بین الملل

سند مشترک بایدن و پوتین درباره ثبات استراتژیک منتشر شد

به گزارش اسپوتنیک ، در سند مشترک دیدار ولادیمیر پوتین و رهبران روسیه و ایالات متحده آمده است که دو کشور در تلاشند تا بنیان آینده کنترل تسلیحات را کاهش دهند و از طریق مذاکرات خطر را کاهش دهند.

در یک سند مشترک بین دو رئیس جمهور که در پایان نشست دو جانبه در وب سایت کرملین قرار گرفت ، آمده است:

دو رئیس جمهور همچنین گفتند که تمدید جدید توافق نامه استارت 3 بین مسکو و واشنگتن بر تعهد آنها در کنترل سلاح های هسته ای تأکید می کند.

این دو نفر اضافه کردند که روسیه و ایالات متحده به زودی یک گفتگوی جامع دوجانبه درباره ثبات استراتژیک برای دستیابی به این اهداف برگزار می کنند که ریشه دوانده و فعالتر خواهد شد.

پوتین و بایدن اسناد مشترکی هستند ، روسیه و ایالات متحده از پیش بینی استراتژیک ، خطر درگیری مسلحانه و جنگ هسته ای اطمینان حاصل می کنند.

دو رئیس جمهور در یک ویلا در دریاچه لمان در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

رونالد ریگان ، چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده ، برای اولین بار در سال 1985 با میخائیل گورباچف ​​، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ، در ویلا دیدار کرد.

پیش از این دیدار ، رئیس جمهور سوئیس ، گای پرمرون ، از حضور جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ژنو استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که دیدار بین روسای جمهور ایالات متحده و روسیه “سازنده” باشد.

ولادیمیر پوتین 68 ساله پیش از این با چهار رئیس جمهور آمریکا از جمله بیل کلینتون ، جورج دبلیو بوش ، باراک اوباما و دونالد ترامپ دیدار داشته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا