ماکرون خواهان چندجانبه گرایی در حل چالش های جهانی شد

ماکرون خواهان چندجانبه گرایی در حل چالش های جهانی شد

ماکرون در حل چالش های جهانی به دنبال اصول اخلاقی چند جانبه بوده است.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، در سازمان ملل برای بزرگداشت 75 سالگی این سازمان صحبت کرد ، اسپوتنیک گفت: منشور ملل متحد باید ایجاد شود.

در ارتباط با ویروس کرونا ، نمایندگان کشورهای جهان از طریق فیلم با سازمان ملل تماس گرفته و بیانیه صادر می کنند. فقط نماینده دائمی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند.

ماکرون گفت: “من شخصاً به چند جانبه گرایی اعتقاد دارم ، نه به کلمات.”

ما از همه دعوت کردیم تا از 11 تا 13 نوامبر در جلسات صلح در پاریس و جلسات دیگر برای اطمینان از مسائل زیست محیطی و برابری شرکت کنند. از نظر وی ، زندگی چند جانبه واقعی امکان تحقق کامل تعهدات را فراهم می کند.

به گفته ماکرون ، اکنون زمان آن فرا رسیده است که از ناتوانی در کاهش همه گیر ، درمورد ناتوانی جمعی صحبت کنیم.

“همه افراد با میل و توانایی باید از حداکثر قدرت عمل برای اقدامات جمعی استفاده کنند.”

ماکرون گفت: “خانه مشترک ما آشفته است.” اصول اخلاقی که فکر می کردیم نمی توانیم انکار کنیم نقض می شود. حقوقی که به اعتقاد ما نقض شده بود ، و سیستم بین المللی ما درگیر رقابت شد و قدرت مجازات متخلفان را از دست داد.

با این حال ، ماکرون ، با یادآوری اصول اخلاقی عینی و اقدامات چند جانبه ، گفت: “با این وجود ، اروپا به دلیل همبستگی بی سابقه توانست بر اختلافات داخلی غلبه کند.”

وی همچنین به تصمیم وام دهندگان برای کاهش بار بدهی کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

ماکرون درباره اصول کاربرد عملی رویکرد چندجانبه گفت: “این و تصویب اتفاق نظر ما در مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی زمینه را برای مبارزه موثر با بیماری های همه گیر فراهم کرد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا