جامعه

آیا با این کارها عفاف و حجاب، حاکمیت می یابد؟

واکنش تند معاون میراث فرهنگی به بازداشت مدیر حافظیه: آیا با این کارها عفاف و حجاب، حاکمیت می یابد؟

معاون میراث فرهنگی به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری مجله خانواده، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور نسبت به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه واکنش نشان داد.

وی در یک پست اینستاگرامی با انتشار تصویر تقدیر از مدیر مجموعه حافظیه که چندی پیش صورت گرفت، چنین نوشت:

«دولت در دولت

در بنای تاریخی حافظیه در شیراز دختر و پسر جوانی در میان جمعی از هم خواستگاری کردند. وضعیت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلاً قابل دفاع نیست.

اینکه چطور این برنامه از دید مأموران حافظیه مغفول مانده و آنها با تأخیر فراوان وارد عمل شده اند مستوجب نکوهش و تخلف از وظایف قانونی آنهاست.

کسانی که در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه های تاریخی که رعایت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زیر پا گذاشته اند نیز اقدامی ناشایست و هنجارشکنانه کرده اند. قانون تکلیف هر دو گروه (مأموران و هنجارشکنان) را مشخص کرده است.

اما حیرت و افسوس نوع موضع گیری و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانی شیراز در جلب و بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر مجموعه تاریخی حافظیه است.

با تلاش زیادی که صورت گرفت مدیرکل با قرار وثیقه موقتاً آزاد و مدیر حافظیه دو‌شب است در بازداشت به سر می برد. رئیس نهاد ریاست جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و … دو روز است همه تلاش می کنیم اما این بانوی مومنه (مدیر حافظیه) در بازداشت و پدر و مادر سالخورده اش چشم انتظار و نگران هستند اما گویا اراده ای برای حل مسأله نیست.

به راستی به کجا چنین شتابان؟ 

با این رفتارها و احکام غیرقابل قبول قضایی به دنبال اثبات چه چیزی هستیم؟ تکلیف این همه مأموران دولتی از ترس اینکه با آنها نیز چنین برخورد ناحقی صورت گیرد، چیست؟ مگر رهبری نفرمودند همه با مهربانی کنار هم باشید؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد و مرزهای قانونی برای همه تعریف نشده است؟

آیا با این کارها عفاف و حجاب که امری قانونی است حاکمیت می یابد؟ این مواضع، رفتارها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه ای خواهد داشت؟!

جای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث فرهنگی از او تجلیل شد، زندان نیست!»

انتهای پیام/

 

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا