جامعه

آیا بین کرونا و بروز سکته ارتباطی وجود دارد؟

معاون عصبی دانشکده پزشکی شهید بهشیت با بیان اینکه پس از حمله کروناویروس ، پاسخ ایمنی هر فرد باعث بروز انواع مختلفی از اختلالات می شود ، اظهار داشت: عوارض غیرمعمول مانند التهاب دیواره شریانی و مشکلات بعدی در انعقاد تشکیل”. ترومبوز شریانی یکی از عوارضی است که می تواند منجر به انسداد شریان ها و سکته های مغزی شود.

دکتر کوروش قارا غزلی در گفتگو با مجله خانواده وی همچنین به بیماری عروق ویروس کرونا در برخی از افراد 19 ساله اشاره کرد و تأکید کرد: سکته مغزی در بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب نادر و محدود است. “اما پس از حمله ویروس ، پاسخ ایمنی هر شخص باعث ایجاد اختلالات مختلف می شود.” همچنین ، عوارض نادر مانند التهاب دیواره شریانی و متعاقباً مشکلات انعقادی شریانی و تشکیل لخته وجود دارد. برخلاف برخی از این عوارض که می تواند به انسداد سکته منجر شود.

وی گفت: “به دلیل بروز ویروس و بیماری ، سیستم ایمنی بدن افراد در بعضی از افراد و نوجوانان به کوراو ویروس متفاوت واکنش می دهند و باعث التهاب عروقی ، بیماری عروق ویروس کرونا و در نهایت سکته مغزی می شوند. “البته ، این قابل پیش بینی نیست و به نحوه پاسخ سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. البته پاسخ سیستم ایمنی بدن یک فرایند زنجیره ای است که با ورود ویروس آغاز می شود و بعضی اوقات منجر به عوارض جدی تر مانند التهاب رگ های خونی می شود.

“این ویروس از سیستم ایمنی بدن ناشی می شود. این ویروس در وهله اول وارد سیستم تنفسی می شود و باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود ، گاهی اوقات با تب ، تنگی نفس ، سرفه یا عوارض.” مشکلات گوارشی ، بویایی ، چشایی ، در بعضی از افراد باعث اختلالات عروقی و التهاب می شود.

متخصصان مغز و اعصاب می گویند سكته مغزی و سكته قلبی برای اولین بار حدوداً در حدود یك ماه و نیم پیش در برخی از جوانان در قوید 19 گزارش شده است: “پس از بررسی گزارش های آسیب شناسی این بیماران ، این افراد بعداً ، عفونت های کروناویروس باعث التهاب عروقی می شوند که به نوبه خود باعث انعقاد عروق مغزی و محیطی می شود و در نهایت باعث بسته شدن شریان ها و عوارضی مانند سکته های قلبی و سکته مغزی می شود.

وی شناسایی تدریجی عوارض جدید بیماری را یک مشکل طبیعی خواند و گفت: پیشرفت زمان و پیشرفت علمی و پژوهشی برای درک بهتر بیماری و عوارض آن برای بیماران سریعتر و دقیق تر است. شناسایی خاص و شروع راهکارهای جدید درمانی. ”

دانشکده و کارکنان گفتند: “بعد از اینکه ویروس به بدن نفوذ کرده است ، پاسخ ایمنی هر فرد باعث ایجاد انواع مختلف اختلالات می شود ، هر فرد متفاوت را تحت تأثیر قرار می دهد و عوارض جانبی کمی دارد.” برای ایجاد بیماری عروقی و تنفسی.

وی گفت: نوع ویروس تغییر نکرده است و سیستم ایمنی بدن بر سیستم ایمنی بدن متفاوت اثر می گذارد. وی گفت: “من برای اولین بار در سنین 30 تا 50 سالگی دچار سكته مغزی شدم. به عبارت دیگر ، سیستم ایمنی بدن با شدت بیشتری نسبت به ویروس واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد مشکلات و اختلالات در بدن می شود. ممکن است

“اختلالات عروقی ثانویه به کروناویروس بسیار نادر است. اختلالات عروقی در اثر التهاب دیواره شریانی ایجاد می شود و به واکنش سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. این می تواند باعث سکته قلبی و سکته مغزی شود و در بعضی مواقع بسیار ضعیف است ، عبور آسان

معاون علوم مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی شهید Behecity در ادامه افزود: اتیولوژی ویروس covid 19 با گذشت زمان در مقایسه با آغاز ضعیف می شود. کیت های تشخیصی همچنین تشخیص و شناسایی بیماران با عوارض خفیف آسان تر شده است.

وی با اشاره به انتشار آمار آلودگی کرون در کشور ، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال افزایش تجهیزات و کیت های تشخیصی ، تعداد دقیق و تعداد افراد آلوده مشخص تر از روز اول بیماری است. یعنی تعداد دقیق در چند روز اول منتشر نشده و تعداد بیماران بسیار بیشتر بود ، اما به دلیل عدم عملکرد تشخیصی مشخص نشده است.

کاراگازوری دلیل تضعیف ویروس Cavid 19 را عنوان کرد: “خوشبختانه این میزان مرگ و میر همه گیر کاهش می یابد زیرا به نظر می رسد با هر عفونت ویروس Cavid 19 سرعت بیماری زایی کاهش می یابد. به طور کلی ، می توان از حمله ویروس کمتری به انسان انتظار داشت. احتمالاً ویروس بسیار قدرتمندتر است ، اما ویروس کرونا ویروس اکنون به طور فزاینده ای ضعیف است.

“مطمئناً اگر ویروس صدها بار به بیمار جدید منتقل شود ، قدرت و توانایی آن در از بین بردن سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد و علائم خفیفی در بیمار ظاهر می شود.” یعنی با گذشت زمان تعداد مبتلایان به علائم خفیف افزایش می یابد و تعداد مبتلایان به علائم شدید کاهش می یابد.

اعضای هیئت علمی دانشگاه به این نتیجه رسیدند که آمار بیمارستان نیز تأیید کرده است که ویروس تخریب شده است ، اما این بیماری به پایان نرسیده است و هنوز هم بیشتر مردم و عوارض آن را تحت تأثیر قرار داده است. من خواهم. به طور طبیعی ، افراد جامعه باید به شدت از ایمنی و رفتارهای بهداشتی و مسافت های اجتماعی پیروی کنند ، زیرا برای افراد در معرض خطر و بیماری زمینه ای به ویژه دیابت خطرناک و جدی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا