بین الملل

واکنش نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به نشست غیر رسمی ضد ایرانی

در خصوص برگزاری نشست غیررسمی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد (Aria Formulaa) و رویدادهای ایران، سفیر و نماینده دائم ژاپن در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد بیانیه زیر را بیان کردند. : موضع ایران در این دیدار به شرح زیر تشریح و بیان شد:

وی افزود: آمریکا مدعی است که این کنفرانس را برای حمایت از حقوق بشر در ایران برگزار می‌کند و بیشترین آسیب را در دهه‌های اخیر به دلیل تحریم‌های وحشیانه آمریکا در یک جنگ واقعی دیده است.

دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: ایالات متحده به طور معمول از مفهوم ارزشمند حقوق بشر سوء استفاده می کند و پلت فرم سازمان ملل و منابع آن را برای پیشبرد برنامه سیاسی خود دستکاری می کند.

در واقع تاریخ خود گواه روشنی است که آمریکا هرگز به حقوق بشر در ایران یا هیچ جای دیگر اهمیتی نداده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود:
او این اقدام را خطرناک می داند و همیشه هشدار داده است.

ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به حقوق بشر پایبند بوده و این تعهد در جهت تقویت و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهد داشت و مصمم به ادامه تلاش هستم.

آزادی بیان و آزادی تجمعات مسالمت آمیز در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است و شهروندان ایرانی برای برخورداری از این حقوق مورد حمایت دولت قرار گرفته اند.

دیپلمات ارشد ما در نیویورک گفت: همه ایرانیان در داخل و خارج از ایران با نگرانی از تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و حاکمیت ملی مخالف خشونت، تخریب، هرج و مرج و بی ثباتی هستند.

وی افزود: دولت ایران همواره تمام تلاش خود را برای رعایت حقوق بشر انجام داده است و به تلاش خود ادامه خواهد داد تا مردم ایران از شرایط زندگی بهتری که شایسته آن است برخوردار شوند و در حال انجام اقدامات لازم برای احیای قوانین و مقررات لازم در این زمینه است. توجه.” .

سفیر و نماینده دائم ایران افزود: پلیس ایران توانایی مدیریت هرج و مرج و حفظ آرامش در کشور را دارد. در عین حال حفظ جان و کرامت انسانی تصمیمات ما را هدایت می کند، بنابراین نباید خویشتن داری پلیس را نشانه ضعف پلیس تلقی کرد.

وی افزود: ما مسائل حقوق بشری را با کشوری که پشت سرمان است مقایسه نمی کنیم تا احساس رضایت کنیم، بلکه به اهداف والایی مانند حاکمیت دین، خلاقیت و عدالت در جامعه نگاه کنیم و مصمم هستیم که روی آن کار کنیم.بیا ادامه بدهیم

وی در پایان تاکید کرد: دولت ایران در تلاش است تا با استفاده از نخبگان، دانشگاه ها، توانمندی ها و منابع علمی، راه حل مناسبی برای حل مشکل بیابد و جامعه جهانی نیز به حاکمیت ملی متعهد است و اصل عدم مداخله در امور داخلی را رعایت می کند. از دولت

310310

دکمه بازگشت به بالا