بین الملل

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان کشور: مابا روسیه فرق داریم؛ ننگ به رسمیت شناختن طالبان را نپذیرید

بدون شک اعتراف به کنترل طالبان یک اشتباه استراتژیک است و یک مشکل امنیتی بزرگ برای همه کشورهای منطقه خواهد بود. برای جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان در افغانستان یک اشتباه استراتژیک تر است و باید آن را یک «تحقیر» تاریخی نامید. تاریخ این “تحقیر” را به عنوان لکه های سیاه بر پیشانی جمهوری اسلامی ثبت کرده است. این شرم آور است که هیچ رنگی هرگز پاک نمی شود.

نظام جمهوری اسلامی را نباید با نظام حکومتی روسیه مقایسه کرد. روسیه دولتی است که فاقد ارزش ها و آرمان های انسانی برای پیگیری منافع خود در چارچوبی کاملاً مادی است. کسانی که در حال حاضر در روسیه قدرت دارند، دهه ها پیش افغانستان را با ارتش سرخ شوروی اشغال کردند.

افسران جوان روز، جنرال های امروزی روسیه هستند که می دانند چه ظلم هایی در حق مردم مظلوم افغانستان انجام داده اند. غیرقانونی است. از این نظر، گروه تروریستی طالبان وابسته به روسیه است، بنابراین نه طالبان و نه گروه تروریستی تکفیری تا به حال حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند و مجروحان را روانه بیمارستان های سرزمین های اشغالی کرده اند. صهیونیست ها با آنها رفتار کردند و آمادگی بیشتری برای ادامه کشتار مسلمانان داشتند.

آیا این نکات برای درک این واقعیت کافی است که ما نباید سیاست خود را به استراتژی روسیه تطبیق دهیم و نباید تابعی از متغیرهای آنها باشیم؟ !!

به عنوان مثال ، ما یک نظام جمهوری اسلامی هستیم ، با همه ایده آل ها و ارزش ها در قانون اساسی ما ، و با این آرمان ها ، مردم مظلوم و مظلوم از هر نظر ، در هر کجا و علیه. هر کس که قرار است از آن حمایت کند. این ایده‌آل این است که سلطه یک گروه تروریستی جدی، متحجر، توسعه نیافته را با سابقه 25 ساله انواع جنایات غیرمردمی که افغانستان را از طریق تکفیری‌گری، تروریست‌ها و تبانی با آمریکا ربوده‌اند، به رسمیت بشناسیم. آیا با آمریکا رابطه دارید. ریشه ها؟ طالبان که خود پشتون هستند در بین پشتون ها پایگاه مردمی ندارند و 80 درصد پشتون ها از آنها متنفرند. سایر اقوام 100 درصد با طالبان همسو هستند. اجرای دو ماهه قوانین جدید طالبان در افغانستان نیز روشن کرد که این گروه هیچ یک از اصول حقوق مدنی را رعایت نمی کند. حذف فارسی، حذف جعفر بن، اخراج هزاره ها، محرومیت دختران و زنان از تحصیل و کار، تصاحب اموال و ثبت نام مردم و دیگر تقلب ها که باعث هجوم بی سابقه مردم افغانستان شد این گروه ها که عمل را ثابت می کنند. ، عدم صلاحیت سند مهم ، برای حکمرانی است.

بمباران مداوم مساجد شیعیان در قندوز و قندهار عملیات مشترک طالبان و دیگر گروه های تروریستی است، اما حتی اگر طالبان اعتراف کنند که در این جنایت دست نداشته اند، این گروه نمی تواند امنیت افغانستان را تامین کند. دلیل اعتراف به قواعد گانگسترهای خونین آمریکا و مردم و نیز چنین گروه هایی که با کودتا و تبانی با روزنامه نگاران و دیپلمات های ما به قدرت رسیده اند چیست؟

یک “تحقیر” که کنترل گروه تروریستی تکفیر را که به عقب متحجر شده است، اعطا نکنید. همچنین در این شرمساری بزرگ، حکومت جمهوری اسلامی را مقصر تروریسم و ​​تحجر ندانید. هیچ کس پیشنهاد مبارزه با طالبان را نداده است، اما علاوه بر سیاست روشن «نه جنگ، نه شرمساری»، پیشنهاد روشن این است که تنها به دولت افغانستان اجازه داده شود که از طریق انتخابات آزاد قدرت را به دست گرفته است. مردم این کشور. آنها موافقت کرده و امنیت ملی کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران را تضمین می کنند.

23302

دکمه بازگشت به بالا