پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آوالانچ AVAX

ارز دیجیتال آواکس به دلیل شبکه بلاک چینی بسیار فنی و کاربردی، طبق نظر بسیاری از محققان ارز دیجیتال، به‌عنوان پروژه‌ای آینده‌دار و پیشرو تا سال ۲۰۳۰ شناخته می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز آوالانچ در میان مدت و بلندمدت

بسیاری از محققان و تحلیل‌گران خبره، به دلیل پتانسیل بسیار بالای بلاک چین اولانچ، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آوالانچ تا سال‌های ۲۰۲۹ – ۲۰۳۰، موفق به رشد تا محدوده ۳۰۰ -۲۸۰ دلار شود و این شبکه بلاک چینی اگر بتواند کاربران بیشتری در طول سال‌های پیش رو کسب کند، انتظار رشد قیمتی بیشتری نیز برای آن فراهم خواهد شد. تمامی محدوده‌های قیمتی ذکر شده، به‌صورت سالیانه، طبق نظران برترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال بوده و نحوه توسعه شبکه بلاک چینی اولانچ، در کنار موفقیت در رقابت با سایر بلاک چین‌های لایه اولی مانند، اتریوم، در چشم‌انداز آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در این بخش، در جهت آشنایی بیشتر با محدوده‌های مهم قیمتی ارز دیجیتال آواکس، پیش‌بینی قیمت و آینده آواکس را از نظر افراد برجسته در بازار ارز دیجیتال بررسی خواهیم کرد که هر کدام می‌توانند طبق دیدگاه تکنیکالی یا تحلیل فاندامنتال ارائه شده باشند. اگر قصد خرید آوالانچ برای آینده یا سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارید، دیدگاه‌های متفاوت و صدالبته تحلیل‌های گوناگون، قادر خواهند بود، چشم‌انداز بلند مدتی بهتری را برای آینده این ارز دیجیتال ترسیم کنند. این نظرات و تحلیل‌ها شاید در کامونیتی‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی دیگر متغیر باشند، پس بهتر است که آنها را مبنای تصمیم‌گیری نهایی قرار ندهید.

این سایت، قیمت احتمالی رمزارز آواکس را در سال ۲۰۳۰، در ابتدای سال ۳۰۰ دلار و در انتهای آن نزدیک به ۴۲۰ دلار تخمین می‌زند و اعتقاد دارد که قیمت این رمزارز به دلیل بهره‌‌مندی از شبکه بلاک چینی بسیار پیشرفته، قادر به رشد تا ۷۰۰ دلار نیز تا سال‌های ۲۰۳۵ خواهد بود.

این سایت تحلیلی معتبر، طبق نظر کلیه محققان و تریدهای خود، تخمین می‌زند که ارز دیجیتال آواکس، تنها پس از گذشت سال ۲۰۳۵ قادر به شکست سقف قیمتی قبلی خود و تحقق محدوده ۱۷۰ دلاری خواهد شد و انتظار رشدهای کوچک و نوسانات کمی را در بازه ۵ساله آینده متصور است.

طبق بررسی کلیه محققان این وب‌سایت رسمی، حداکثر رشد قیمتی ارز دیجیتال آواکس تا پایان سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۳، به ترتیب ۳۰، ۶۰ و ۱۳۰ دلار خواهد بود و این وب‌سایت معتقد است که در بولران‌های پیش روی، احتمال بسیار کمی برای شکست سقف قبلی ۱۵۰ دلاری وجود دارد و حداکثر قیمت این ارز دیجیتال ۱۳۰ دلار تخمین زده می‌شود.

بااین‌وجود، اگر به سراغ عملکرد سالانه این ارز دیجیتال در سال اخیر برویم، عملکرد قیمتی ارز دیجیتال آواکس در سال ۲۰۲۳ نسبت به سایر پروژه‌های رقیب، بسیار خیره‌کننده بوده و تنها در یک سال، این ارز دیجیتال، موفق به ثبت رشدی ۲۳۰ درصدی شده است. ارز دیجیتال آواکس، با تمام موارد ذکر شده در بالا، به‌عنوان پروژه‌ای پرآوازه و کاربردی در بین آلت‌ کوین‌ها شناخته می‌شود و تا به امروز، طرف‌داران به‌خصوص خود را دارد. این پروژه بلاک چینی به عقیده درصد کثیری از کامیونیتی کریپتو، به‌عنوان رقیبی سرسخت برای آینده اتریوم و سولانا محسوب خواهد شد.

فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی آوالانچ در آینده

پروژه بلاک چینی آوالانچ، مانند هر آلت کوین دیگر در بازار ارزهای دیجیتال، در کنار آنکه مزایا و معایب به‌خصوص خود دارد، دارای فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی متعددی است که باید هر سرمایه‌گذاری با آنها آشنا باشد. اگر به سراغ نکات قوت و مزایای اصلی این بلاک چین نسبت به سایر رقبا برویم، به‌جرئت سیستم زنجیره‌ای سه‌گانه آوالانچ، از فنی‌ترین و قدرتمندترین بخش اکوسیستم آن به شمار خواهد رفت که به نام‌های زنجیره C، X و P شناخته می‌شوند. آولانچ، با بهره‌وری از این زنجیره‌ها که هرکدام بخشی از سازوکار بلاک چین را مدیریت می‌کنند، مقیاس‌پذیری به‌شدت بالایی داشته و بسیاری از برنامه‌های بلاک چینی و فضای Web3 از این بلاک چین بسیار قدرتمند استفاده می‌کنند. از دیگر مزایای مهم شبکه بلاک چینی اولانچ، سوزاندن تمامی کارمزدهای تراکنش در شبکه بلاک چینی وسیع خود است. اولانچ با سوزاندن تمامی کارمزدهای تراکنش، در کاهش عرضه در گردش توکن‌ها، به ارزشمندی طولانی‌مدت آن نیز کمک شایانی می‌کند.

در کنار تمامی نکات قوت این پروژه و کامیونیتی بسیار قدرتمند آن، چالش‌های متعددی نیز پیش روی این پروژه بلاک چینی است که برای شناخت بهتر هر کدام و آگاهی بیشتر از آینده پیش رو، به‌تمامی این موارد در بخش زیر اشاره خواهیم کرد.

مشکلات بزرگ اجماع اثبات سهام آوالانچ

با تمام مشکلات بالا، اصلی‌ترین چالش در این مکانیزم آن است که در واقع هیچ برنامه‌ریزی برای مجازات گره‌های مخرب در شبکه وجود ندارد. این پروژه، هیچ‌گونه مکانیزم مجازاتی را برای هر گونه رفتار نامتعارف نداشته و در صورت بروز مشکل، نیاز به کمک انسانی خواهد بود. پس با نکات منفی ذکر شده در سازوکار شبکه بلاک چینی آوالانچ، امکان بروز مشکلات جدی برای آینده پروژه وجود دارد و طبق این ساختار، شبکه بلاک چینی آوالانچ، قادر به حفظ تمرکززدایی شبکه خود نخواهد بود.

سایه رقبای سرسخت

از دیگر چالش‌های بسیار مهم و نگران‌کننده در آینده پروژه آوالانچ، سایه رقبای سرسختی مانند اتریوم و سولانا است. تسلط و بزرگی دو پروژه اتریوم و سولانا تا به امروز بر هیچ شخصی پوشیده نیست و باید بگوییم که اولانچ در برابر این دو پروژه محبوب، کار بسیار دشواری را پیش رو دارد. با احتساب اهمیت شدید فضای دیفای، تا به امروز بیش از ۶۰ درصد از ارزش کل قفل شده در این فضای غیرمتمرکز، تنها به بلاک چین اتریوم اختصاص‌داده‌شده است و اولانچ برای آینده‌ای بهتر، باید بتواند با پروژهٔ بسیار قدرتمند اتریوم رقابت کند و بخشی زیادی از ارزش کل قفل شده را به خود اختصاص دهد. حتی با وجود نادیده‌گرفتن بلاک چین اتریوم، پروژه بلاک چینی سولانا از دیگر رقبای سرسخت آوالانچ خواهد بود که تا به اکنون در مقیاس‌پذیری و رشد اکوسیستم، نسبت به آوالانچ بسیار پویاتر عمل کرده است.

نوسانات قیمتی

فراتر از همه مشکلات فنی و رقبای سرسخت اولانچ، نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال، به‌عنوان آلت کوین، باید همیشه در نظر گرفته شود. همهٔ ما با بازارهای خرسی ارز دیجیتال آشنا هستیم و می‌دانیم که اولانچ نیز مانند هر آلت کوین دیگر در این شرایط مصون از ریزش سنگین نخواهد بود. قیمت توکن آواکس در طول بازار خرسی سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۹۴ درصد ریزش قیمتی را تجربه کرده که عملکرد بسیار بدی برای پروژه‌ای به نام در حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شود. پس، از دیگر چالش‌های مهم و قابل‌توجهی که در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال اولانچ باید در نظر بگیرید، افت و خیر یا نوسانات وحشتناک قیمت خواهد بود.

سؤالات متداول

آیا سرمایه‌گذاری روی ارز آواکس برای آینده مناسب است؟

ارز دیجیتال آواکس، با بهره‌وری از بلاک چین و اکوسیستم گسترده بلاک چین خود، پروژه‌ای به نام در بازار ارز دیجیتال است، اما، مانند هر آلت کوین دیگر باید پس از تحقیق شخصی و درک درست از سازوکار و هدف، مورد سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

مهم‌ترین چالش آوالانچ در چند سال آینده چیست؟

از مهم‌ترین چالش‌های آوالانچ در چند سال آینده، می‌توان به وجود رقبای سرسختی مانند اتریوم و سولانا، مشکلات فنی حاصل از اعتبارسنجی شبکه و پروژه‌های لایه دومی مقیاس‌پذیرتر اشاره داشت.

دکمه بازگشت به بالا