معاون وزیر آموزش ابتدایی از راه اندازی بسته تحولی آسان برای خواندن خبر داد و هدف اصلی این پروژه اتخاذ روشی است که سه عنصر اساسی مهارتهای زندگی را شامل شود: مسئولیت ، شجاعت و ادب. ذکر شده بهبود سطح مهارت های زبان ملی. ..
به گزارش مجله خانواده ، رضوان حکیم زاده ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، در مصاحبه با شبکه آموزش افزود: خواهد بود.
وی در توضیح اینکه چرا این طرح را انتخاب کرده است و توضیح اهداف بسته تحول مدار که به راحتی خوانده می شود ، گفت: برای اجرای سند تحول اساسی ، هر واحد آموزش جایگزین یکی از چالش های اساسی را در نظر گرفت و برنامه ای برای حل این مشکل ارائه داد. کردن در دوره ابتدایی ، بهترین زمان برای تعمیق و آموزش م languagesثر چهار زبان و مهارتهای زندگی ، دوران کودکی و دبستان است که علاوه بر رفع مشکلات اصلی ، بنابراین تبدیل آسان خواندن در دوره ابتدایی نیز انجام می شود. من یک بسته را انتخاب کرده ام. شما می توانید یک برنامه از اسناد تغییر اساسی را در مدرسه مشاهده کنید ، که آموزش مهارت های اولیه خواندن ، نوشتن و آداب و معاشرت است.
وی افزود: “بسته تبدیل قابل خواندن ، ترکیبی از مهارت های خواندن ، نوشتن و آداب و آداب است.” در دوره ابتدایی ، متأسفانه نتایج آزمون بین المللی پرلز نشان می دهد که میزان خواندن و درک مطلب دانش آموزان به سطح مطلوبی نرسیده است ، و در عین حال ، به دلیل تغییر در ساختار سیستم آموزشی ، میزان خواندن و نوشتن. برای کاهش بنابراین ، نگرانی هایی در مورد سواد ، سواد و رعایت سبک زندگی در مدرسه ابتدایی به عنوان محورهای شکل گیری فردیت دانش آموز وجود دارد. بنابراین ، ما یک بسته توسعه آسان برای خواندن با هدف حل مشکلات مهارت های خواندن و نوشتن و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی ارائه کردیم. هدف این است که ابتدا معلمان آموزش ببینیم و سپس برنامه دانش آموزان جامعه هدف را اجرا کنیم. بیایید این مشکل را حل کنیم.
آقای حکیم زاده در مورد زمان بندی پروژه و چگونگی انتخاب جامعه هدف گفت: “از آنجا که در اصل یک طرح آزمایشی بود ، پیش بینی می شد دامنه برنامه اولیه 10٪ مدرسه باشد.” پس از شیوع بیماری کرونا ویروس قلب و مجازی سازی آموزش ، این میزان به 5٪ مدارس کاهش یافت. این شامل همه مدارس از جمله مدارس شهری ، روستایی ، دولتی ، غیردولتی ، دخترانه و پسرانه است. در پایان این اجرای آزمایشی ، می توان نقاط قوت و ضعف طرح را از همه جنبه ها بررسی کرد و پتانسیل اجرای ملی برنامه را به درستی ارزیابی کرد.
وی با تأکید بر لزوم آموزش مهارت های خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی گفت: به کودکان ما در مدرسه خواندن و نوشتن آموزش داده می شود. مهارت های خواندن و درک مطلب که منجر به صحبت خوب و ادعا می شود ، توجه کمی شده است. همچنین ، با ادامه کارهای مبتنی بر مهارت ، هدف از ایجاد مهارت های مهارتی این است که دانش آموزان با توجه به سوابق تحصیلی خود ، با استفاده از کلمات و عبارات مناسب ، و نظرات ، نظرات و احساسات خود را در قالب داستان سرایی گزارش دهند. این است که بتوانید به بهترین شکل بیان کنید. نوشتن و نوشتن متون ادبی را فراهم می کند.
به این سوال پاسخ دهید ، “آیا برگزاری کلاس به طور موثری اجرای این طرح را قطع می کند؟” با توجه به اهمیت این پروژه و فوریت اجرای آن ، تصمیم گرفتیم آن را به صورت عملی اجرا کنیم ، اما این آموزش ها در سه مرحله انجام می شود و مرحله اول برای معلمان و معلمان در سطح کشور است. انجام خواهد شد. این طرح برای معلمان سراسر کشور است که تا پایان پروژه معلمان و دانش آموزان را به عنوان راهنمای آموزشی همراهی کنند و هرکدام بسیاری از معلمان را که این پروژه را انجام می دهند حمایت و راهنمایی کنند. پیش بینی می شود که گام بعدی در مدرسه بعد از اتمام دوره تربیت معلم از ابتدای ژانویه برداشته شود و در آینده امکان حذف محدودیت های ناشی از بروز بیماری کرونا ویروس قلب و خواندن جزئیات بسته تحول وجود دارد. امیدوارم. ما را در مدرسه دنبال کنید.
حکیم زاده در مورد اجرای این بسته تحول در مدارس تلویزیونی گفت: “یکی از بهترین بسترهای برنامه ریزی استراتژیک برای تربیت معلم و راهنمایی گام به گام ، شبکه آموزش است.” البته ، برنامه های معلمان در تلویزیون ملی به روشی آسان برای خواندن و تحول توجه دارند و مهارت های اساسی گوش دادن ، صحبت کردن ، نوشتن و خواندن را از طریق تمرین ها و وظایف تعیین شده در نظر می گیرند. قرار دادن. تمرکز آداب و معاشرت ما آموزش سه مهارت است: مسئولیت پذیری ، ادعا و ادب. ما امیدواریم که در ترکیب با برنامه درسی ، بهترین زمان برای یادگیری این مهارت ها در کودکی برای اجرای این امر باشد. مرحله هدف
وی ادامه داد: آموزش ها از طریق شبکه شاد و مدارس تلویزیونی تقریباً در دسترس همه معلمان قرار می گیرد تا همه معلمان بتوانند از این بسته آموزشی برای اجرای آن در کلاس های خود استفاده کنند. از فردا ، این آموزشها در فضای مجازی بارگذاری می شوند و در دسترس جامعه مدرسین قرار می گیرند. همزمان کلاسهای آموزشی مربیان پروژه با حضور معلمان برتر کشوری آغاز می شود.
حکیم زاده ، بسته به زمان و روش ارزیابی مورد نیاز برای انجام این پروژه در مدرسه ، گفت: با توجه به مباحث ارائه شده و برنامه های ایجاد شده ، مدت زمان لازم برای رسیدن به اهداف پروژه چهار ماه است و تا ماه مه ادامه دارد. نتیجه این طرح نباید براساس معیارهای برنامه ریزی شده در قالب ارزیابی باشد ، بلکه باید در رفتار و عملکرد دانش آموز منعکس شود و کودک می تواند بر اساس آخرین سوابق تحصیلی این طرح باشد. زندگی را تأمین کنید
به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ، حکیم زاده در مورد فواید برگزاری کلاس مجازی اظهار داشت: “فضای مجازی به دانش آموزان امکان می دهد مهارت های خود را تمرین کرده و آنها را برای معلمان با محدودیت زمان و مکان کمتری ارسال کنند. اکنون است. ” این امر قبلاً به دلیل محدودیت زمانی در کلاسهای حضور امکان پذیر نبود.
در پایان ، وی از همه معلمان ، مربیان و مربیان پیش دبستانی به دلیل تلاشهای ارزنده تشکر و تشکر کرد و از مدرسه تلویزیون به عنوان افتخار یاد کرد و گفت: آموزش بهینه و با کیفیت در جامعه هدف ، سرمایه آینده پایتخت آینده کشور ، رادیو و تلویزیون در جمهوری اسلامی ایران ، ستودنی است و بازخوردهای دریافت شده به مرور زمان است. در کلاس جدید ، تنوع و کیفیت تمرین در سطح بالاتری است. وی همچنین به والدین خود یادآوری کرد که برنامه مدرسه تلویزیونی در بخش مربوط به دوره پیش دبستانی با استقبال خوبی روبرو شده است.
انتهای پیام