جامعه

اختلالی که آرام آرام در ذهن فرو می رود!

مجله خانواده / کردستان به گفته یک روانشناس ، اختلال وسواس فکری یک فکر یا ایده غیر منطقی است که تکرارهای مکرر این رفتارها باعث ایجاد احساسات ناخوشایند در افراد خواهد شد.

شیوا ابراهیمی در مصاحبه با مجله خانواده ، وسواس را به عنوان اختلال وسواس-اجباری توصیف کرد و گفت: “گاهی اوقات اختلال وسواس-اجباری می تواند منجر به اختلال وسواس شود و فرد مبتلا به وسواس فکری نمی تواند شک کند. چه کسی اضطراب ، اضطراب ، اضطراب و اضطراب را تجربه خواهد کرد. ” این کار را کرد

وی اظهار داشت: در مواقع بحرانی ، افکار منفی معمولاً بیشتر از هر زمان دیگری ذهن فرد را مورد تهاجم قرار می دهند و اگر فرد مشکل را حل نکند و این افکار منفی روح و ذهن را تحت پوشش خود قرار دهد ، این افکار غیر منطقی بدون شک در رفتار و عمل ظاهر می شود. ” در این شرایط بحرانی و غلبه بر افکار منفی ، بهتر است با تغییر و تزریق مداوم تفکر منطقی و مثبت و جلوگیری از شروع وسواس ، افکار منفی را خنثی کنیم. اختلال کمبود

ابراهیمی افزود: در مواقع بحرانی مانند بحران کورنا ، افرادی که از ترس و اضطراب ناشی از مشکل و مهارت های ضعیف حل مسئله رنج می برند اغلب این تصور غلط را دارند که رفتار و پاکیزگی بیش از حد متعادل است ، آنها سالم تر خواهند بود ، در حالی که هرگونه رفتار و عملکرد نامتعادل خراب شده و وسواس محسوب می شود.

به گفته روانشناسان ، استرس و اضطراب ناشی از تاج ، محدود به افراد مبتلا به وسواس فکری نمی شود ، گاهی اوقات اضطراب و اضطراب به صورت متعادل به مشکل بدن طبیعی می پردازند و به شرایطی پاسخ می دهند که می توان یافت به یاد داشته باشید اگر نکات و ترفندهایی را که در بحث پیشگیری از بیماری و علی رغم اعتدال وجود دارد ، استفاده کنیم ، از زندگی روزمره مردم خلاص می شود و به وسواس می انجامد – اختلال اجباری

وی خاطرنشان می کند: اختلال وسواس فکری شامل افکار ، رفتارها و تصاویر الهام بخش است: “افرادی که مستعد ابتلا به وسواس فکری هستند از افکار و اعمال نامناسب خود آگاه هستند. اما نتوانستند رفتار و رفتار نامناسب خود را کنار بگذارند. ” دلیل این افکار و اقدامات شدید همچنان باعث اضطراب و مختل شدن زندگی عادی و روزمره فرد خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیشتر اختلالات روانپزشکی و روانی ریشه در مسائل بیولوژیکی و ژنتیکی دارد ، گفت: آنچه باعث افزایش اختلال وسواس می شود ریشه در عوامل محیطی دارد ، بنابراین لازم است از بروز و پیشگیری شدید جلوگیری شود. ظهور ” عوامل محیطی را کنترل کنید ، زیرا هر فرد توانایی کنترل و مدیریت رفتار خود را دارد.

شیوا ابراهیمی با اظهارنظر درباره بحران اجتماعی افزود: در زمانی که جامعه ما تحت تأثیر و فشار کوروی ویروس قرار دارد و نسبتاً نامشخص و ناشناخته مانده است ، ممکن است افراد اطلاعات متناقضی راجع به تاج به روش های مختلف ، و این اشتباه است. ” و ناهماهنگی اطلاعات باعث ایجاد هرج و مرج و استرس برای فرد خواهد شد.

طبق این روانشناسی ، در بحرانی که رخ داده است ، باید دستورالعمل خاصی را از منابع معتبر دریافت کنیم و اعتدال را رعایت کنیم و از هرگونه اضافی خودداری کنیم ، زیرا اگر اعتدال را رعایت کنیم و اجتناب از موقعیت های بحرانی ، عملکرد سازگارانه. باعث آرامش و کاهش استرس و اضطراب در فرد می شود.

وی استدلال می کند که اختلال وسواس-اجباری ناشی از افکار منفی و غیرمنطقی است: اول از هر چیز لازم است فرد منبع اختلال وسواس-اجباری خود را بشناسد و تبادل افکار منفی مثبت و مفید را انجام دهد. و افکار مخرب یکنواختی بیرونی و سعی کنید رفتارهای متفاوتی مانند ایجاد عادت های جدید ، تقویت رفتارهای اجتماعی حتی به صورت مجازی و دیدار با افراد جدید ایجاد کنید …

شیوا ابراهیمی ادامه داد: در شرایط فعلی که بیشتر مردم در خانه ها زندگی می کنند و قرنطینه و روابط اجتماعی بسیار کاهش می یابد ، این امر در صورت عدم توانایی می تواند به یکنواختی و پریشانی برای مردم منجر شود. وضعیت فعلی و محیطی که ایجاد انواع مختلف ما را ترس و اضطراب تر می کند زیرا ذهن تمایل بیشتری برای پذیرش افکار منفی دارد.

“یکی از راه های جلوگیری از بیماری کرون ایجاد مشاهدات جدید روانشناختی و عملی ، ایجاد عادات و علایق جدید و تقویت روابط ما با خانواده و کسانی است که صلح را به ذهن ما می آورند.” ، گفت: ” بدون هیچ حرکتی در گوشه ای بنشینید و افکار منفی را به ذهنتان برسانید.در همین محیط می توانید با افزایش دانش خود و تغییر رفتار روزمره و ایجاد تغییر روحیه مثبت ایجاد کنید. دکوراسیون منزل شما

ابراهیمی روش دیگری برای مقابله با وسواس کرونا را اینگونه توصیف می کند: یکی از راه های کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا مراقبت از خود با احتیاط و جلوگیری از کمال و مثبت بودن است. تلقین و ارجاع به یک علت و پذیرش. مشکل بوجود آمد.

وی اظهار داشت: طبیعی است که این مسئله به روش خود مشکل ساز باشد ، اما اگر بتوانیم به روش صحیح آن را کنترل کنیم و درک کنیم که هرچه خودمان را در ارتباطات و روابط گسترده قرار دهیم ، کمتر متحمل می شویم. درد و سعی کن. ” بیایید به احتمال خطر توجه نکنیم و به جای اینکه در مورد فروپاشی کرونا ویروس در نظر بگیریم ، در نظر بگیریم که تعداد افرادی که از تاج دریافت می کنند بیشتر از تعداد مرگ و میرهای ناشی از آن است. این باعث کاهش مدیریت و اضطراب شما می شود.

با توجه به این روانشناسی ، یکی از راه های جلوگیری از وسواس کرون جلوگیری از شایعات مختلف است و می گوید: “در شرایط فعلی ، ما سعی می کنیم از مردم دوری کنیم و مواردی را بخوانیم که به دنبال آن هستند. شایعات و سوء استفاده را تحت شرایط موجود گسترش دهید و روزی یک بار. برای اطلاعات خود ، اخبار مربوط به Corona را از یک منبع موثق دنبال کنید ، زیرا شایعات و خواندن اطلاعات نادرست و متناقض درباره Corona باعث بیماری بیمار می شوند و هم افکار منفی و هم ترس و اضطراب ناشی از آن شخص منجر به بیماری و اختلال وسواس فکری می شود.

شیوا ابراهیمی ادامه داد: در شرایط فعلی باید سعی کنیم سیاست هایی را برای خودمان تنظیم کنیم و از ضد عفونی و شستشوی وسایل و لباس هایی که می دانیم هیچ کس لمس نکرده و در معرض آلودگی نیست ، خودداری کنیم ، زیرا قانون و مقررات ، شوق ما را برای شرایط تاجگذاری امروز کاهش می دهد.

وی تأکید کرد: بهتر است افکار منفی را از بین ببریم و نکات مثبت را روی کاغذ بکار ببریم و آنها را در معرض دید قرار دهیم تا هنگام حمله به افکار منفی بتوانیم به سرعت به آنها مراجعه کرده و نکات منفی را جایگزین نکات منفی کنیم. از مشکل ” .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بیشتر افراد مهارت حل مسئله ضعیفی دارند: “متأسفانه بیشتر افراد جامعه قادر به حل مشکلات نیستند و در عوض متمرکز بر حل مشکلات هستند. و آنها را از زوایای مختلف ارزیابی می کنند ، آنها سعی در تقویت افکار منفی خود دارند. ” اما در مرحله اول لازم است که مشکل و ماهیت آن مشخص شود و سپس آن را بپذیرید و موانع حل مسئله را برطرف کنید.

این روانشناس با تأکید بر غم و انزوا ناشی از این نگرشهای روحی ، اظهار داشت: در شرایط فعلی باید سعی کنیم روابط خود را با دیگران حفظ کنیم و در قالب تماس های ویدیویی و صوتی با دیگران و کسانی که ما را خوشحال می کنند. “” تماس بگیرید زیرا تنهایی و انزوا باعث ایجاد افکار جذاب در فرد خواهد شد.

به گفته وی ، زندگی مردم تأثیر بسزایی در کنترل احساسات دارد. در بحران کورنا ، بیایید وقت خود را یاری دهیم ، زیرا زندگی مردم در کاهش و کنترل ترس و اضطراب فرد مؤثر خواهد بود.

شیوا ابراهیمی ادامه داد: ورزش به خودی خود در کاهش علائم وسواس فکری مؤثر است و نقش مهمی در کاهش استرس و اضطراب دارد و با تقویت سیستم عصبی و کاهش استرس می توان به آن دست یافت. علائم بیماری وسواس فکری. “

ابراهیمی با تأکید بر دریافت خواب کافی و سالم در طول روز و شب تصریح کرد: تنظیم خواب کافی و خواب روزانه می تواند سلامت روان افراد را تنظیم کند زیرا عدم خواب باعث تشدید افکار منفی در خواب می شود. روز و باعث استرس و اضطراب می شود. مرد است

“آرامش جسمی روزانه و آرامش ذهنی باعث کاهش مراقبت از خود آگاهی ، یوگا ، تنفس عمیق ، تکنیک های ریلکسیشن ، استرس و سطح استرس و کاهش استرس می شود. استرس و اضطراب ، “او گفت.

در پایان ، روانشناس هشدار می دهد: اختلال وسواس فکری دارای درجه های مختلفی است و اگر وسواس شدید و نامتعادل باشد ، باید توسط روانپزشک و داروسازی دیده شود ، اما اگر معتاد معتدل باشد ، با تکنیک هایی قابل کنترل است. و راه حل های ارائه شده و افکار مثبت را به منفی تبدیل می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا