بین الملل

۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان خواستار استیضاح بایدن هستند

بر اساس یک نظرسنجی جدید، نزدیک به 70 درصد جمهوری خواهان از کنگره خواسته اند در صورت کسب اکثریت در مجلس نمایندگان پس از انتخابات میان دوره ای 2022، بایدن را استیضاح کند.

بر اساس یک نظرسنجی در موسسه UMass، حزب دموکرات دو بار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را استیضاح کرده و او را به یک سلاح سیاسی تبدیل کرده است.

او اضافه کرد: تصمیم برای استیضاح رئیس جمهور زمانی که قوانین، ارزش ها و اخلاقیات ما را زیر پا گذاشت یا از مرزهای او عبور کرد به عنوان آخرین راه حل برای تأثیرگذاری بر رئیس جمهور تلقی می شد.» این دیگر گزینه نهایی نیست، اما یکی از چندین سلاح است. در دوره ای که قطبی شدن حزب برای تأثیرگذاری بر دشمنان احزاب دیگر گسترده بود، استفاده می شد. در حال حاضر، تنها تعداد معدودی از جمهوری‌خواهان در کنگره خواستار استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هستند، اما اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال اکثریت را به دست بیاورند، از این هم بیشتر خواهند شد.

در یک نظرسنجی، 54 درصد از جمهوری خواهان استیضاح بایدن را انجام می دهند، 44 درصد از کل پاسخ دهندگان معتقدند این اتفاق باید برای بایدن بیفتد، و 34 درصد از همه پاسخ دهندگان، بایدن را استیضاح می کنند.

نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که انتخابات میان دوره ای آتی بسیار نزدیک است، زیرا دموکرات ها و جمهوری خواهان در تلاش برای افزایش آرای خود هستند.

نظرسنجی‌ها جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها گفتند که برای رای دادن در انتخابات “هیجان زده” هستند. 79 از 100 جمهوری خواه و 73 از 100 دموکرات گفتند که “هیجان زده” هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا