بین الملل

واشنگتن به موضع تل‌آویو درباره حمله روسیه به اوکراین اعتراض کرده است

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر سازمان ملل متحد، گفت که خبرگزاری آناتولی گفته است که با حمایت تل آویو از قطعنامه مورد حمایت آمریکا در محکومیت حمله روسیه به اسرائیل مخالف است. من جمعه شب اعتراض کردم.

لیندا توماس گرینفیلد بلافاصله پس از مخالفت روسیه با قطعنامه شورای امنیت، پیامی به گیلاد آردان، سفیر سازمان ملل در تل آویو ارسال کرد و گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از اقدامات و دستاوردهای تل آویو ناامید شده است.

هفته گذشته دفتر نخست وزیری اسرائیل و وزارت امور خارجه تاکید کردند که ایالات متحده موضع اسرائیل را درک می کند و روسیه را برای مخالفت با حمله به اوکراین تحت فشار قرار نمی دهد.

خبرنگاران اسرائیلی همچنین تاکید کردند که در پشت صحنه آشکار است که فشار آمریکا و نارضایتی بایدن از اقدامات و عملکرد اسرائیل وجود دارد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده با دولت اسرائیل و ده ها کشور تماس گرفت و از آنها خواست از قطعنامه محکومیت روسیه حمایت کنند. با این حال، تل آویو طفره رفت و تا نیمه شب جمعه پاسخ روشنی به آمریکایی ها نداد.

این در حالی است که دولت صهیونیستی در شرایطی قرار دارد که روسیه ممکن است با پیامدهای احتمالی جنگی که علیه اوکراین در سطوح سیاسی دیپلماتیک و نظامی امنیتی به راه انداخته، مواجه شود.

در حالی که دولت اسرائیل در برخورد با حوادث فزاینده محتاط است و به آن اجازه می دهد به عنوان یک واسطه عمل کند، رویکرد متحدان در واشنگتن را نیز زیر نظر دارد و حساسیت فرماندهان نظامی اسرائیل را افزایش می دهد.

امیر بوبو، خبرنگار نظامی در وب سایت والا، گفت: “علیرغم وضعیت “ناکارآمدی” که توسط اسرائیل دنبال می شود، فرماندهان نظامی اسرائیل مذاکرات خصوصی با اوکراین و مسکو انجام دادند. او گفت که توسعه درگیری در واشنگتن نسبت به عملیات حساس بود.” .. آزادی نیروی هوایی اسرائیل در سوریه را افزایش و محدود می کند.

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما باید این موضوع را برای رهبران سیاسی توضیح دهیم و با توجه به حساسیت های شرایط عاقلانه و محتاطانه عمل کنیم و نمی توانیم تغییرات را نادیده بگیریم.

بر اساس این گزارش، طرف اسرائیلی هیچ “تغییرات قابل توجهی” که بتواند “آزادی فعالیت نظامی اسرائیل در سوریه” را تحت تاثیر قرار دهد مشاهده نکرده است و به ارتش اسرائیل دستور می دهد تا با آخرین تحولات هماهنگی داشته باشد. مقامات دولتی و دولتی در حال بررسی تغییرات هستند. در استقرار نیروها در اسرائیل و سوریه و همچنین سناریوهایی که می تواند نحوه کار آنها را تغییر دهد و حرکت تسلیحات را تقویت کند.

نیروهای اسرائیلی نگران تأثیر فعالیت‌های دریایی پس از حمله روسیه به اوکراین هستند و در خاورمیانه ممکن است درگیری بین نیروهای آمریکایی و کشتی‌های روسی تشدید شود و وضعیت نیروی دریایی در مناطقی از جمله اسرائیل را تحت تأثیر قرار دهد. متحد ارتش آمریکا.

در همین حال، وزارت جنگ اسرائیل ماه آینده 1 میلیارد دلار از ایالات متحده برای تامین مالی تولید موشک های “گنبد آهنین” هزینه خواهد کرد، زیرا موانع داخلی دولت بایدن را از حمایت پارلمان از بودجه نظامی خود باز می دارد. من مشتاقانه منتظر هستم.

پیش از این، یایر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در جلسه کابینه گفته بود: «ما در مجمع عمومی به قطعنامه محکومیت فعالیت های روسیه در اوکراین رای مثبت می دهیم. اسرائیل در موقعیتی قرار دارد. اما امنیت و مزایای دیگری نیز دارد که دنیا و دولت آمریکا آن را درک می کنند.

روزنامه یدیوتو آرونوس گزارش داد، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل نیز به کابینه امنیتی اطلاع داده است که اسرائیل موضع آمریکا در قبال اتهامات روسیه در سازمان ملل را تایید کرده است.

اوایل صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار داده و غیرنظامیان را به خطر نمی اندازد. مسکو اعلام کرد که قصد ندارد بر اوکراین حکومت کند، اما قصد دارد کیف را خلع سلاح کند و این تهدید را خنثی کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اگر این کار را نمی کردیم تهدید می شدیم و نمی دانیم بعد از آن چه بر سر کشور ما آمده است.

وی تاکید کرد که تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافق در مورد عدم اشاعه ناتو شکست خورده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا