بین المللکسب و کار برتر

سرمایه گذاری در کانادا؛ چرا و چگونه؟

روش های سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا اگر توسط مشاورین خبره و مجرب صورت گیرد، علاوه بر حفظ سرمایه، سود مناسبی را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. مسیرهای سرمایه گذاری در کانادا بسیار متعدد هستند و از بهترین مسیرها می توان به کارآفرینی، نوآفرینی، خرید ملک، ثبت شرکت، خوداشتغالی و کارآفرینی های استانی و ایالتی اشاره کرد. به ویژه که کارآفرینی کانادا ظرفیت صدور ویزا برای علاقمندان را تا سه سال آینده به سه برابر ظرفیت افزایش داده است

که این فرصت مناسبی برای متقاضیان این امر می باشد. میزان مبلغ سرمایه گذاری در کانادا برای هر کدام از مسیرها متفاوت می باشد. در مسیر سرمایه گذاری استانی کمترین مبلغ مربوط به ایالت های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و پرنس ادوارد می باشد و ایالت کبک با مبلغ ا میلیون و 200 هزار بیشترین میزان سرمایه گذاری برای اقامت کانادا را به خود اختصاص داده است. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در این رابطه می توانید با موسسه MIE تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان و تلفنی دریافت نمایید.

Investing in Canada; Why and how

میزان سرمایه گذاری برای اقامت کانادا

متناسب با مسیر مهاجرتی حدود 100 هزار الی 800 هزار دلار کانادا است.

 بهترین سرمایه گذاری در کانادا

از بهترین سرمایه گذاری ها در کانادا می توان به استارتاپ و کار-شرکت اشاره کرد.

انواع سرمایه گذاری در کانادا

نوآفرینی، کارآفرینی، خرید ملک، برنامه های استانی، خرید اوراق قرضه، خرید بیزینس فعال و خوداشتغالی، از انواع سرمایه گذاری در کانادا هستند.

مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا

مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا متناسب با مسیر انتخابی از 6 ماه الی 2.5 سال می باشد.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا یکی از راه های کسب اقامت این کشور است که می تواند شما را به پاسپورت کانادا برساند. سرمایه گذاری در کانادا شرایطی را فراهم می آورد که بتوانید در هریک از شهرها و استان های کانادا با توجه به سرمایه خود و راه های سرمایه گذاری، کسب و کاری ایجاد کرده و درآمد ایجاد کنید.  برای سرمایه گذاری در کانادا لازم است متقاضیان شرایط زیر را دارا باشند:

ویزای سرمایه گذاری کانادا

کانادا مسیرهای مهاجرتی مختلفی را برای افراد علاقه مند به سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار در این کشور ارائه می دهد. در صورت انتخاب نوع مسیر سرمایه گذاری می توانید با تهیه مدارک برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا درخواست دهید.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در کانادا

برای سرمایه گذاری در کانادا لازم است که مدارک زیر را ارائه دهید:

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

افراد در سرمایه گذاری در کانادا اهداف متفاوتی را دنبال می کنند که اخذ از طریق سرمایه گذاری یکی از این اهداف می باشد. مسیرهای متفاوتی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که به طبع شرایط هر کدام متفاوت می باشد. در روش نوآفرینی کانادا به متقاضی از همان ابتدا اقامت دائم کانادا داده می شود. در واقع اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری از روش نوآفرینی نه تنها برای شخص اصلی، بلکه برای همسر و فرزندان زیر 22 سال وی اقامت دائم را به همراه می آورد.

در روش های کارآفرینی و برنامه های استانی، خود اشتغالی و کار شرکت علاقه مندان می توانند اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری را به دست آورند اما امکان دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در املاک امکان پذیر نمی باشد. پیشنهاد می شود که پیش از اقدام برای سرمایه گذاری در کشور کانادا، حتما در رابطه با تمامی جوانب آن تحقیق نمایید و با مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت نمایید.

یک استان در کانادا وجود دارد که افراد با سرمایه گذاری 75 هزار دلار در این استان، قادر به اخذ اقامت دائم کانادا می باشند. در واقع مبلغ اصلی سرمایه گذاری 150 هزار دلار می باشد، اما افراد برای این که قادر به درخواست اقامت دائم کانادا باشند، باید پس از گذشت یک سال گزارشی از روند اجرای بیزینس خود و وارد کردن حداقل نصف سرمایه موردنظر یعنی 75 هزار دلار به بیزینس خود به دولت ارائه نمایند، پس از تایید افراد قادر می باشند برای خود، همسر و فرزندان تا 22 سال خود درخواست اقامت دائم نمایند.

فرد موردنظر می بایست حداقل 3 سال سابقه مدیریت کسب و کار و بیزینس و یا مدیریت سطح بالا دارا باشد، همچنین متقاضی می بایست دارای مدرک زبان حداقل در سطح 4 باشد. لازم به ذکر است برای ارائه گزارش یک ساله از روند اجرای بیزینس، لازم نیست فرد نشان دهد که بیزینس سودآور بوده و یا خیر، اجرای چارچوب های اولیه مهم است. فرد برای این امر باید حداقل یک نفر که اقامت دائم کانادا را دارا می باشد و یا سیتبزن کانادا است را استخدام نماید و حقوق وی را پرداخت کند.

همچنین فرد براساس درآمد خود می بایست مالیات پرداخت نماید (درصورتی که درآمدی نداشته باشد، نیاز به پرداخت مالیات نیست). همچنین در این مسیر پس از دریافت ، همسر اجازه کار فول تایم در کانادا را دارد و فرزندان نیز اجازه تحصیل رایگان در این کشور را خواهند داشت. فرد پس از اخذ اقامت دائم کانادا محدودیتی مکانی برای زندگی در هر کجای خاک کانادا، بغیر از استان کبک که قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد، نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارت آپ و نوآفرینی

برای اقدام از طریق می بایست ایده و طرحی خلاقانه و جدید داشته باشید و بتوانید بر طبق آن بیزینس پلنی ارائه نمایید تا تاییدیه سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت را بگیرید. درصورت تایید بیزینس پلن توسط سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا شخص می تواند نامه های حمایتی دریافت نماید و پس از آن برای اخذ اقامت دائم کانادا برای خود و همراهانش اقدام نماید. از مهم ترین شروط لازم برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارتاپ می توان به داشتن مدرک زبان در حد آیلتس 5 و تمکن مالی کافی برای تامین هزینه ها اشاره نمود.

وزیر مهاجرت کانادا آپدیت های جدیدی را برای این مسیر درنظر گرفته است. براساس این آپدیت ها برای ظرفیت پذیرش افراد و دادن اقامت از این طریق تا سال 2025 تقریبا 3 برابر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین در گذشته ویزای کاری که از طریق استارتاپ درخواست می گردید ویزایی یک ساله و بسته بود اما بر اساس این اپدیت ویزای موردنظر 3 ساله و ویزای باز گردیده است، به این معنی که افراد در گذشته با اخذ این ویزا تنها قادر به کار بر روی پروژه استارتاپی خود بودند اما با این آپدیت افراد می توانند از تخصص خود در زمینه های دیگر علاوه بر طرح استارتاپی خود فعالیت کنند.

همچنین تمامی اعضای طرح استارتاپ قادر به درخواست این نوع ویزای کاری می باشند. دولت کانادا این تغییرات را اعلام نموده است و هنوز اجرایی نگردیده است و در سال 2023 جزئیات بیشتر اعلام خواهد گردید و به اجرا در خواهد آمد. در این روش ، فرزندان زیر 22 سال در پرونده شخص اصلی قرار می گیرند. فرزندان می توانند در دانشگاه های این کشور با هزینه های پایین، مشابه شهروندان و در مدارس کانادا به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند. از مزایای این روش می توان به حمایت دولت کانادا از طرح، اقدام برای ایالت دلخواه، اخذ اقامت دائم در همان ابتدا و کسب پاسپورت پس از 3 سال، نام برد.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

با توجه به مناظر دیدنی، سبک زندگی آمریکایی و ثبات سیاسی حاکم بر جامعه جذابیت خوبی برای متقاضیان خارجی داشته است. نکته مهم دیگر اینکه بازار بین المللی ملک در کانادا هنوز جوان می باشد و توانسته در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد. اما توجه داشته باشید که خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت سرمایه گذار بر روی ملک نخواهد شد بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد کسب تابعیت و پاسپورت کانادا را دارند بهتر است از طریق کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار نو و ایجاد اشتغال اقدام به مهاجرت نمایند.

البته افرادی که جز ساکنین و مقیمان کانادا محسوب نمی شوند باید در زمان فروش ملک خود ۲۵ درصد از سود فروش را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت نمایند. سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از تامین اعتبار خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد. مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می انجامد.

سرمایه گذاری استانی کانادا

از مهمترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی، کسب امتیازات لازم توسط متقاضی می باشد. این امتیازات در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است، سوابق کاری، میزان سرمایه، سن، میزان سرمایه گذاری در کانادا در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است. در جدول زیر امتیاز بندی برای سرمایه گذاری جهت شرح داده شده است.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا، ثبت شرکت در آن است. شرکت هایی که در کانادا ثبت می شوند، یا در قالب فدرال مشغول فعالیت و تاسیس قرار می گیرند، و یا در زمره فعالیت های استانی. برای نیاز به مدارکی همچون طرح تجاری موفق دارد. سرمایه اولیه و روال استاندارد فعالیت تجاری از ملزومات ثبت هر نوع شرکت در کشور کانادا می باشد. اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که حداقل سرمایه گذاری در کشور کانادا وجود ندارد. هزینه های ثبت شرکت، ‌صرفا هزینه های مصرفی مثل هزینه های ثبت برند و نام تجاری و… می باشد.

نکته قابل توجهی که باید به آن پرداخت این است که با ثبت شرکت توسط اتباع خارجی، آن ها صاحب اقامت نخواهند شد. به معنی دیگر برای دریافت اقامت کشور کانادا، صرف ثبت شرکت کمکی به شما نخواهد کرد. در اینجا باید ثبت شرکت را با کارآفرینی متمایز کرد. شما با کارآفرینی به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهید کرد ولی با ثبت شرکت شاید صرفا کسب و کار خود را گسترش دهید.

دکمه بازگشت به بالا