بین الملل

رئیس پارلمان عراق: پیش‌بینی می‌کنیم کابینه الکاظمی رأی اعتماد بگیرد

رئیس مجلس عراق امروز (چهارشنبه) پیش بینی کرده است که به نخست وزیر رای اعتماد داده خواهد شد.

به گزارش مجله خانواده ، محمد الحلبوسی سخنگوی پارلمان عراق در مصاحبه تلویزیونی گفت: “امروز به وزرا رأی اعتماد جداگانه داده خواهد شد.”

وی پیش بینی کرد که علیرغم مشکلات و اعتراضات برخی از نامزدهای این وزارت ، دولت امروز به رأی اعتماد خواهد رسید. الحلبوبی گفت: نام برخی از وزرا هنوز نهایی نشده است.

الحلبوبی تأکید کرد که صبح امروز هیچ تغییری در اعضای کابینه ایجاد نشده است. امروز همه وزرا را نمی توان در نظر گرفت.

مصطفی ال کاظمی ، معاون نخست وزیر نخست وزیر عراق ، گفت: دولت جدید با چالش های اقتصادی و امنیتی روبرو خواهد بود که لیستی از 20 وزیر را به مجلس و دو وزیر دیگر ارائه می دهد. در آینده نزدیک این است

سخنگوی پارلمان عراق گفت: هیچ کس نمی تواند حقوق کارمندان را نقض کند ، جز از راه های قانونی ، و چنین راهکاری وجود ندارد. ما قصد داریم به نفع کارمندان اقدامی انجام دهیم. به همین دلیل برای افزایش بودجه دولت و جلوگیری از بروز هرگونه بحران اقتصادی باید درآمد غیر نفتی را افزایش دهیم.

وی گفت: “ما چشم انداز جامعی از اوضاع عراق و مناطقی که تحت تأثیر تروریسم قرار دارند ، داریم و ابتدا به منافع کشورمان خواهیم پرداخت.” روابط عراق با همه باید مبتنی بر احترام و علاقه متقابل باشد و نه دخالت در امور داخلی. ما باید روابط خود را با جامعه جهانی بهبود بخشیم و از طرف مقابل با تخریب دیگران حمایت نکنیم.

الحلبوسی گفت: به زودی قانون انتخابات اعلام می شود و جنبش مردمی مفاهیم زیادی را در روند سیاسی تغییر می دهد زیرا نمی توان صدای مردم را نادیده گرفت و دولت آل کاظمی باید ادامه یابد خواسته های تظاهرکنندگان

وی در مورد جلسات اخیر با چند شخصیت ارشد سیاسی در فلوجه گفت: “پایتختی برای عراق به جز بغداد وجود ندارد و جلسات ما در فلوجه عادی است.”

از سوی دیگر ، میثاق الحمدی ، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق ، گفت که با وجود معرفی اعضای کابینه در پارلمان ، مذاکرات سیاسی و مذاکرات کابینه انجام شده است. ادامه می یابد و اعضای کابینه به بلندگو معرفی می شوند. نمایندگان گنجانده نشده اند.

وی افزود: مذاکراتی برای تغییر برخی از نامزدهای وزیران انجام شده است که نام آنها در رسانه ها اعلام شده است. به همین دلیل تغییراتی در اعضای کابینه ایجاد خواهد شد و ممکن است برخی از وزرا رأی اعتماد به نفس نگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا