جامعه

آیا مصرف ویتامین D از تاج جلوگیری می کند؟



ویتامین D به عنوان یک ویتامین محلول در چربی تغییرات زیادی در بدن دارد. در متابولیسم کلسیم و فسفر در سلامت استخوان شرکت می کند و سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری هایی مانند بیماری های تنفسی تقویت می کند ، اما مصرف زیاد آن می تواند منجر به مسمومیت شود.

به گزارش مجله خانواده ، در مسمومیت های حاد ویتامین D ، کلسیم خون بالا زیاد است و با دوز بالا ، مصرف طولانی مدت ویتامین D می تواند باعث سخت شدن شریان ها شود.

در عین حال ، بیماران کبدی و کلیوی باید مکمل های لازم بخصوص مکمل های ویتامین D را تحت نظر پزشک مصرف کنند.

اگر این ویتامین را به صورت نادرست و زیاد ، ناخواسته یا عمدی مصرف کنید ، ممکن است عوارض جانبی مانند یبوست ، ضعف ، خستگی ، خواب آلودگی ، سردرد ، کاهش اشتها ، از دست دادن اشتها ، خشکی دهان ، طعم و مزه داشته باشید. آهن در دهان ، حالت تهوع و از بین رفتن اشتها. اشتها ، ادرار مکرر و کاهش وزن و استفراغ نیز گزارش شده است.

فرض مکمل های ویتامین D در ارتباط با کورو ویروس ها

براساس اعلام دفتر وزارت بهداشت برای تغذیه در جامعه ، سازمان بهداشت جهانی هنوز هیچ توصیه ای برای مکمل ویتامین D برای جلوگیری از بیماری های تنفسی و کورو ویروس نکرده است. بنابراین ، برنامه مکمل ویتامین D باید در رده های موجود برای رده های سنی مختلف اجرا شود و موارد تشخیص داده شده با کمبود ویتامین D باید توسط پزشک معالج با استفاده از پروتکل های درمانی انجام شود.

براین اساس باید توجه داشت که در مورد کودکانی که دو تا هشت سال دارند ، در حال حاضر هیچ برنامه ملی برای تکمیل مراقبت از آنها وجود ندارد. طبق توصیه های کمیته ملی پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین D ، به مادران آموزش داده می شود که هر دو ماه یک بار مکمل ویتامین D را 50،000 واحد مصرف کنند و آن را به فرزندان خود بدهند. البته مکمل های تجویز شده از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی ، برخی از نیازها را برآورده می کنند و مابقی باید از طریق منابع غذایی که حاوی کلسیم مانند شیر و لبنیات ، کلم ، حبوبات و غیره و ویتامین D از طریق ماهی های چرب هستند باشد. ، لبنیات ، تخم مرغ. خوب و … فراهم می شود.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان تحمل ویتامین D ، بسته به سن و گروه فیزیولوژیکی ، در روز 4000 واحد بین المللی برای بزرگسالان و روزانه 2500 میلی گرم برای کلسیم تعیین شده است. مصرف بیش از 10،000 واحد بین المللی روزانه برای مدت طولانی می تواند باعث مسمومیت شود.

در عین حال ، لازم به ذکر است که مصرف همزمان یک مکمل ویتامین D 50،000 واحد با قرص های کلسیم D عاقلانه و در حد ویتامین D است ، مکمل های کلسیم را با یا بعد از غذا میل کنید. .

برای جلوگیری از کمبود ویتامین D در زنان باردار ، لازم است دستورالعمل های مکمل را برای زنان باردار روزانه 1000 واحد دنبال کنید. با توجه به اینکه نوع تزریقی ویتامین “D” از دسترس فراهمی زیستی خوبی برخوردار نیست ، بنابراین در سطح پیشگیری از کمبود ویتامین D ، شکل تزریقی آن توصیه نمی شود.

انتهای پیام


انتشارات سایت توسط سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین خاطر مسوولیت نوشته های سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا