بین الملل

قول بوریس جانسون برای کمک به افغان‌هایی که خواستار انتقال هستند

نخست وزیر انگلیس گفت که تمام تلاش خود را می کند تا به افغان هایی که واجد شرایط اقامت در کشورشان هستند اما به فرودگاه کابل دسترسی ندارند کمک کند.

با وجود اظهارات بوریس جانسون ، نخست وزیر بریتانیا ، بن والاس ، وزیر دفاع انگلیس روز جمعه گفت که تخلیه در حال اتمام است و طبق گفته رویترز ، تنها کسانی که در فرودگاه کابل در حال حاضر تخلیه می شوند. ..

ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی تا سه شنبه از افغانستان خارج می شوند و به درگیری 20 ساله پایان می دهند. در جریان حمله روز پنجشنبه داعش ، دو شهروند انگلیسی و یک پسر غیرنظامی دیگر به همراه 13 سرباز آمریکایی و دست کم 79 افغانی کشته شدند.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا تا به امروز بیش از 14،500 افغانستان و انگلیس افغانستان را ترک کرده اند. بن والاس گفت که 800 تا 1000 افغانی که متحدان بریتانیا بودند و اجازه خروج از کشور را داشتند نمی توانند این کار را انجام دهند.

اما بوریس جانسون می گوید که قصد دارد در افغانستان بماند و هر کاری که از دستش برآید برای کمک به کسانی که می خواهند این کشور را ترک کنند ، انجام دهد.

نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: “با نزدیک شدن به ساعات پایانی عملیات ، برخی افراد ممکن است نتوانند از آنجا عبور کرده و واجد شرایط اسکان مجدد باشند.” گفتگو با آنها این است که من تمام تلاش خود را می کنم و آسمان و زمین را به هم می دوزم تا به آنها کمک کنم. هر کاری از دستم بربیاید انجام خواهم داد.

جانسون گفت که مقامات طالبان معتقدند که نیاز به انتقال امن افغانانی که واجد شرایط انتقال به کشورهای غربی هستند را درک کرده اند. او می گوید: “اگر آنها می خواهند با غرب ارتباط برقرار کنند ، اگر می خواهند با ما رابطه داشته باشند ، قطعاً عبور ایمن این افراد مهم است.”

دولت انگلیس همچنین اذعان کرده است که می توان برای کمک به افغان ها و خانواده های آنها در این کشور اقامت بیشتری انجام داد. بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که از پنج هزار مهاجر افغان که از طالبان فرار کرده اند استقبال می کند در اولین سال برنامه جدید اسکان مجدد که زنان ، دختران ، اقلیت های مذهبی و دیگر اقلیت ها را در اولویت قرار می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا