه کنند.

مدیر بهزیستی ، تهران ، برنامه آزمایش بینایی را تشریح کرد و گفت: در سطح اول ، کودک از نظر بینایی مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت سالم بودن کارت سلامت دریافت می کند ، اما در صورت شک ، به سطح دوم ارجاع می شود ، یک اپتومتریست که در صورت سلامت کارت سلامت دریافت می کند. .. این یک معاینه بینایی سنج است ، اما اگر مشکلی وجود داشته باشد ، به سطح سوم یعنی چشم پزشک ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه آزمایش بینایی به دو روش دستگاهی و نمودار الکترونیکی انجام می شود. از پروتکل بهداشتی استفاده می کند.

آیا می توانید با خونسردی به این س ofال پاسخ دهید که آیا شما نه تنها در پایگاه بلکه در مهد کودک نیز طرح غربالگری را اجرا می کنید؟ وی گفت: “پیش از این در مهد کودک ها ، مهد کودک ها ، سالن های محله شهری و کلینیک ها برگزار می شد ، اما از سال گذشته مکان های محدودی برای کرونا وجود داشته است.” امسال تعداد پایگاه های دائمی به 30 پایگاه رسیده است.

علم خاطرنشان کرد: در تهران در سال 1399 ، 143،471 نفر تحت آزمایش بینایی قرار گرفتند و Vegisti و 30 نفر توسط چشم پزشک ویزیت و درمان شدند.

به گفته مدیر بهزیستی تهران ، در سال 2089 ، عیب انکساری ، 319 نفر با آمبلیوپی ، 66 نفر با استرابیسم و ​​13 نفر با سایر بیماری های چشم تشخیص داده شد ، اما در همه موارد درمان لازم انجام شد.

وی همچنین به درمان های آمبلیوپی و تنبلی چشم اشاره کرد و موارد زیر را فاش کرد: عینک و بسته شدن چشم سالم و حرکات چشم …

علم در مورد مبلغ پرداختی برای آزمایش بینایی در تهران صحبت کرد ، اگر فقر ثابت شود ، فقرا تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت. افراد فقیر سطح اول نیز الک خرید خدمات دریافت می کنند (یعنی پایگاه بازرسی های رایگان انجام می دهد و بهزیستی هزینه غربالگری را پرداخت می کند) و افراد فقیر سطح دوم نیز کمک هزینه عینک دریافت می کنند.

به گزارش مجله خانواده ، والدین می توانند برای اطلاع از مرکز ارزیابی بینایی تهران بر اساس منطقه محل سکونت خود با شماره های زیر تماس بگیرند:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا