بین الملل

مجمع گزینندگان، بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا برگزید

نمایندگان انتخابات از 50 ایالت آمریكا كه امروز به انتخاب رئیس جمهور آمریكا در این ایالت رأی دادند ، رسما جو بایدن را به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب كردند.

به گزارش مجله خانواده ، آمریکایی ها بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهور مورد نظر رأی دادند اما نتیجه نهایی و رسمی انتخابات امروز با 538 رأی از کالج انتخابات مشخص شد.

در رای گیری امروز ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن با پیشی گرفتن از 270 استاندارد انتخابات ، به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد.

دقیقاً کالج انتخاب یا کالج انتخابات چیست؟

هنگام تهیه پیش نویس قانون اساسی ، بنیانگذاران ایالات متحده چگونگی انتخاب رهبران کشور جدید را در نظر گرفتند و در نهایت سیستم کالج انتخاباتی را معرفی کردند. این ترکیبی از انتخاب رئیس جمهور با رای محبوبیت و مشارکت پارلمان در انتخاب رئیس جمهور است.

طبق قانون اساسی ، تعداد انتخاب کنندگان ایالت با تعداد کل کرسی های کنگره برابر است. تعداد 2 سناتور و مجلس نمایندگان ایالات متحده. به استثنای دو مورد ، مین و نبراسکا ، ایالت های باقیمانده تمام آرا College کالج انتخابات را به برندگان نظرسنجی های محبوبیت این ایالت انداختند.

کالج های انتخاباتی بیش از دو قرن مورد انتقاد قرار گرفته اند. ممکن است شخصی رای محبوبیت را کسب کند ، اما در انتخابات شکست بخورد. در 20 سال گذشته این اتفاق دو بار افتاده است. در سال 2000 ، هنگامی که جورج دبلیو بوش انتخاب شد و در سال 2016 ، دونالد ترامپ با حدود 3 میلیون رأی به هیلاری کلینتون باخت.

پس از رأی گیری در انتخابات ، فرم رأی گیری به کنگره ارسال می شود ، جایی که دو مجلس در 6 ژانویه برای جلسه ای به ریاست مایک پنس دیدار می کنند. محفظه های مربوط به هر ایالت و واشنگتن دی سی در آنجا باز شده و آرا شمارش می شود. به دنبال این رویه ها ، جو بایدن 20 ژانویه به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد می کند.

خبر کامل است

دکمه بازگشت به بالا