بین الملل

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

معاون وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت پكن احضار سفیر آمریكا در چین شد و با این قانون مخالفت شدیدی داشت.

رئیس جمهور دونالد ترامپ این هفته اعلام کرده است كه قطعنامه پارلماني را كه به بهانه سرکوب هون كونگرز ، مقامات چين را تحريم مي كند ، امضا كرده است و حكمي را براي خاتمه رفتار ترجيحي دولت هونگ كنگ امضا كرده است. از این پس با هنگ کنگ مانند سرزمین اصلی چین رفتار خواهد شد.

وزارت خارجه چین دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که لایحه “خودمختاری هونگ کنگ” را در واکنشی تند به اظهارات قبلی رئیس جمهور ترامپ امضا کرده است.

وزارت خارجه چین در این باره گفت: “قانون ایالات متحده … بیل امنیت ملی هنگ کنگ را نادیده گرفته ، تحریم هایی را علیه چین تهدید می کند و به طور جدی قوانین بین المللی و اصول اساسی روابط بین الملل را نقض می کند.” یک مداخله آشکار در امور داخلی هنگ کنگ و چین است. “

آقای ترامپ قبل از امضای قانون خودمختاری هنگ کنگ ، گفت که بزودی اوضاع ویژه در هنگ کنگ را پایان می دهد و آقای ترامپ دیروز اعلام کرد که دیگر به هنگ کنگ دیگر اجازه صادرات امتیازات اقتصادی ویژه و فناوری حساس داده نمی شود. .. مناطقی مانند چین متوقف خواهند شد.

ترامپ تصریح کرد: “ما چین را با پول خود ساختیم و زندگی جو بایدن ، یار هماهنگ ترامپ ، فقط یک سری هدایا به حزب کمونیست چین است.”

311311

دکمه بازگشت به بالا