بین الملل

گاردین: چین و روسیه با اتحاد به دنبال به زیرکشاندن آمریکا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، برخلاف تبلیغات آمریکا، نشانه های فزاینده ای مبنی بر عدم قصد روسیه برای حمله همه جانبه به اوکراین به چشم می خورد. اما در ماه‌های اخیر، سیاستمداران آمریکایی و بریتانیایی تمام تلاش خود را برای تهدید افکار عمومی برای آغاز تهاجم بزرگ روسیه به اوکراین انجام داده‌اند.

گاردین نوشت: اگرچه حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین قطعا افزایش یافته است، اما گمانه زنی ها در مورد حمله گسترده به اوکراین اغراق آمیز یا عمداً اغراق شده است.

ولادیمیر زرینسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز نسبت به تهدید فزاینده علیه سرزمین روسیه ابراز نارضایتی کرده است و در مصاحبه اخیر با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به این اعلامیه پایان داد که حمله روسیه به اوکراین قریب الوقوع است. باعث وحشت در کشور خود و اوکراین شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تلاش است تا تنش ها در شرق اروپا را کاهش دهد. او و اولا شولتز نخست وزیر آلمان از پیوستن به تنش های شدید امتناع می ورزند، مکرون روز دوشنبه در مسکو با پوتین دیدار می کند و شولتز به زودی برای دیدار با رئیس جمهور روسیه به مسکو می رود.

مقامات انگلیسی و آمریکایی مدعی هستند روسیه در تلاش برای حمله به اوکراین است

به گزارش گاردین، در اواخر ژانویه (اوایل فوریه)، مقامات اطلاعاتی بریتانیا اعلام کردند که حمله روسیه به اوکراین ممکن است دو تا سه هفته دیگر طول بکشد و چراغ قرمز روشن شد. مقامات ایالات متحده هشدار دیگری داده اند و استدلال می کنند که حمله روسیه به اوکراین ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

واقعیت این است که اکنون یک جنگ مخفیانه وجود دارد. روسیه مدعی است که مزدوران آمریکایی در اوکراین فعال شده اند. یک ادعای مشکوک توسط لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد برنامه هایی برای اخراج زلینسکی مطرح شد. واشنگتن همچنین ویدیویی را گزارش می دهد که حمله به نیروهای روسی را نشان می دهد (که هیچ کس تا به حال ندیده است) (پس از آن مسکو شواهد کافی برای حمله به اوکراین دارد).


انتقاد جانسون از نقض محدودیت های عروق کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته است.

در همین حال، نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، تلاش می کند با وخامت اوضاع در مرز اوکراین، توجه را از درگیری های حزبی در داخل بریتانیا منحرف کند. بایدن اخیراً در ماه فوریه شروع به کار کرد و همچنین در مورد درگیری که وضعیت جهان را تغییر خواهد داد صحبت کرد. اما فوریه شروع شده و جنگ هنوز شروع نشده است.

گاردین افزود: در حالی که بایدن به لشکر 82 هوابرد آمریکا دستور داد تا به اروپای شرقی برود، پوتین چند روز پیش برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی به پکن رفت و با دوست عزیزش شی جین پینگ دیدار کرد. ترک کرد.

روسیه قصد حمله به اوکراین را رد کرد

کرملین روسیه نیز طرح های حمله به اوکراین را رد کرد و از تنش های غرب ابراز نارضایتی کرد. پوتین هفته گذشته از خروج نیروهای روسیه از مرز اوکراین خودداری کرد، اما ابراز امیدواری کرد که مذاکرات موفقیت آمیز باشد.

به نظر می رسد پوتین اکنون بر کسب بیشترین مزیت دیپلماتیک ممکن متمرکز شده است. این بدان معناست که روسیه به دنبال امتیازاتی برای امنیت خود، استقرار موشک‌های میان‌برد جدید آمریکا در اروپا و گسترش شرق ناتو است و در عین حال فشار نظامی بر اوکراین را حفظ می‌کند. پوتین به عروسک های غربی کی یف هم ضربه جدی زد. شاید برنامه بازی های او همیشه این بوده است.

اگر تنش های کنونی بدون جنگ یا آشوب به پایان برسد، جانسون و دستیارانش اعلام پیروزی خواهند کرد و رهبران اروپایی ادعا خواهند کرد که دیپلماسی ارزش خود را ثابت کرده است.

اما مردم سراسر اروپا که هر روز با پیش‌بینی‌های داغ درباره درگیری مواجه می‌شوند، حق دارند بپرسند که این واقعاً چیست. آیا اطلاعات دوباره اشتباه بود؟ پاسخ به طور خلاصه «چین» است.

مهم ترین موضوع در سیاست خارجی آمریکا، چین است

به گزارش گاردین، بایدن به شدت از ناتو حمایت می کند زیرا مرکز منافع آمریکا در اروپا است. در همین حال، بایدن ادعا می کند که یک جانباز جنگ سرد است و طرفدار دموکراسی در کشورهای تهدید کننده مسکو است. اما تا به امروز، تمرکز اصلی و فوری سیاست خارجی او در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است، عملا نه در اروپا، بلکه در بزرگترین رقیب آمریکا، چین.

بنابراین، زمانی که ایالات متحده با احتمال حمله به یک کشور مستقل مواجه شود، به زودی منجر به انتقال به سایر مناطق مورد ادعای تایوان و چین در کاخ سفید خواهد شد.

تایوان لزوماً جنگی نیست که ایالات متحده برنده می‌شود و بایدن هم نمی‌خواهد بجنگد، اما او می‌داند که نشانه‌های ضعف در رویارویی با پوتین در جنگ اوکراین ممکن است نشانه‌ای در پکن تلقی شود. ضعف مهلک در تایوان.

بایدن با اشاره به تهدید “تغییر جهان” از رقابت سریع و نامحدود با چین در قرن بیست و یکم صحبت می کند.

بنابراین، به گفته محافظان، اوکراین یک درگیری اولیه است که تاریخدانان ممکن است روزی آن را جنگ 100 ساله جدید بنامند. قزاقستان، جایی که پوتین اخیراً نیروهای روسی را در آن مستقر کرده است، خط مقدم دیگری است. سایر علل درگیری واقعی یا بالقوه شامل بلاروس، لیبی، سوریه، میانمار، مرز هند، منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ و جمهوری بالتیک دریای چین جنوبی است.

چین و روسیه برای سرنگونی ایالات متحده متحد هستند

چین و روسیه به سمت اتحاد نزدیک تر حرکت می کنند. رهبران هر دو کشور ایدئولوژی یکسانی دارند و در تلاش برای سرنگونی آمریکا هستند و هر دو کشور معتقدند که آمریکا رو به زوال است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: حتی قبل از دیدار پوتین و شی جین پینگ در چند روز پیش، آنها یک جبهه مشترک برای مقاومت در برابر تحریم های غرب تشکیل دادند. غرب روسیه را علیه اوکراین و چین تحریم کرده است و بهانه ای برای مسائل هنگ کنگ و اویغور قرار داده است، اما اکنون جبهه مشترک روسیه و چین دو برابر شده است.

پوتین در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا چین گفت: «دو کشور نقش مهمی در ایجاد ثبات در امور جهانی و ایجاد عادلانه‌تر و فراگیرتر کردن روابط بین‌المللی خواهند داشت».

در جریان رشد سریع همکاری های نظامی و تجاری بین روسیه و چین، قرارداد جدیدی بین مسکو و پکن در مورد تامین گاز مورد نیاز چین به امضا رسید. معاهده دفاعی متقابل به سبک ناتو بین دو کشور نیز ممکن است دور از دسترس باشد.

محور روسیه و چین مهمترین توسعه استراتژیک از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

تولد محور غرب چین و روسیه به رهبری آمریکا، مهمترین تحول استراتژیک در صحنه جهانی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال گذشته است.

گاردین در پایان می‌نویسد: «ترس از کاری که چین ممکن است انجام دهد به توضیح واکنش بایدن به محاصره روسیه توسط اوکراین کمک می‌کند. مهم است که به پوتین نشان دهیم که قلدری کارساز نیست. اما این بحران اساساً مربوط به اوکراین یا اروپا نیست. همه چیز درباره یک دنیای کاملا جدید، هولناک، بحث برانگیز و پر هرج و مرج است که همه منتظر آن هستند.

انتهای پیام/ص


دکمه بازگشت به بالا