بین الملل

دیدارهای مسئولان تونس و کوبا با وزیر خارجه سوریه در الجزایر

رئیس جمهوری تونس و وزیر امور خارجه کوبا در سفر به الجزایر به مناسبت شصتمین سالگرد استقلال این کشور به طور جداگانه با وزیر امور خارجه سوریه دیدار کردند.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از سایت عربی 21، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که فیصل المکداد وزیر امور خارجه این کشور در مراسم روز استقلال الجزایر با قیس سعید رئیس جمهوری تونس دیدار و گفت‌وگو کرد. انجام شده. این کشور.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سید سید از ال مک داد خواسته است تا با بشار اسد رئیس جمهور سوریه سلام کند.

سعید خطاب به مقداد اظهار داشت: دستاوردهای مردم سوریه و تونس مکمل یکدیگر برای دستیابی به اهداف مشترک مردم دو خواهر و برادر است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین با بسیاری از وزرای امور خارجه کشورهایی که فیصل المکداد در مراسم روز استقلال الجزایر شرکت می کند، روابط دوجانبه با این کشورها و مسائل سیاسی منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت و گو کرده است. ..

عثمان الجرندی وزیر امور خارجه تونس در ماه اوت با فیصل المکداد دیدار کرد که اولین دیدار با وزرای خارجه هر دو کشور از زمان اعلام قطع روابط با دمشق در سال 2012 بود.

در همین حال برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد که سفر وی به الجزایر فرصتی برای ادامه تقویت روابط برادرانه و تاریخی بین دو کشور است.

وزیر امور خارجه کوبا هنگام حضور در شصتمین سالگرد روز استقلال الجزایر گفت: مایلیم از مقامات الجزایر به خاطر دعوت از ما برای شرکت در رژه نظامی برای بزرگداشت شصتمین سالگرد روز استقلال این کشور تشکر کنیم. این مشارکت نشانه برادری و همبستگی قوی بین مردم دو کشور است.

در کنار این مراسم، وزیر امور خارجه کوبا با فیصل المک‌داد نیز دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توئیتر خود نوشت: من با وزیر امور خارجه سوریه دیدار کردم و در این دیدار بر دوستی و همبستگی تاریخی دو کشور تاکید کردیم.» در این دیدار دغدغه های مهم دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت های دو کشور ادامه یافتند و تاکید بر تقویت سیاسی بود. روابط

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا