بین الملل

علیرغم حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی، یمنی‌ها منطقه «مدغل» را آزاد کردند

براساس اعلام گروه بین المللی آژانس های خبری فارس ، اتحادیه عربستان سعودی روز دوشنبه (دیروز) یک ناوگان دریایی و هوایی گسترده را در مناطق مختلف یمن آغاز کرد که در سه ماهه قبل بی سابقه است.

براساس وب سایت العربی الجدید ، درگیری ها در شمال استان یمن که توسط دولت امداد ملی (مستقر در صنعا) اداره می شود ، از زمان پایان آتش بس تحت حمایت عربستان سعودی در ماه مه ، افزایش یافته است. .. از ابتدا گذرگاه ها را کاهش داده ام.

به گفته منابع نظامی یمنی ، هواپیماهای جنگنده سعودی بیش از هر منطقه دیگر مالیبو عرب را با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی و کمیسیون مرکزی شهرهای ماداگورو و سالوا بمباران کردند. با این حال ، نیروهای انصارلا و یمنی توانستند شهر اشغالی مالیبو را کنترل کنند. با این حال ، موفقیت آن هنوز به طور رسمی توسط سخنگوی یمن یحیی ساری اعلام نشده است.


آخرین وضعیت محلی در یمن

به گفته ارتش یمن ، نیروهای ائتلاف سعودی دیروز 22 بار شهرهای ماجو و سلوا را بمباران کردند. شهرهای ابوت و هرتز در هاجا نیز مورد حملات هوایی عربستان قرار گرفتند. هواپیماهای جنگنده سعودی همچنین سه بار در قسمت شرقی شهر نجران در خاک عربستان و چهار بار در سعادا و ارژوف بمباران کردند.

به گفته منابع یمنی علاوه بر حملات هوایی ، کشتی های جنگی عربستان سعودی در دریای سرخ ، منطقه ای در شهر ابو ، هاجا را بمباران کردند. استعفای دولت منصور هادی ادعا می کند که ارتش یمن پد پرتاب موشک بالستیک را در یک باغ در منطقه ال جرجای آبس مستقر کرده است ، جایی که ادعا کرد ده ها حمله هوایی و حمله دریایی است.


تخریب باغ ها در منطقه الجار با حمله دریایی

در همین حال ، مبارزان بازنشسته وابسته به دولت مسئولیت سقوط هواپیماهای بدون سرنشین یمنی در منطقه جنگ ناهیم در شرق صنعا را برعهده گرفته اند. در دو روز گذشته این منطقه بار دیگر شاهد افزایش برخوردها بود.

برخورد در جنوب یمن

در همین حال ، جنوب یمن هنوز مرحله رقابت و درگیری بین دولتهای منصور هادی است که به عنوان عناصر وفادار امارات استعفا داده اند. روز یکشنبه ، شبه نظامیان دولتی می توانستند شهر آوار را برای چند ساعت کنترل کنند ، و عناصر “کمربند امنیتی” (که متعلق به شورای موقت جنوبی است) را عقب انداخت. اما با شدت گرفتن نبرد ، آنها مجبور شدند شهر را ترک کنند.

شب گذشته (دوشنبه) ، دولت استعفا پذیرفت كه یکی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری آوین كشته شد. درگیری بین این دو در تابستان گذشته آغاز شد و با وجود توافق برجام در 5 نوامبر سال گذشته در ریاض به دست آمد. شورای انتقالی جنوبی ادعای حاکمیت بر استان جنوبی یمن را دارد و کاملاً از امارات پشتیبانی می کند.

انتهای پیام / م


دکمه بازگشت به بالا