بین الملل

مقام ارشد روس: تحرکات ناتو منجر به تهدیدهای فزاینده نظامی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، یک مقام ارشد دولت روسیه چهارشنبه شب گفت که تحرکات نظامی ناتو و آمریکا در منطقه تهدیدی رو به رشد برای روسیه است.

میخائیل پوپوف ، نایب رئیس شورای امنیت روسیه ، به بولتن روسیسکایا گفت که افزایش فعالیت های نظامی ناتو و حرکت سیستم دفاع موشکی ایالات متحده منجر به افزایش تهدیدات و چالش های روسیه می شود ، به گفته تاس.

یک مقام ارشد دولت روسیه گفت: “تهدید و تهدید نظامی رو به رشد روسیه همچنین با اقدامات تهاجمی نظامی ناتو و توسعه توانایی های دفاع موشکی ایالات متحده با استفاده از واحدهای بزرگ نظامی و سلاح های هسته ای تسهیل می شود.”

وی افزود که نقش سلاح های غیر هسته ای با برد جنگی بیشتر و تجهیزات جنگی قدرتمندتر در حال افزایش است. نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: “اینها همه در مقابل ما اتفاق می افتد.”

پوپوف یادآوری کرد که رزمایش اخیر ناتو (مدافع اروپا 2021) در نزدیکی مرز روسیه بزرگترین رزمایش چند ملیتی از زمان جنگ سرد است. پوپوف از تمرینات ، اعزام گسترده نیروهای آمریکایی به اروپا و استقرار و استفاده از واحدهای بزرگ نظامی در دریای سیاه و دریای بالتیک برای تهدید روسیه نام برد.

روز دوشنبه ، وزارت دفاع روسیه از رزمایش زمینی گسترده ای با حضور 5000 پرسنل نظامی در منطقه “سیبری” با استفاده از انواع تجهیزات نظامی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه گفت این رزمایش ها برای حفظ آمادگی رزمی در حال انجام است و نیروها در مرکز روسیه در رزمایش های نووسیبیرسک ، کامرووو ، آرتی و جمهوری تایوان شرکت می کنند.

منطقه مرکزی بزرگترین منطقه نظامی روسیه است. این منطقه در مناطق یکپارچه ولگا ، اورال و سیبری و در 29 منطقه روسیه واقع شده است. از نظر ساختاری ، منطقه نظامی مرکزی همچنین شامل چندین مرکز خارجی از جمله پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان ، پایگاه نظامی قرقیزستان و نیروهای مستقر در قزاقستان است.

تمرین “نسیم دریا” که توسط اوکراین و ایالات متحده برنامه ریزی شده است ، پس از افزایش تنش بین ناتو و مسکو در پی هشدارهای نیروهای روسی به مهاجمان انگلیس ، از 28 ژوئیه تا 10 ژوئن به مدت دو هفته انجام می شود. ادامه دارد.

قبل از شروع رزمایش نسیم دریا ، دولت مسکو خواستار رفع تنش های نظامی شد و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در صورت لزوم برای حفاظت از امنیت ملی اقدام خواهد کرد. پیش از این ، سفارت روسیه در واشنگتن بر حمایت از تمامیت ارضی مسکو تأکید کرده و گفته بود که تمرینات ناتو در دریای سیاه تحریک آمیز است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا