بین الملل

شهردار آمریکایی: ترامپ باید برای فتنه‌انگیزی محاکمه شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، سامورایی کاردو ، شهردار شهر سن خوزه ، کالیفرنیا ، با انتشار پیامی در توییتر ، در واکنش به حملات طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کنگره ، پاسخ داد

مقامات آمریکایی در پیامی مقصر این حادثه ترامپ را نوشتند: “باید دونالد ترامپ برای این نمایش وحشتناک و بیمارگونه در ساختمان پارلمان تلاش شود تا آرام شود.”

شهردار سابق سن خوزه نوشت: “من بعنوان دادستان سابق فدرال ، می خواهم دادستان کل بعدی را به بخشهای 2384 و 2385 از فصل 18 قانون ایالات متحده معرفی کنم.” “خدا ما را بیامرزد و به کشور ما صلح برساند.”

بسیاری از حامیان ترامپ که در مقابل ساختمان جمع شده بودند ، در حالی که جلسه مشترک پارلمانی آمریکا چهارشنبه شب برای نهایی کردن پیروزی “جو بایدن” در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود ، به داخل آن هجوم آوردند.

در این حمله چهار نفر کشته و 14 افسر پلیس واشنگتن زخمی شدند. سخنگوی پلیس پایتخت آمریکا گفت که تاکنون 52 مهاجم دستگیر شده اند.

در همین حال ، نمایندگان مجلس گزارش دادند که حدود 60 افسر پلیس مجلس در جریان این حادثه زخمی شده اند که 15 نفر از آنها در بیمارستان بستری و یک نفر از آنها وخیم است.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا