بین الملل

دولت بایدن در گزارشی ایران و روسیه را متهم کرد

در بیانیه مدیر اطلاعات ملی تاكید شده است كه آمریكایی ها حق دارند تمام واقعیت را بدانند ، وقتی كه دولت های خارجی سعی در دخالت در انتخابات آمریكا دارند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در گزارشی پیش از انتخابات در ماه نوامبر ادعای مشابهی را مطرح كرد و دولت های ایران ، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم كرد.

با این حال ، قانون گذاران آمریکایی در آن زمان گفتند که دونالد ترامپ گزارش انتخابات را در مسیر درست قرار داده و از گزارش هایی تحت عنوان “به حداقل رساندن نقش روسیه” و “گسترش نقش ایران” انتقاد کرده است. ترامپ ماه ها استدلال می کرد که با توجه به موفقیت سیاست هایش در قبال ایران و چین ، دو کشورش نمی خواهند وی در انتخابات پیروز شود.

در گزارش امروز ، مدیر اطلاعات ملی گفت كه انتشار چنین گزارشاتی باید كاملاً “مستقل” باشد ، كه اطلاعات آمریكا را ملزم به انتشار این گزارش ها پس از هر انتخابات می كند.

در این گزارش آمده است: “ارزیابی جامعه اطلاعاتی منتشر شده امروز آنچه ما همه می دانستیم را تأیید می كند و روسیه برای حمایت از رئیس جمهور پیشین ، صدمه زدن به رئیس جمهور بایدن و تضعیف اعتماد به روند انتخابات آمد. ما این را تأیید كرده ایم.” کامل شده است. “

اطلاعات آمریكا ادعا می كند كه روسیه از طریق مأمورین خود ، اطلاعات موفق را برای نفوذ به محافل نزدیك ترامپ هدایت كرده است.

بر اساس این ادعا ، اطلاعات روسیه اطلاعات تقلبی درباره سیستم سیاسی آمریکا را برای تضعیف جو بایدن و نامزدی وی در انتخابات از طریق یک عامل نزدیک به ترامپ منتشر کرده است.

این گزارش همچنین شامل اتهاماتی علیه ایران و چین است. وی افزود: “این گزارش همچنین اقدامات ایران و چین در رابطه با انتخابات آمریكا را تشریح می كند ، اما اقدامات این دو كشور نسبت به اقدامات روسیه كمتر منظم و اجرا می شود.”

در بخش دیگری از این گزارش آمده است كه چین علی رغم قصد خود برای برداشتن گام هایی برای تأثیرگذاری در انتخابات ، اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

“ما باید با لحنی روشن و واضح به آمریکایی ها بگوییم که کشورهای مختلف اهداف و توانایی های مختلفی دارند و تهدید یکسان برای انتخابات آزاد و منصفانه ما یکسان است.” آژانس اطلاعاتی دولت “آنها حساب نمی کنند.”

با این وجود ، اطلاعات آمریكا به این نتیجه رسیده اند كه نه این سه كشور و نه هیچ دولت خارجی دیگر تلاشی برای تغییر نتایج رای گیری یا انتخابات نداشته اند.

مدیر اطلاعات سابق وزارت امنیت داخلی در دولت ترامپ ، فشار بر وی را برای فعالیت آژانس های اطلاعاتی در ایران و چین نشان می دهد تا او را به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات ایالات متحده مقصر بدانند بنابراین من شکایتی دارم.

برایان مورفی در 11 سپتامبر فاش کرد که معاون وزیر امنیت داخلی چاد اف ولف به او دستور داده است گزارش گزارش “فعالیت های مداخله” ایران و چین در ایالات متحده را در بهار امسال آغاز کند.

مورفی با تأکید بر اینکه اجرای دستور ایالات متحده را در معرض خطر جدی قرار می دهد ، از پیروی از این دستور امتناع ورزید و درجه وی در ماه ژوئیه به پست وزیر امنیت داخلی کاهش یافت.

گزارش اطلاعات جدید آمریكا منتشر شده است كه ادعا می كند دولت جدید آمریكا به رهبری جو بایدن مسیر دیپلماتیک را برای بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل پیش خواهد برد.

دولت جو بایدن گفته است كه قصد دارد در هفته های اخیر ایالات متحده را به توافق هسته ای برجام بازگرداند ، اما از انجام هیچ اقدامی برای بازگرداندن آن به توافق خودداری كرد.

23311

دکمه بازگشت به بالا