بین الملل

هلند به حمایت مالی و نظامی از اوکراین ادامه می‌دهد

وزارت دفاع هلند در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است بسته کمکی دیگری به ارزش 80 میلیون یورو به اوکراین اختصاص دهد.

به گزارش مجله خانواده به نقل از اسپوتنیک، کاجسا اولونگرن وزیر دفاع هلند و لیزی شراینماخر وزیر تجارت خارجی، توسعه و همکاری هلند روز دوشنبه به کیف سفر کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که شلاین ماخ در جریان این سفر بسته کمکی جدیدی را برای اوکراین اعلام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: “شلاین ماخ در سفر خود به کیف به عنوان نماینده هماهنگ کننده بازسازی اوکراین بسته کمک جدیدی را اعلام کرد. ما قصد داریم 65 میلیون یورو برای این پیشنهاد اختصاص دهیم.”

در ادامه این بیانیه تاکید شد: اعتبار دیگری (به مبلغ 10 میلیون یورو) نیز به پروژه های مربوط به حذف مین و سایر مهمات انفجاری باقی مانده از جنگ اختصاص می یابد. علاوه بر این، هلند یک میلیون یورو برای حمایت از طرح های اولیه برای بازسازی مناطق شهری در مناطق خرسون، اودسا و میکولایف اختصاص داده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که 2.5 میلیون یورو دیگر از این بسته کمکی را به بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) برای ارائه دانش و تخصص در زمینه‌های اصلاحات کلان اقتصاد، حکمرانی خوب و حاکمیت قانون متعهد کرده است.

شراینماخر همچنین اعلام کرد که 2 میلیون یورو به صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای حمایت روانی اجتماعی از قربانیان خشونت جنسی و جنسیتی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا