بین الملل

“دوره جدید” حزب کارگر انگلیس به رهبری کر کر استمر چگونه خواهد بود؟


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، نخست وزیر انگلیس که کر کر استمر را منصوب کرد ، روز شنبه با 56.2 درصد آراء رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد. نگاهی به اندیشه های وی نشان می دهد که میراث ضد انقلاب ضد رهبر پیشین جرمی کوربین موضع محکمی در حزب نخواهد داشت.

حزب کارگر با نیم میلیون عضو یکی از بزرگترین احزاب در اروپا است و بیشتر اعضای آن جوانانی هستند که به سیاست مشترک انگلیس روی می آورند. کوربین می تواند نشان دهد که یک حزب قدرتمند بدون قربانی کردن اصول می تواند تشکیل شود و به یک دستگاه سیاسی دیگر تبدیل شود.

استارمر از سال 1987 وکیل دادگستری بوده و در سال 2008 به عنوان وکیل انگلستان خدمت کرده و مقام خود را تا پایان سال 2013 حفظ کرده است.

وی در سال 2015 به عنوان نماینده کارگر وارد مجلس عوام انگلیس شد. در همان سال از وی خواسته شد تا به عنوان رهبر کارگر انتخاب شود ، اما استارمر این پیشنهاد را رد کرد.

به دنبال پیروزی کوربین ، استارمر به عنوان معاون وزیر امور پناهندگان منصوب شد ، اما در اعتراض به رهبری کوربین در سال 2016 استعفا داد. با انتخاب مجدد کوربین به عنوان رهبر کارگر ، استارمر پیشنهاد خود را برای نامزدی در سمت وزارت امور خارجه پذیرفت و در سمت خود باقی ماند تا اینکه خود رهبر کارگر شد.

ایندیپندستر پس از پیروزی در رقابت های داخلی حزب به عنوان نوزدهمین رهبر حزب کارگر 120 ساله ، گفت: “آرزوی دیرینه ما برای پیوستن به این راه از مدت ها پیش یک راز بوده است.” همانطور که میلیون ها نفر از ما برای تشویق ما به بیرون از در خانه می روند ، آنها به وضوح به آینده ای بهتر امیدوار بودند. در چنین مواقعی به یک دولت خوب احتیاج داریم. دولتی که جان مردم را نجات می دهد و از کشور ما محافظت می کند. “

وی افزود: “تحت رهبری من ، ما می خواهیم با دولت تعامل سازنده داشته باشیم ، نه به این دلیل که با منافع مخالفان مغایر باشد.” برای مهمانی ما امتیاز جمع کنید یا خواسته های غیرممکن را مطرح کنید. “اما هر كجا كه كار درست را می بینیم ، می خواهیم آن را تشویق كنیم.”

وی گفت: “بحران کورو ویروس زندگی طبیعی افراد را مختل کرده است.” “مردم از آنچه در آینده اتفاق می افتد وحشت دارند و نگران هستند.”

استارمر اظهار داشت که از موضع ضد ستیزی حزب کارگر که در سالهای اخیر برای او “ننگ” شده است پشیمان است.

استارمر گفت: “من این نگرش را از بین می برم و اعضای یهودی حزب را که دیگر نمی توانند از ما حمایت کنند ، برمی گردانم.”

استامر قول داد: “من می خواهم این مهمانی بزرگ را به دوره جدیدی هدایت كنم.”

حزب کارگر به رهبری کوربین بارها متهم به ضد ستیزی شده است. اتهامی که توسط وی به شدت تکذیب شد. اما شکست سنگین حزب کارگر در انتخابات زودهنگام سال گذشته در انگلیس نشان داد که مردم انگلیس اعتماد کافی به کوربین چپ برای تشکیل دولت ندارند و سرانجام بوریس جانسون حزب محافظه کار حزب کارگر نخست وزیر شد.

استارمر که همسر یهودی دارد ، اخیراً گفت که با افتخار در شام یهودی “شببات” شرکت می کند. وی همچنین در مصاحبه ای گفت که قصد دارد روابط حزب خود را با رهبر یهود انگلیس ، افررا میرویس بازسازی کند. میرویس پیش از این گفته بود که کوربین لیاقت نخست وزیر بودن را ندارد.


با همسر یهودی خیره شد

طبق سایت “شرق میانهاستارمر و دو رقیب دیگر در حمایت از رهبری حزب کارگر از حمایت جنبش کارگری یهودی و کارگران طرفدار اسرائیل برخوردار بودند.

وقتی از لیزا نندی و ربکا لانگ بیلی از نامزدهای کارگری سؤال شد که آیا آنها خود را “صهیونیست ها” می دانند ، این دو با اطمینان پاسخ دادند. نندی خود را صهیونیست می نامد که رهبر حزب کارگر طرفدار فلسطین در حزب کارگر است. اما در پاسخ به این سؤال ، استارمر تمایل کمتری به صهیونیست ها نشان داد.


نامزدهای جانشین کوربین در نشستی به میزبانی “حامیان اسرائیل”

با این حال ، موضع استارمر در مورد برنامه سازش خاورمیانه که اخیراً توسط رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو افشا شده است ، جالب است.

استارمر در حساب توییتر خود این طرح را نوعی “بارگذاری” توصیف کرد که “مغایر با قوانین بین المللی و حمایت از حقوق بشر” است.

رهبر جدید حزب کارگر در پاسخ به قتل سردار قاسم سلیمانی در حساب توییتر خود نوشت: “اوضاع بسیار جدی است. در خاورمیانه خطر خشونت و تنش در حال افزایش است. ایران باید [در صحنه بین‌الملل] درگیر ، نه منفعلانه. “همه طرف ها باید برای مقابله با تنش ها و جلوگیری از درگیری های بیشتر با هم کار کنند.”

در همین حال ، استارمر به عنوان رهبر کارگر انتخاب شده است ، در حالی که شیوع گسترده کوروی ویروس در انگلیس انتقاداتی را از دولت جانسون جلب کرده است.

جانسون روز شنبه از رهبران مخالفان خواست تا به دولت وی در مبارزه با این بیماری کمک کنند. نخست وزیر انگلیس همچنین در پیام توئیتر خود پیروزی خود را به ستارمر تبریک گفت.

نخست وزیر انگلیس به رهبران مخالف گفت: “من می خواهم نظرات شما را بشنوم و شما را از آنچه تاکنون انجام داده ام ، از جمله گسترش سریع آزمایش های تشخیصی کرونا و ارائه کمک های مالی به مشاغل و افراد در سراسر جهان مطلع می کنم.” کشور “

به نظر می رسد استارمر نسبت به حزب حاکم محافظه کارانه نسبت به کوربین نسبت به کوربین برخورد نرم تری داشته باشد. وی علی رغم انتقاد از رویکرد دولت در مورد این بیماری ، از دعوت جانسون استقبال کرد و بر لزوم همکاری با وی برای مبارزه با کورو ویروس تأکید کرد.

انتهای پیام


نوشته های سایت مطابق با سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به خبررسانی می نماید، به همین دلیل مسوولیت نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا