بین الملل

ریزش بی‌سابقه رضایت مردمی از بایدن در آمریکا

نتایج نظرسنجی یو‌اس‌تودی-دانشگاه سافولک که چهارشنبه تا جمعه انجام شد، نشان می‌دهد که حمایت از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در میان رای‌دهندگان غیرحزبی که منجر به پیروزی او بر دونالد ترامپ در سال گذشته شد، کاهش یافته است.

نتایج همچنین نشان داد که حدود نیمی از پاسخ دهندگان (46 درصد) گفتند بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بسیار بدتر از حد انتظار عمل کرد، از جمله 16 درصد از کسانی که در انتخابات به او رای دادند. ایندیپندنت 7 بر 1 (44% -6%) بود و اظهار داشت که عملکرد وی ویرانگرتر از حد انتظار بوده و خوب نیست.

حدود دو سوم یا 64 درصد از آمریکایی ها گفتند که نمی خواهند دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شوند. 28 درصد دموکرات ها را تشکیل می داد. مخالفت با دونالد ترامپ در سال 2024، 58 درصد بود، از جمله 28 درصد جمهوری خواهان.

بر اساس نظرسنجی‌ها، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز ۲۸ درصد رشد کرد که بدتر از بایدن بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که 51 درصد از عملکرد شغلی هریس ناراضی است. از هر پنج نفر یک نفر یا 21 درصد هنوز تصمیمی نگرفته است.

از سوی دیگر، اکثر آمریکایی ها از لایحه زیرساختی آتی بایدن حمایت می کنند، اما از هر چهار نفر یک نفر می گوید این لایحه می تواند به آنها و خانواده هایشان کمک کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اگر انتخابات پارلمانی امروز برگزار شود، 46 تا 38 درصد نامزدهای جمهوری خواه را به دموکرات ها ترجیح می دهند. به این ترتیب جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را به دست خواهند آورد.

معمولاً در اولین انتخابات میان دوره ای رئیس جمهور آمریکا، حزب او کرسی هایی را از دست می دهد. این بار جمهوری خواهان برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به پنج کرسی دیگر و برای کنترل سنا به کرسی دیگر نیاز دارند.

این نظرسنجی بیش از 1000 رای دهنده ثبت نام شده از طریق تلفن با حاشیه مثبت و منفی 3.1٪ انجام شد.

دو سوم (66 درصد) آمریکایی ها می گویند کشورشان در مسیر اشتباهی پیش می رود. از هر پنج (20%) یک نفر می گوید کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند. این در چند هفته اخیر دولت ترامپ بی سابقه بوده است.

لایحه زیرساخت که روز جمعه با حمایت اندک دو حزبی تصویب شد، 61 تا 32 درصد آرا را به خود اختصاص داد. این حمایت شامل یک سوم جمهوری خواهان می شود.

در این نظرسنجی، کنگره آمار ناامیدکننده ای به دست آورد. 12% تایید، 75% عدم تایید. دموکرات ها در کنگره 29 درصد آرا و جمهوری خواهان در جمهوری خواهان 35 درصد آرا را به دست آوردند.

رضایت شغلی بایدن نیز ناامید کننده بود. 38 درصد راضی و 59 درصد ناراضی هستند. او در این مرحله از ریاست جمهوری خود، به استثنای ترامپ، کمترین سطح حمایت را در تاریخ مدرن آمریکا دارد. بر اساس یک نظرسنجی، رضایت شغلی از رئیس جمهور یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخابات میان دوره ای مجلس است.

بایدن از زمان پیروزی در انتخابات سال گذشته موقعیت رای‌دهی را از دست داد، اما ترامپ این کار را نکرد. در طول یک سال گذشته، دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که دیدگاه آنها در مورد ترامپ تغییر نکرده است. 14 درصد گفتند که فکر می کنند بهتر هستند و 19 درصد گفتند که فکر می کنند بدتر هستند.

اما ترامپ بیشتر از بایدن به حامیان اصلی خود وفادار است.

از میان کسانی که سال گذشته به بایدن رای دادند، از هر ده نفر، چهار نفر یا 39 درصد، گفتند که او نمی‌خواهد او برای دور بعدی‌اش نامزد شود. 50 درصد از او می خواهند که نامزد شود. از میان کسانی که سال گذشته به ترامپ رای دادند، از هر چهار نفر، یک نفر یا 26 درصد، خواهان عدم نامزدی او بودند. 65 درصد از او این کار را می خواهند.

طبق نظرسنجی‌های امروز، زمانی که انتخابات ریاست‌جمهوری بین بایدن و ترامپ برگزار می‌شود، 44 درصد می‌گویند به ترامپ رای می‌دهند و 40 درصد می‌گویند از بایدن حمایت می‌کنند. 11 درصد به نامزدهای احزاب ثالث نامشخص رأی می دهند. در انتخابات سال گذشته، بایدن با ۵۴ درصد به ۴۷ درصد ترامپ را شکست داد.

311311

دکمه بازگشت به بالا