بین الملل

سومین هفته از تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین؛ پوتین جنایتکار جنگی شناخته شد

امدادگران اوکراینی صبح چهارشنبه گفتند که یک ساختمان 12 طبقه در مرکز کیف در اثر بمباران آسیب دیده است.

محدودیت های ترافیکی در پایتخت اوکراین از سه شنبه شب تا صبح پنجشنبه اعمال می شود.

سنای آمریکا روز سه شنبه به اتفاق آرا قطعنامه ای را در محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین تصویب کرد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را جنایتکار جنگی خواند.

ولودیمیل زلینسکی رئیس جمهور روسیه صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد به اوکراین بسته کمکی جدید 800 میلیون دلاری ارائه دهد.

استلا کالیاکیدس از کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدئویی درباره بحران اوکراین گفت: “ما نه تنها برای کووید 19، بلکه برای بیماری های قابل پیشگیری، به ویژه برای کودکان مانند فلج اطفال و سل، واکسینه شده ایم.” به وزیر بهداشت گفتم. در اوکراین. در اوکراین، تنها 35 درصد از جمعیت در برابر کووید 19 واکسینه شده اند.

بحران اوکراین؛ روسیه پیش نویس خود را به شورای امنیت ارائه کرد

روسیه با صدور قطعنامه ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار حفاظت از غیرنظامیان “آسیب پذیر” اوکراین و “گذر امن کمک های بشردوستانه” و کسانی که به دنبال ترک این کشور هستند، شده است، اما به مسئولیت خود در جنگ اعتراف کرد. .. این پیش نویس پس از آن ارائه شد که فرانسه و مکزیک اعلام کردند که یک “راه حل بشردوستانه” را برای اوکراین پیشنهاد کرده و در نهایت آن را به مجمع عمومی ارائه کرده اند.

روسیه خود از شورای اروپا خارج شده است

روسیه از شورای اروپا، یک نهاد ناظر حقوق بشر در قاره اروپا خارج شد و امکان اخراج از حمله به اوکراین را مسدود کرد.

زلنسکی: موضع طرفین در مذاکرات واقع بینانه تر شده است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدیویی گفت: «موضع روسیه و اوکراین در مذاکرات صلح واقعی‌تر شده است، اما زمان بیشتری لازم است».

بلینکن به روسیه در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی هشدار داد: پاسخ ما جدی خواهد بود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به استفاده روسیه از “سلاح های شیمیایی” ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که “واشنگتن آن را جدی خواهد گرفت.” بلینکن به سی‌ان‌ان گفت: می‌خواهم بگویم که روسیه نگرانی‌های جدی در مورد امکان استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد، چیزی که ما روی آن بسیار متمرکز هستیم.

سنای آمریکا پوتین را “جنایتکار جنگی” خواند.

سنای آمریکا با اکثریت آرا قطعنامه ای را تصویب کرد که ولادیمیر پوتین را “جنایتکار جنگی” معرفی کرد.

این قطعنامه همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه و سایر کشورها می‌خواهد تا در تمامی تحقیقات جنایات جنگی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین، نیروهای روسیه را هدف قرار دهند.

قدیروف به ایران ماسک پاسخ داد

رمضان قدیروف که متحد اصلی پوتین، منطقه خودمختار چچن روسیه است، در تلگرامی طولانی گفت: رئیس جمهور روسیه می تواند ایران ماسک را در نبرد شکست دهد. ما رقابت با پوتین را توصیه نمی کنیم!

ایران ماسک در واکنش به مخالفت خود با پوتین در پیامی توئیتری گفت:

سخنرانی ویدیویی زلنسکی در پارلمان کانادا.نماینده کنگره به مدت سه دقیقه تشویق کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در مجلس عوام، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را “دوست ما” خواند و گفت “دموکراسی در سراسر جهان شما را قهرمان ما می کند.”

نمایندگان مجلس، سناتورها و مهمانان مدعو حاضر در جلسه تقریباً یک دقیقه ایستادند و کف زدند.

روسیه ۱۳ مقام آمریکایی از جمله بایدن را تحریم کرد

روسیه اعلام کرده است که 13 مقام آمریکایی از جمله رئیس جمهور به فهرست تحریم ها اضافه شده اند. اسامی پرزیدنت جو بایدن، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و مایک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، ویلیام برنز، رئیس سیا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

نخست وزیر مجارستان: ما در اوکراین وارد جنگ نمی شویم

نخست وزیر مجارستان در یک گردهمایی حامیان خود گفت که مجارستان سلاح به اوکراین نخواهد فرستاد و از جنگ اجتناب خواهد کرد. او همچنین مجارستان را به مخالفت با کشاندن مجارستان به درگیری در مرزهای شرقی متهم کرد.

وزیر امور خارجه قطر با همتای اوکراینی خود تماس گرفت

محمد بن عبدالرحمن التانی، وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، دیمیتری کولووا، آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین را بررسی و حل و فصل کرد.

اولین گفتگوی تلفنی وزیران خارجه اسرائیل و اوکراین از آغاز جنگ

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی آخرین تحولات سیاسی و چگونگی پایان دادن به جنگ در اوکراین را بررسی کرد.

بلینکن: عدم عضویت اوکراین در ناتو امتیازی برای روسیه نیست

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هنگام اعلام نیاز به تایید کشورهای غیرعضو ناتو یک کشور ممتاز تلقی می‌شود؟ گفت: به نظر من این امتیاز نیست. به نظر من، این فقط وضعیت واقعی را نشان می دهد. یعنی حتی قبل از حمله روسیه، انتظار نمی رفت اوکراین روز بعد به ناتو بپیوندد.

نیروهای ناتو به اسلواکی اعزام شدند

پس از حمله روسیه به اوکراین، پارلمان اسلواکی طرح ناتو برای اعزام 2100 نیرو به اوکراین را تصویب کرد. استقرار نیروها با اسلواکی بخشی از طرح ناتو برای اطمینان بخشیدن به ناتو در مورد حفاظت از اعضای بال شرقی است.

رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی به کیف رفتند

ماتیاس موراویتزکی، نخست وزیر لهستان در یک عکس دسته جمعی با دیگر رهبران در این سفر گفت: “اوکراین می تواند روی حمایت دوستان خود حساب کند.”

ملکه انگلیس سلاح های قدیمی را به کرملین قرض نداد

ملکه انگلیس نیز به تحریم فرهنگی روسیه پیوست و اجازه نداد یک سری شمشیر، کلاه ایمنی و دستکش دوئل برای نمایش به موزه مسکو بیاورند.

روسیه نخست وزیر و وزیران دفاع و امور خارجه کانادا را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تحریم هایی را علیه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و وزرای دفاع و امور خارجه وی اعمال کرده است.

دبیرکل ناتو: فرمانده نظامی ما با روسیه در تماس است

دبیرکل ناتو گفت که این گروه وضعیت اوکراین را زیر نظر دارد و رهبران نظامی آن برای جلوگیری از این حادثه با روسیه در تماس هستند.

آمریکا 15 فرد و گروه روسی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه 15 فرد و گروه روسی اعمال کرده است. تحریم های جدید شامل رئیس جمهور بلاروس و یکی از نزدیکان وی می شود.

روسیه: اطلاعات به دست آمده اجرای برنامه های نظامی بیولوژیکی در اوکراین را تایید می کند

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد اوکراین در اجرای برنامه های بیولوژیکی نظامی با مشارکت مستشاران خارجی و حمایت مالی از بودجه آمریکا مشارکت داشته است.

کاخ سفید تحت فشار کنگره و زلنسکی برای بررسی تحویل سلاح های دوران شوروی به اوکراین

به گزارش سی ان ان، تقریباً سه هفته پس از تهاجم روسیه به اوکراین، دولت بایدن در حال ارزیابی موثرترین راه ها برای ارائه کمک نظامی به اوکراین بدون ایجاد جنگ گسترده تر است.

مقامات دولت ایالات متحده می گویند که تلاش ها برای تامین تسلیحات ساخت ایالات متحده مانند تسلیحات ضد تانک جاولین و موشک های ضد هوایی استینگر به ارتش اوکراین تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده است، اما کاخ سفید برای انجام بیشتر فشار آورده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا