بین المللکسب و کار برتر

معایب سقف شیروانی چیست ؟

سقف های شیروانی جز زیبا ترین سقف ها در دنیای امروزی هستند و در هر کشوری استفاده از این سقف به چشم می‌خورد.در حال حاضر برای ساخت برخی از فروشگاه ها از استفاده می کنند.زیرا می تواند جذابیت آپارتمان ها را دو چندان می‌کند و این امر باعث می‌شود جذب مشتری گزینه مناسب برای آنها را به دست طرف دیگر این سقف شیروانی ها انواع مختلفی دارند و در رنگهای مختلف قابل سفارش هستند.

پروژه ویلایی | سقف شیروانی | سقف ویلا

می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که داریم و سلیقه تان انواع مختلفی از آن را انتخاب کنیم مزیت‌های این سقف های شیروانی بسیار بیشتر از معایب آن هست به همین دلیل اکثر مهندسان و طراحان دکوراسیون های بیرونی اضافه شیروانی چشم‌پوشی نمی‌کند و انتخاب بیشتر استفاده می کنند.جهت اطلاع از قیمت سقف شیروانی لطفا کلیک کنید

در این بخش قصد داریم در رابطه با معایب سقف شیروانی توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

یکی از این معایب هزینه‌های آن آن است از بزرگترین معایب سقف شیروانی هزینه آن سریع ساخت برخی از انواع سقف شیروانی نیازمند آلیاژهای گران‌قیمتی هستید امر می‌تواند هزینه‌های ارائه شده برای سقف شیروانی را به منطقه بالاتر ببرد زمانی که بخواهید در صفحه شیروانی فلزی استفاده کنید باید عایقی مناسب را برای این صفحه را به کار بگیرید.

زیرا قرار دادن فلزات به صورت مستقیم در ساختار این سقف می تواند ماندگاری آنها را کم کند در چنین شرایطی باید از سقف مناسب هم استفاده کنید که این سقف ارائه شده را برای شما بالا میبرد.

سقف شیروانی فلزی

معمولاً برای ساخت سقف شیروانی فلزی از آلومینیوم ها استفاده میکنند آلومینیوم یکی از گران ترین و ارزشمندترین فلزات در کل دنیا است به همین دلیل هزینه ارائه شده برای شما را منطق بالا میبرد.

زمانی که شما بخواهید متراژهای بیشتری از سقف های شیروانی را استفاده کنید که از جنس آلومینیوم است هزینه تا به مناطق خیلی زیاد می شود باید هزینه‌های زیادی را برای سقف شیروانی کنار بگذارید.

سپس یکی از بزرگ‌ترین معایبی که برای سقف های شیروانی می توان هزینه های گزاف آنها از البته شما می توانید نمونه های کم هزینه تر از این سقف را تهیه نمایید اما استفاده از سقف های شیروانی معمولا هزینه زیادی دارد با استفاده از سقف معمولی می توان گفت دو برابر آن ها خواهد بود.

یکی دیگر از معایب ای که درباره صفحه شیروانی می توان در نظر گرفتن نسبت به آنها از ما نمی توانیم بدون هیچ موقعیتی نسبت به نصب اقدام کنیم به صورت حذف و نصب شیروانی خود از افراد متخصص و کاربلد در زمینه کمک بگیرد.

شاید شما بتوانیم برای مکان هایی مثل تراس و بالکن نسبت می‌دهند برای سقف هایی که بلند هستند نیازمند افراد متخصص است زیرا برای ساخت این اثر باید به یک سری مناسب برای قرار گیری آنها فراهم شود.

این امر باید زیر نظر مهندسان انجام گیرد برای مثال قبل از احداث سقف های شیروانی برای ساخت تکیه گاه این سقف و معمولاً سهم راه‌آهن کشی می کند تا بتوانند آن را بنیاد آپارتمان ها قرار بدهند.

احتمالاً شما نسبت به آهن کشی اطلاعات خاصی ندارید با توجه به این امر نصب سقف های شیروانی هزینه یک اضافه تری را به همراه دارد البته اگر این سخت در متراژ بیشترین شود باید زمان بیشتری را برای این کار اختصاص بدهید.

نصب نمونه های آماده ایم و زمان کمتری را لازم دارد اگر از یک سقف شیروانی با جنس مناسب برای آپارتمان استفاده نکنید و گذشت زمان به سقف ها دچار فرسایش می شوند و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت برای مثال برخی از سقف شیروانی با گذشت زمان دچار زنگ زدگی می شوند به همین دلیل اگر در ساخت سقف شیروانی فلزی از سقف های مناسب با آنها استفاده نشود فلز و زنگ زدگی میشود و به مرور زمان آهن خورده خواهد شد و کیفیتش را از دست میدهد.

طرف دیگر زنگ زدن فلزات باعث سخت شدن آن میگردد استحکام و را از دست می‌دهد و این می تواند باعث وارد شدن برف و باران به درون منزل هم شود.

با توجه به این موضوعات گفته شده اگر برای ساخت سقف شیروانی از یک متریال مناسب استفاده نشود و با گذشت زمان حتماً دچار مشکلات زیادی خواهید شد و در زمان نصب از یک متخصص کمک بگیرید تا دچار مشکلات ثانویه نشوند.

یکی از بزرگ‌ترین معایب سقف های شیروانی ضعف آنها در برابر وزش بادهای شدید است این بیشتر به ساختار سقف برمی گردد البته برای مناطقی که در آنها نمی برد جای نگرانی نخواهد داشت.

در رابطه با مورد بعدی می توان گفت که این سقف اگر به صورت مناسب اگر پشتیبانی نشود احتمال فروختن آنها به منزله بالا خواهد رفت چیزی که باید در طراحی و نصب توجه ویژه ای به آن شود این است که طراحان و کارشناسانی در روند نصب نظارت داشته باشند.

 

اگر کتاب آیین نامه های موجود عمل کند و تمامی موارد ایمنی را رعایت کند چه مشکلی به وجود نخواهد آمد در واقع این مشکل زمانی ایجاد می شود که به آیین نامه های موجود در این زمینه بی توجهی شود و به دلایل گوناگون آنها را نادیده بگیرند همچنین توصیه می گردد که همواره و خصوصا بعد از وزش بادهای شدید وضعیت سقف خانه ها را حتما چک کنید اگر حتی کوچکترین مشکلی به وجود آمد با اشخاص مرتبط با آن زمان تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای رفع عیوب تان سقف شیروانی تان اقدام کند.

در سقفهای شیبدار آب در آنها ساکن خواهد بود و به سرعت به سمت پایین سرازیر می‌شوند برای پوشش و باید با آن زیاد باشد از بهترین گزینه ها برای پوشش سقف های شیبدار سقف هایی هستند که جنس آنها آسفالتی () هست که در برخی از مناطق با آنها شیمیایی گفته می‌شود و سایر پوشش های باحال نمی تواند کارایی آن را داشته باشند ولی پوشش سقف های شیبدار با شیب کم کار ساز هستند زیر سقف شیبدار با شیب کم نمی تواند آب را به جریان می‌اندازد و آن را به سمت پایین حرکت بدهد و بر روی سقف باقی می‌ماند و پوشش را دچار مشکل اختلال می کند.

هزینه های سقف شیروانی

یکی از بزرگترین معایب سقف های شیروانی هزینه‌های آن می باشد.
برای ساخت برخی از انواع سقف شیروانی معمولاً از آلیاژهای گرانقیمتی استفاده می‌شود.
که این امر می‌تواند هزینه‌های ارائه شده برای شما را افزایش دهد.مثال زمانی که بخواهید از سقف های شیروانی فلزی استفاده کنید باید عایقی مناسب را نیز برای این سقف به کار بگیرید.
زیرا قرار دادن فلزات به صورت مستقیم در ساختار این سقف ها می تواند ماندگاری آن را کاهش دهد.
در چنین شرایطی باید از یک عایق مناسب استفاده شود که این عایق هزینه‌های ارائه شده برای شما را افزایش خواهد داد.
معمولاً برای ساخت سقف های شیروانی فلزی از آلومینیوم استفاده می شود.
آلومینیوم یکی است گران ترین و ارزشمندترین فلزات در سطح جهان به شمار می رود.
به همین دلیل هزینه‌های ارائه شده برای شما را افزایش خواهد داد.
برای مثال زمانی که شما بخواهید متراژهای بیشتری از این سقف را تهیه کنید.
باید هزینه‌های بیشتری را نیز پرداخت کنید تا بتوانید سقف مورد نظر خود را داشته باشید.
پس یکی از بزرگترین عیب های استفاده از سقف های شیروانی هزینه های گزاف این سقف می باشد.البته شما می توانید نمونه های کم هزینه ترین سقف را نیز تهیه کنید.

اما استفاده از سقف های شیروانی معمولاً هزینه های بیشتری را نسبت به استفاده از سقف های معمولی برای شما رقم خواهد زد.

معایب نصب 

آن یکی دیگر از معایب استفاده از سقف های شیروانی نصب آن می باشد.
زیرا شما نمی توانید بدون هیچ علم و آگاهی نسبت به این فرایند اقدام کنید.
به طور حتم شما باید برای نصب سقف شیروانی خود از افراد متخصص و کار در این زمینه کمک بگیرید.
شاید شما بتوانید متراژ کمی از این سقف را برای مکان هایی همانند تراس و بالکن خود نصب کنید.
اما برای نصب سقف های شیروانی در نمای کلی آپارتمان خود را باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
زیرا برای ساخت این نوع سقف ها ابتدا باید به سری مناسب برای قرارگیری آن فراهم شود.و این امر باید توسط مهندسان صورت بگیرد.
برای مثال قبل از احداث سقف های شیروانی برای ساخت تکیه گاه این سقف و معمولاً سقف را آهن کشی می‌کنند تا بتوانند آن را روی آپارتمان شما قرار دهند.

احتمالا شما نسبت به آهن کشی این سقف آگاهی نخواهید داشت.
با توجه به این موضوع نصب سقف های شیروانی نیز هزینه هایی را به خود اختصاص می دهد.
البته اگر این سقف ها در متراژ های بیشتری نصب شود باید زمان بیشتری را برای این کار اختصاص بدهید.
البته  نصب نمونه های آماده این سقف های شیروانی زمان کمتری را به خود اختصاص خواهد داد.

معایب جنس شیروانی

آن اگر شما از یک سقف شیروانی با جنس مناسب برای آپارتمان خود استفاده نکنید.
با گذشت زمان سقف اولیه خود را از دست می دهند و در اکثر موارد می تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای آپارتمان شما شود.
برای مثال برخی از سقف های شیروانی با گذشت زمان ممکن است دچار زنگ زدگی شود.
به همین دلیل اگر در ساخت سقف های شیروانی فلزی از یک عایق مناسب استفاده نشود.
فلز دچار زنگ زدگی خواهد شد و این امر می تواند از کیفیت سقف بکاهد.
از طرف دیگر زنگ زدن فلز باعث سست شدن استحکام آن می شود.و این سست شدن می‌تواند سبب وارد شدن برف و باران به درون منزل شما نیز گردد.با توجه به این موضوع اگر برای ساخت سقف های شیروانی از یک متریال مناسب استفاده نکنید.
باگذشت زمان مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد شد

منبع : کینگستون

دکمه بازگشت به بالا