بین الملل

رویترز: اولین نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، رسانه های محلی به نقل از منابع رسمی گفتند نفتکش ایرانی “فورچون” وارد “منطقه ویژه اقتصادی” ونزوئلا شده است.

وب سایت هواپیمایی ونزوئلا ، که مانیتور حمل و نقل هوایی و دریایی ونزوئلا است ، گزارش داد که تانکرهای نفتی Fortune اولین کشتی هایی بودند که از ایران که وارد آبهای سرزمینی ونزوئلا شده بود ، سوخت خود را حمل می کردند.

رویترز همچنین اظهار داشت: نفتکش فورچون به نقل از رنو ایکان وارد آبهای ونزوئلا شده است.

در همین حال ، شبکه راشداتودی گزارش داد که به نظر می رسد حداقل یک کشتی آمریکایی به نام آدام جوزف یک نفتکش ایرانی را دنبال می کند که پس از ورود به SEZ ونزوئلا ، تعقیب را متوقف کرد.

هشتگ اسپانیایی #GraciasIran (به معنی “سپاس از شما ایران”) توسط کاربران ونزوئلا در شبکه های اجتماعی توئیت شد و از همکاری تهران و کاراکاس در مقابله با محاصره نیروی دریایی ایالات متحده قدردانی کرد.

طبق گفته راشاتودی ، چهار نفتکش نفتی دیگر ایران ، كلاول ، فارست ، فاكسون و پتونیا نیز در پی تانكر نفتی فورچون به ساحل ونزوئلا منتقل شده اند. گفته می شود این تانکر حدود 1.5 میلیون بشکه نفت که تهران به کاراکاس فروخته است حمل می کند.

یک مقام آمریکایی که از نامزدی خودداری کرد ، روز پنجشنبه به رویترز گفت که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای رسیدگی به انتقال بنزین به ونزوئلا ایران است. نماینده سازمان ملل متحد در ونزوئلا همچنین گفت واشنگتن تهدید كرده است كه در راه خود به ونزوئلا از زور علیه 5 تانكر بنزینی استفاده خواهد كرد.

اما چند ساعت پیش ، وزارت هوانوردی اعلام کرد که هیچ کشتی آمریکایی در نزدیکی تانکر نفتی ایران “فورچون” وجود ندارد و یک کشتی گشت زنی درجه یک ونزوئلا ، هواپیماهای گشت زنی درجه یک ونزوئلا را طی چند دقیقه با هواپیمای نفتکش اسکورت می کند.

برخی از رسانه ها از استقرار سیستم های مختلف موشکی نظامی در ونزوئلا و آمادگی نیروی هوایی ایالات متحده برای پاسخ به اقدامات غیر منطقی ایالات متحده علیه تانکرهای ایرانی که به سمت ونزوئلا حرکت می کنند ، خبر داده اند.

روز جمعه ، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای افزایش آمادگی خود برای دفاع از سربازان این کشور و تانکرهای نفتی ایران ، در جزایر لا اورچیرا تمرینات موشکی انجام می دهد. (جزئیات)

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا