بین الملل

جرات دارید در مرزها بجنگید نه در خیابان

نمایندگان کردستان با اشاره به اغتشاشات ضدانقلاب در خیابان‌های سنندج به آنها گفتند: اگر می‌جنگید و می‌جنگید، در لبه مرز بجنگید، مخالفت می‌کنید.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر یکشنبه به مناسبت هفته وحدت با روحانیون شیعه و سنی کردستان دیداری دوستانه داشت، خیابان ها مارتز بود، با رزمندگان ما بجنگید، البته نخواهید کرد، زیرا وحشت دارید و می دانید چقدر قدرتمند هستید. نیروهای انقلاب هستند.

وی گفت: زمانی که دشمنان یک کشور یا کشور و حامیان آنها جنگی را آغاز می کنند و در خیابان ها آشوب ایجاد می کنند، ضعف و حماقت خود را نشان می دهند زیرا شهامت جنگیدن در مرز را ندارند.افزایش پیدا کنند.

ولی فکیه نماینده کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود هوشیاری مردم به ویژه علما و روحانیون اهل سنت و شیعه را در برابر دسیسه های دشمن فراخواند و ادامه داد: با این موضوع مخالفت کنید، حق دارید قانوناً آن را بیان کنید. اما لطفا دست از ترساندن بازاریابان، روحانیون، دانشجویان، اساتید و دانشجویان بردارید و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه دشمنان و مزدوران آنها هیچ ارتباطی با شیعه و سنی ندارند، گفت: آنها به هیچکس دلسوزی ندارند و با غربی ها صحبت می کنند.

وی در ادامه به ویژگی های دوست خوب پرداخت و یادآور شد: دوست خوب درون و بیرون یکسان است افزایش.

17000 مسجد اهل سنت در این کشور وجود دارد

نماینده و فقیه کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به احتیاط نظام اسلامی نسبت به اهل سنت، تصریح کرد:

حجت الاسلام پورذهبی از رشد 300 درصدی مدارس، طلاب و روحانیون اهل سنت پس از انقلاب اسلامی خبر داد و یادآور شد: پس از انقلاب 400 دانشگاه در مناطق سنی نشین کشور تأسیس شد. این خدمات ناعادلانه است.

وی به تحصیل 30 هزار دانش آموز استان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد حدود 14 هزار نفر دختر هستند، آیا این بی توجهی به زنان است؟

یک نماینده حقوقدان کردستان، زبان غیر فنی و بزرگ نمایی مشکلات و کاستی ها را غیرمسئولانه و غیر وجدانی دانست و تاکید کرد: دانشگاه‌های دولتی به‌ویژه دانشگاه کردستان و دانشگاه علوم پزشکی یکی از دانشگاه‌های استان محسوب می‌شوند. این دانشگاه معتبرترین دانشگاه کشور است و باید از این موفقیت ها تقدیر کرد.

در این دیدار روحانیون اهل سنت و شیعه نیز نقطه نظرات و مطالبات خود را با نمایندگان فقهای کردستان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا