بین الملل

دستگیری بیش از ۱۴۰۰ تن در تظاهرات حمایت از ناوالنی در روسیه

به گفته سازمان های غیردولتی روسیه ، بیش از 1400 نفر در طی اعتراضات ناوالنی در سراسر روسیه بازداشت شدند.

به گزارش یورونیوز ، به نقل از یورونیوز ، به گزارش مجله خانواده ، بیش از 1400 نفر در سراسر روسیه دستگیر شده اند. این سازمان تعداد بازداشت شدگان در سن پترزبورگ را 500 نفر برآورد کرد.

این تظاهرات روز چهارشنبه ساعت 7 عصر به وقت محلی آغاز شد و قرار بود همزمان با سخنرانی سالانه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باشد.

وزارت امور داخلی روسیه 6000 نفر را برای شرکت در تجمع اعتراضی مسکو تعیین کرده است. طبق آمار ، 4500 نفر در خیابانهای سن پترزبورگ حضور داشتند. با این وجود ناظران این تعداد را در مسکو 10 هزار نفر تعیین کرده اند.

پلیس در یکاترینبورگ ، چهارمین شهر بزرگ روسیه 5 هزار نفر جمعیت دارد و دفاتر منطقه ای ناوالنی 13 تا 14 هزار نفر جمعیت دارند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از بدتر شدن وضعیت سلامتی منتقد زندانی دولت روسیه ، الکسی ناوالنی ، که به پزشکان هشدار داد “ممکن است هر زمان بمیرد” ابراز نگرانی کرده اند.

ناوالنی 44 ساله که از درد شدید کمر و از دست دادن احساس پاهای خود در زندان رنج می برد ، از سه هفته گذشته در اعتراض به اینکه پزشکان اجازه ملاقات ندارند ، اعتصاب غذا کرده است.

در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد ، یک متخصص مستقل منصوب شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از ناوالنی خواست تا روسیه را برای مداوا فوری ترک کند. آنها گفتند: “ما عمیقاً نگرانیم كه ناوالنی در شرایطی قرار داشته باشد كه می تواند به معنای شكنجه ، رفتار بیرحمانه ، غیرانسانی یا تحقیرآمیز باشد”.

آنها از روسیه خواستند تا تمام اقدامات لازم را برای محافظت از سلامت جسمی و روانی ناوالنی انجام دهد.

الکسی ناوالنی در 17 ژانویه سال جاری هنگام بازگشت از آلمان به روسیه دستگیر شد. وی پس از مسموم شدن توسط اعصاب Novichok ، پنج ماه را برای معالجه در آلمان گذراند. در فوریه سال گذشته ، دادگستری روسیه الکسی ناوالنی را به جرم نقض آزادی مشروط به سه سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

کارشناسان سازمان ملل می گویند آنها نگران زندگی این منتقد علیه کرملین هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا