بین الملل

هشدار فرانسه در مورد خطر آپارتاید رژیم صهیونیستی

طبق وب سایت تایمز اسرائیل وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان در مصاحبه با رسانه های فرانسه نسبت به ادامه آپارتاید توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد و بین صهیونیست ها و اعراب در چندین شهر فلسطین اشغالی آغاز شد و از درگیری های اخیر نام برد. وی یکی از اولین مقامات فرانسوی بود که اصطلاح آپارتاید را برای اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد.

لودریان گفت: “در آینده ، اگر راه حل دیگری غیر از راه حل دو دولت وجود داشته باشد ، به وضوح نشان می دهد كه عناصری وجود دارند كه آپارتاید دائمی را تشکیل می دهند.”

لودریان افزود که اگر دولت اسرائیل به زندگی در یک کشور ادامه دهد و وضعیت موجود را حفظ کند ، خطر آپارتاید بیشتر خواهد بود. وی افزود که وضعیت موجود چنین موردی را ایجاد می کند.

روز یکشنبه ، شبه نظامیان صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی درگیر شدند ، اقدامات نظامی را تقویت کردند ، از استقرار شهرک نشینان مبارز حمایت کردند و دست کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.

روز یکشنبه ، 19 روز پس از تعطیلی مسجد باب الاقصی (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) ، صهیونیستها آن را به روی شهرک نشینان صهیونیست گشودند و با حمایت پلیس اسرائیل ، به مسجدالاقصی رفتند. تحت امنیت شدید. من توانستم وارد شوم. درگیری بین شبه نظامیان صهیونیست ، نمازگزاران و کارمندان حرم درگرفت.

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز مسجد الکابوری را از نمازگزاران تخلیه کرد و با قرار دادن خود در داخل و اطراف مسجد زمینه را برای ساکنان آماده کرد. بنابراین ، درگیری در مسجد الاقصی پس از سه هفته قطع امروز صبح از سر گرفته شد.

پس از این حادثه ، وزارت امور خارجه فلسطین ادامه حملات نیروهای امنیتی اسرائیلی و شهرک نشینان رادیکال به مسجد الاقصی را محکوم کرد و این اقدامات اقدامات بین المللی را برای ایجاد ثبات در آتش بس و بازگشت به روند صلح تضعیف می کند.

نبیل ابودودینا ، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هشدار داد که رژیم صهیونیستی به میدان تنش بازخواهد گشت ، حملات صهیونیست ها به مسجد الاقصی را از سر گرفت ، در محاصره و بازداشت در منطقه شیخ جا ادامه داد. فلسطینی

311311

دکمه بازگشت به بالا