دختر دوترته در مقام معاون رئیس‌جمهوری فیلیپین سوگند یاد کرد

سارا دوترته، دختر رودریگو دوترته، پوپولیست تبعیدی، علیرغم سوابق حقوق بشری پدرش در مورد کشتار هزاران مظنون مرتبط با مواد مخدر، برنج، در انتخابات پیروز شد. معاون جدید رئیس جمهور فیلیپین قول داده است. ..

به گزارش آسوشیتدپرس، مراسم تحلیف دو هفته پیش از آغاز به کار در دوترته، زادگاه خانواده دوترته و شهردار سارا دوترته برگزار شد.

فردیناند مارکوس جونیور که در انتخابات ریاست جمهوری فعلی فیلیپین پیروز شد، در 30 ژوئن در مانیل کار خود را آغاز خواهد کرد.

سارا زیمرمن، در مقابل قاضی دادگاه عالی فیلیپین، دستش را روی انجیلی که مادرش داشت گذاشت و سوگند یاد کرد، سپس یک لباس سنتی سبز پوشید و گفت: “من بهترین یا باهوش ترین فرد هستم. نه فیلیپین و نه دنیا، اما من به عنوان یک فیلیپینی نمی توانم بر سرسختی قلبم غلبه کنم.»

دوترته در آرای دریافتی و تشویق هزاران نفر از هوادارانش گفت: صدای 32.2 میلیون فیلیپینی بلند و واضح بود و پیام آنها خدمت به زادگاهشان بود.

این سه مادر، سارا زیمرمن، خواستار اتحاد ملی و فداکاری برای خدا شدند و از فیلیپینی ها خواستند که راه قهرمان ملی وطن پرست کشور، خوزه ریزال را دنبال کنند. وی به مشکلات اجتماعی دیرینه کودکان فیلیپینی مانند فقر، فروپاشی خانواده، مواد مخدر غیرقانونی، قلدری و انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و صداقت، نظم و انضباط و غیره به والدین اشاره می کند. دلسوزی برای آنها

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور تبعیدی فیلیپین، 77 ساله، رهبری یک VIP را بر عهده داشت که در مراسمی در یک میدان عمومی تحت حفاظت شدید در نزدیکی شهرداری شهر بندری داوائو شرکت کرد. او کار خود را به عنوان شهردار در اواخر دهه 1980 آغاز کرد.

در دوران ریاست جمهوری دوترته، او یک کمپین وحشیانه علیه مواد مخدر انجام داد. کمپینی که در آن هزاران مظنون، عمدتاً جنایتکاران پیش پا افتاده، توسط پلیس و دیگر سربازان به ضرب گلوله کشته شدند. این قتل های مواد مخدر توسط دادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایات احتمالی علیه بشریت بررسی می شود.

پیروزی‌های اخیر سارا دوترته و مارکوس جونیور در انتخابات، نگرانی‌هایی را بین گروه‌های چپ و حقوق بشر در مورد اعتراف نکردن جنایات گسترده حقوق بشری که در روز پدرش مرتکب شده‌اند، افزایش داده است.

مارکوس جونیور و سارا دوترته بدون پرداختن به خواسته‌های فعالان برای محاکمه رودریگو دوترته پس از بازنشستگی از سیاست، بر مفهوم مبهم وحدت ملی کمپین کردند.

سباستین دوترته، یکی از پسران رئیس جمهور بعدی فیلیپین، سرپرستی خواهرش را در شهر داوائو به دست گرفت و پسر دیگرش، پائولو دوترته، در انتخابات کنگره فیلیپین در 9 مه پیروز شد. رئیس جمهور بازنشسته فیلیپین زمانی فرماندار سابق داوائو بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا