بین الملل

ساخت «بیرقدارـ4 شبح»؛ پهپاد پرمدعای کاملا غیربومی ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، رسانه های ترکیه مدعی ساختن نمونه جدیدی از پهپاد رادارگریز «برگدار» شدند، اما تحلیلگران نظامی اعلام کردند که برخلاف ادعای سازنده، این پهپاد کاملاً تولید شده است، من معتقدم که این پهپاد داخلی نیست. تولید شده و در حال نبرد است. بین اوکراین و روسیه، تعداد قابل توجهی توسط پدافند روسیه سرنگون شد.

روزنامه «ینی شفق» گزارش داد که شرکت «بایکار» سازنده این نوع پهپاد، نوع جدیدی از پهپاد رادارگریز نامرئی راداری با نام «TB-4 Ghost» را تولید خواهد کرد. گفته می شود که Beirgadar-4 ضد رادار است زیرا بدنه باریکتر و سطح مقطع راداری کمی دارد.

این روزنامه مدعی است که پرچم ارواح در اوکراین تولید شده است. چندی پیش «واسیل بودنر» سفیر ترکیه در اوکراین گفت که شرکت ترکی بیکر اکنون در اوکراین در حال ساخت کارخانه است. (جزئیات)

بیرگدار یک پهپاد جنگی با قابلیت پرواز در ارتفاع متوسط ​​است که برای جمع آوری اطلاعات، مراقبت و شناسایی و حملات هوایی طراحی شده است. این پهپاد می تواند 27 ساعت به طور مداوم در ماموریت بماند و برد موثر 150 کیلومتری دارد. این پهپاد بسته به ماموریت می تواند به 4 بمب یا موشک هدایت شونده مجهز شود.

این در حالی است که پهپادهای «گل سرسبد» ارسالی از ترکیه به اوکراین موفقیت چندانی در این نبرد نداشتند و به همین دلیل جبهه اوکراین به مسلخ آنها تبدیل شد. در همین راستا وب سایت ایرلایو به نقل از خلبانان اوکراینی نوشت که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل پوشش پدافند هوایی روسیه در منطقه عملیاتی کاهش یافته است.

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که برخی از این پهپادهای پیشرفته برخلاف ادعای ترکیه، ساخت آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی است.

غول دفاعی ترکیه بایکار ادعا می کند که پهپادهای رزمی محبوب خود را به طور کامل از ترکیه تهیه کرده است، اما برخی از پهپادهایی که در درگیری های متعدد سرنگون شده اند توسط سازندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی تهیه شده است.

به دنبال این افشاگری ها، قانونگذاران آمریکایی بر دولت بایدن فشار آوردند تا بررسی کند که چگونه قطعات و فناوری ایالات متحده به یکی از محبوب ترین نمونه های پهپادهای ساخت ترکیه در بازار جهانی تبدیل شده است.

پهپادهای اهدایی غرب و ترکیه در جبهه اوکراین در مقابل روسیه چندان موفق نبودند، اما همزمان با برپایی نمایشگاه هوانوردی در ترکیه، چندین پهپاد با موتور اوکراینی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که در این نشست به نمایش گذاشته شد.

این پهپادها با موتورهای اوکراینی در نمایشگاه «تکنوفست» در شهر «سامسون» ترکیه ارائه شد. به گفته والری زالوگنی، فرمانده کل ارتش اوکراین، یک هواپیمای بدون سرنشین تجهیزات نظامی روسیه را در جریان نبرد منهدم کرد. (جزئیات)

انتهای پیام/دقیقه




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا