بین الملل

هشدار روسیه نسبت به درگیری مستقیم با آمریکا

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که “پیشگیری از درگیری های مستقیم به طور فزاینده ای دشوار می شود” و اقدامات ناوهای جنگی آمریکا در دریای سیاه را “تحریک آمیز” خواند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل، به نقل از تاس، گفت: به یاد داشته باشید که کشتی های جنگی آمریکایی اکنون در دریای سیاه هستند و بسیار تحریک کننده هستند. بنابراین، اجتناب از درگیری مستقیم در دریای سیاه هر روز بسیار دشوار است.

وی افزود: روسیه به آمریکا هشدار داد که هدف از این اقدامات تحریک روسیه است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ناوهای جنگی آمریکا برای شرکت در رزمایش های چند ملیتی که توسط «فرماندهی یوروکورپس» در دریای سیاه برگزار می شود، وارد منطقه شده اند.

به گفته این وزارتخانه، ناوشکن کلاس پورتر نیروی دریایی آمریکا با موشک های هدایت شونده، تانکر جان رنتال و پست فرماندهی مونت ویتنی مستقر هستند. دو بمب افکن استراتژیک B-1B آمریکا نیز بر فراز دریای سیاه در 100 کیلومتری مرز روسیه پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این اقدام نظامی آمریکا برنامه ریزی نشده بود. این وزارتخانه گفت واشنگتن یک گروه مسلح چند ملیتی را در نزدیکی مرز روسیه ایجاد کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، چنین اقدامی عاملی بی ثبات کننده در منطقه به ویژه برای بهره برداری نظامی از خاک اوکراین است. این وزارتخانه تضمین کرد که نیروهای روسی دائماً اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا