رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه خبرگزاری آنا؛ با توجه به توانایی فوق العاده این درس، تقریباً 750 مدرسه سما در سراسر کشور در مقاطع مختلف از مهدکودک تا دبیرستان وجود دارد. استعدادیابی و پرورش استعدادها و ایجاد هنرستان در این مدارس امری اجتناب ناپذیر است. البته تعابیر مختلفی از مفهوم دانشگاه وجود دارد. اما مفهوم واقعی آکادمی این است که علاوه بر مرکز آموزش مهارت های تخصصی در هر زمینه، روانشناسی، تغذیه، پزشکی ورزشی و … به همراه زبان انگلیسی توسط کارشناسان در طول آموزش هفتگی برنامه ریزی شده است، همچنین ارائه موضوع می باشد.

با توافق و تفاهم فدراسیون زورخانه ای و زورخانه ای سه زورخانه دانش آموزی را همزمان در هفته تربیت بدنی در استان های یزد، همدان و کراسان رزابی افتتاح می کنیم.آکادمی تخصصی ورزش سما نمونه بارز این نوع آکادمی است و در کنار بسیاری از برنامه های ورزشی دیگر در دستور کار اداره تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش و مهارت های همگانی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی در این زمینه پس از تصمیم اداره تربیت بدنی و سلامت معاونت تربیت بدنی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد آکادمی تخصصی ورزش در مدارس سما هر استان، با جمشید همتی گفت‌وگو کرد. دلایل تأسیس این آکادمی ها و سایر برنامه های ورزشی به شرح زیر است: در زیر توضیح داده شده است.

هر ایالت دارای یک آکادمی ورزشی تخصصی است

آنا: برنامه ها و اهداف سما PE برای فعالیت های ورزشی مدارس چیست؟

هماتی: با توجه به توانایی های برجسته ما شامل 750 مدرسه در مقاطع مختلف از مهدکودک تا دبیرستان و تعداد زیادی دانش آموز فعال در آنها و توانایی فوق العاده ای که در استعدادیابی و پرورش استعدادها داریم، بسیاری از جمله: تاسیس آموزشگاه حرفه ای در هفته آموزش. . ایالت ها را برای اعلام و افتتاح در سراسر کشور برای ایجاد آکادمی های ورزشی تخصصی در هر ایالت معرفی کنید.

مفاهیم مختلف مفهوم دانشگاهی هستند و خواهند بود. اما مفهوم واقعی آکادمی مانند ورزش تنها ارائه آموزش مهارت های ورزشی حرفه ای نیست، بلکه ارائه موضوعات هفتگی مانند روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، پزشکی ورزشی و غیره به طور کامل توسط متخصصان برنامه ریزی شده است. یک مرکز .. به عنوان مثال آکادمی والیبال علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره، روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، آسیب های ورزشی، پزشکی ورزشی، مفاهیم مرتبط و علوم ورزشی را آموزش می دهد.


بیشتر بخوانید:

کسب مدال در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان توسط دانش آموزان سما بروجرد

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تاسیس شد


آغاز یک قهرمان از مدرسه

آنا: برای تأسیس این آکادمی ها چه اقداماتی انجام داده اید؟

هماتی: برای گرفتن مجوز آکادمی برای تایید صلاحیت کمیته ماده 5 که در اصل مجوز تاسیس باشگاه است اقدام کردم. باشگاه ورزشی فرهنگی تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی بسازید. مجوزها در برخی ایالت‌ها صادر می‌شوند و برخی دیگر تقریباً هر مجوزی را در طول یک هفته PE دریافت می‌کنند. قصد داریم اواخر مهرماه آکادمی را در سراسر کشور اعلام کنیم.

مراسم رونمایی از آکادمی سما.هر ایالت یک باشگاه ورزشی فرهنگی دارد

همه مدیران دولتی تلاش می کنند این کار را انجام دهند. پس از فراهم کردن زیرساخت ها و آموزش شاگردان در آکادمی، مجوز باشگاه داریم که به ما اجازه می دهد تیم جوانان تشکیل دهیم و در لیگ های درجه یک ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساخت تشکیل تیم لیگ برتر دانشگاهی باشد.

سال ها این انتقاد به دانشگاه آزاد اسلامی بود که ورزشکاران و قهرمانان جذب دانشگاه شدند و به نام دانشگاه معروف شدند. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را کامل کنیم. به عبارت دیگر پس از تدریس دانش آموزان مقطع ابتدایی، دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه در آکادمی ورزش از ابتدا و دانشجو شدن در دانشگاه آزاد اسلامی، به باشگاه این دانشگاه تبدیل شد.

آنا: وضعیت مدرسه سما در لیگ کشوری چگونه است و آیا مجوز دارد؟

هماتی: جلسه ای با دلواپسان لیگ جوانان داشتیم و اکنون ورزش های رزمی، تکواندو، تنیس روی میز، کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفتیم و اقدامات لازم را انجام دادیم.

سایر رشته های ورزشی از برنامه سما است. اما به دلیل کمبود وقت فقط با برخی از مناطق تماس گرفتم تا افراد مستعد را به مدارس سراسر کشور معرفی و جذب کنم.

راه اندازی آکادمی برای فراهم کردن زیرساخت ها و آموزش های مورد نیاز شما زمان می برد. در حال حاضر چهار حوزه را معرفی می کنیم تا بتوانیم در لیگی به نام دانشگاه آزاد اسلامی سما حضور پرافتخاری داشته باشیم.

مراسم رونمایی از آکادمی سما.هر ایالت یک باشگاه ورزشی فرهنگی دارد

آنا: برای مدرسه فوتبال سما چه برنامه ای دارید؟

هماتی: در رشته فوتبال بسته به توانایی و علایق آن رشته فوتبال در استان ها وجود دارد، ما این زمینه را به خود استان ها دادیم. ماده 5 تصویب کمیسیون باید شامل عنوان منطقه ای باشد که اکثر ایالت ها برای بازی فوتبال انتخاب کرده اند. ما می خواهیم با توجه به توانایی های کشور یک آکادمی راه اندازی کنیم.

من نمی خواهم در منطقه ای بدون تاریخ یک آکادمی راه اندازی کنم. به عنوان مثال آکادمی کشتی در مازندران و آکادمی ورزش های رزمی و رزمی در زنجان راه اندازی می شود. به همین ترتیب، طبق نظرسنجی ای که قبلا در ایالت ها انجام داده ایم، رشته هایی را در نظر گرفته ایم که فوتبال یکی از این رشته هاست.

آنا: آیا این رشته های ورزشی می توانند در لیگ امسال شرکت کنند؟

برای اخذ مجوز آکادمی با اخذ گواهینامه کمیته ماده 5 که در اصل مجوز تاسیس باشگاه است، در دانشگاه آزاد اسلامی در هر استانی اقدام به تاسیس باشگاه ورزشی فرهنگی کردیم. هماتی: در پیوستن تکواندو و ورزش های رزمی به لیگ امسال شکی نیست. ما کادر فنی بسیار قوی در این زمینه ها داریم به طوری که از خانواده دانشگاه آزاد هستند و همکاران پرتلاشی هستند. ما قطعا در این دو حوزه حضور داریم. البته همه فدراسیون های کشور در همه زمینه ها لیگ جوانان ندارند که بتوانیم در آن شرکت کنیم. این بدان معناست که در بسیاری از مناطق لیگ های سنی وجود ندارد.

راه اندازی سه دانش آموز Zulhane در طول هفته PE

آنا: سایر برنامه های ورزشی برای مدرسه سما چیست؟

هماتی: برنامه دیگر برپایی زورخانه های دانش آموزی است. با توافق و تفاهم فدراسیون زورخانه ای و زورخانه ای سه زورخانه دانش آموزی را همزمان در هفته تربیت بدنی در سه استان یزد، همدان و کراسان رزابی افتتاح خواهیم کرد.

با فرهنگ ایرانی اسلامی روحیه قهرمانی و در آنها جوانمردی و اخلاق بیافریند. هدف سما گسترش این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی از طریق رشته کشتی در این مدرسه جذاب است.

آنا: آیا مجوز باشگاه دولتی دارید؟

هماتی: در نامه ای رسمی به تمامی 31 ایالت، اعلام شد که هر ایالت برای تأسیس آکادمی باید حداقل یک مجوز از کمیسیون ماده 5 دریافت کند. واحدهای کالج در برخی ایالت ها دارای مجوز باشگاه هستند. مثلا خراسان رضوی مجوز باشگاه دارد و سما از آن مجوز به نام دانشگاه برای راه اندازی آکادمی استفاده می کند. همچنین ایالت هایی که مجوز ندارند را پیگیری می کنیم. چندین فرم و مراحل مدیریتی وجود دارد که باید انجام دهید. چند ماه است که همکاران پیگیری کرده اند. اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلات دیر شده است.

با این حال، تا پایان اکتبر 1400 و هفته تربیت بدنی، حداقل 50 درصد از ایالت ها دارای مجوز خواهند بود و ایالت های باقی مانده به احتمال زیاد در عرض چند ماه پس از دریافت مجوز، یک آکادمی ورزشی راه اندازی می کنند.

مراسم رونمایی از آکادمی سما.هر ایالت یک باشگاه ورزشی فرهنگی دارد

آنا: آیا کاری برای جذب اسپانسر انجام داده اید؟

هماتی: با توجه به اینکه پردیس دارای زیرساخت هایی مانند سالن های ورزشی و اماکن ورزشی است و خانواده سما از نعمت مالی برخوردار است، راه اندازی آکادمی به صرفه است. در موضوعات حمایتی، کارگاه های حرفه ای باید برگزار شود که از توانمندی های اساتید، کارکنان، داوران و مدرسان حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی سما کاشرن

اجرای برنامه های ورزشی، آموزشی و فرهنگی در سما یزد


انگلیسی همزمان با سایر مهارت ها در آکادمی ورزش به شما آموزش داده می شود. یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که انگلیسی را نمی فهمند، به خصوص مردم و کسانی که لژیونلا می شوند می خواهند این مشکل را حل کنند. برای این منظور، معلمان زبان قصد دارند هفته ای چند جلسه به دانش آموزان انگلیسی آموزش دهند. این امر به عنوان یک ارزش افزوده درآمد ایجاد می کند و بیشتر مورد استقبال خانواده قرار می گیرد. علاوه بر آموزش ورزش در این آکادمی ها، می دانند که سایر نیازهای دانش آموزان مانند زبان انگلیسی، روانشناسی و تغذیه ورزشی برطرف می شود. این آموزش ها در آکادمی می تواند سودآور باشد و اسپانسر جذب کند.

ایجاد آکادمی ورزشی به شیوه صحیح و کارآمد

آنا: آیا همه آکادمی ها به این شکل تدریس می کنند؟

هماتی: در کنار آموزش ورزش در این رشته، اغراق نیست که بگوییم هیچ آکادمی در کشور فعال نیست. پاتولوژیتغذیه ورزشی، انگلیسی، روانشناسی ورزشی، علوم ورزشی و … فعال نیستند.

طبق تحقیقاتی که در مورد مفهوم آکادمی در دنیا انجام دادم، مفهوم آکادمی توجه به مهارت ها و نیازهای دیگر در کنار آموزش ورزش است. به عنوان مثال، باشگاه هایی مانند لیورپول، منچستریونایتد و استادیوم های بارسلونا به بچه ها اجازه می دهند اگر از سنین پایین بچه ها را جذب می کنند، بعد از تمرین در کنار والدین خود باشند، زیرا آنها جوان هستند و به خانواده خود وابسته هستند، خانواده را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری قرار دهید. خانواده؛ زیرا فرزندان در طول سال نمی توانند از خانواده جدا شوند.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید اجرا می شود؟

هماتی: ما همیشه برنامه های خوبی می گذاریم. با این حال، در اجرا مشکل دارد. ما در تلاش هستیم تا آن را محقق کنیم. تمرکز بر اجرای صحیح آن است و نیازمند حمایت مدیران به ویژه رسانه ها است. سید محمد بطحایی، معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از این اقدام استقبال کرد و ما را در همه همایش ها تشویق کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا