بین الملل

کانادا طرح ممنوعیت ورود مقامات ایرانی را اجرایی کرد

به گزارش شبکه سی تی وی کانادا، دولت فدرال این کشور به رویکرد ضدایرانی خود ادامه می دهد که اخیراً با ممنوعیت رسمی ورود مقامات ارشد ایرانی به بهانه حمایت از حقوق بشر در ایران، من اینجا هستم. کانادا، اما این بار طرح جدیدی وجود دارد که به مرزبانان اجازه می دهد از دسترسی خارجی ها به این کشور جلوگیری کنند.

وزرای کانادایی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی تأیید کردند که اقدامات تحت قانون حمایت از مهاجرت و پناهندگان این کشور که یک ماه پیش وعده داده شده بود، اکنون در حال اجرا شدن است.

وزرا تایید کردند که این طرح به مقامات کانادا اجازه می دهد تا درباره مقامات ایرانی که قبلا در کانادا بوده اند تحقیق کنند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در 7 اکتبر اعلام کرد که قصد دارد اجرای این طرح را پیگیری کند. علاوه بر این، بودجه 76 میلیون دلاری را برای اجرای بهتر تحریم های اقتصادی که این کشور علیه ایران اعمال کرده است، اختصاص خواهد داد. در جریان ناآرامی های اخیر در ایران…

مارکو مندیپوچینو وزیر امنیت عمومی کانادا گفت که این اقدام به معنای ممنوعیت دائمی ورود به کانادا برای مقامات ارشد دولت ایران است.

به گفته وزرای کانادایی، این ممنوعیت نه تنها شامل مقامات سپاه پاسداران ایران، بلکه وزرای کابینه، سفرا، افسران قضایی و سایر مقامات می شود.

دولت کانادا پیش از این به تعداد 10000 مقام ایرانی که در این طرح گنجانده شده اند اشاره کرده بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا