بین الملل

خبرگزاری فرانسه: آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی‌سازی اورانیوم را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فرانسه ، خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش از آژانس بین المللی انرژی اتمی ، ایران بود. [سطح] تصویب غنی سازی اورانیوم.

“سید عباس عراقچی” ، ستوان سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده اصلی هسته ای جمهوری اسلامی ایران در وین برای شرکت در جلسه کمیته مشترک بین ایران و گروه 1 + 5 ، بعد از ظهر روز سه شنبه گفت 60٪ آغاز شده. “ایران امروز طی نامه ای به کمیساریای آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که غنی سازی 60٪ را آغاز می کند.”

بهروز کمالوندی ، نایب رئیس و سخنگوی آژانس انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، درباره آغاز غنی سازی 60 درصدی تأسیسات نطنز گفت: چارچوب ماده 1 قانون اقدام استراتژیک برای برداشتن 60٪ تحریم های خط تولید اورانیوم و حمایت از منافع مردم ایران در شورای مشورتی اسلامی تصویب شده است.

“در این راستا ، بلافاصله یک پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارسال می شود و امشب آماده سازی برای اجرای این کار در مرکز غنی سازی آغاز می شود ، پس از آن اطلاعات اضافی توسط عزیزان ما شنیده می شود اخوان. “

طبق گفته کمالبندی ، 60٪ اورانیوم غنی شده در تولید عنصر “مولیبدن” برای استفاده در تولید داروهای مختلف رادیواکتیو استفاده می شود.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا