بین الملل

تکرار زیاده‌خواهی آمریکا درباره برجام؛ بلینکن: مسئله موشکی را مطرح می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، علی رغم اینکه رهبران جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد این کشور مبنی بر اینکه ایالات متحده باید از خروج یک جانبه از توافق هسته ای خلاص شود ، واشنگتن در تهران اول است. من از او خواستم که به قول خود برگردد .

وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن صبح سه شنبه به سیانان گفت: “اگر ایران الزامات توافق هسته ای را رعایت کند ، ما این کار را خواهیم کرد.” “مشکلی که اکنون با آن روبرو هستیم این است که ایران اخیراً محدودیت ها را یکی پس از دیگری برداشته است.”

“ما مسئله موشک را مطرح می کنیم.”

بلینکن تکرار خواسته های پایدار واشنگتن از ایران گفت: “اگر ایران به توافق هسته ای پایبند باشد ، ما با متحدان خود برای توافق طولانی تر و محکم تری کار خواهیم کرد.” “ما همچنین موضوع موشک های ایرانی و رفتارهای ناپایدار را در این منطقه از تهران مطرح می کنیم.”

وی با اعتراف به اینکه ایران لغو تحریم های آژانس بین المللی انرژی اتمی را پس از خروج آمریکا از برجام آغاز کرد ، اظهار داشت:قرارداد [هسته‌ای] “یک سال بعد بود ، اما اکنون سه یا چهار ماه دیگر مانده است.”

“ایران باید اولین قدم را بردارد”

وی گفت: “اولین نکته بسیار مهم این است که ایران به خواسته های خود برگردد.” “آنها از آن دور هستند ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، دیپلماسی وجود دارد و ما در این مسیر هستیم.”

بلینکن در پاسخ به س hostال میزبان سیانور گفت: “بنابراین این چیزی است که رئیس جمهور (بایدن) به صراحت بیان کرده است” ) ، و اگر چنین باشد ، ما این کار را خواهیم کرد. “

“ما به ایمنی عربستان متعهد هستیم.”

وی همچنین درباره جنگی که اتحادیه عربستان سعودی به یمن تحمیل کرد اظهار داشت: “ما می خواهیم برای پایان دادن به جنگ در یمن نقش مهمی در صحنه دیپلماسی داشته باشیم.” ما در جنگ یمن به كمك های نظامی به عربستان سعودی پایان داده ایم اما به خاطر امنیت آنها. من سخت كار می كنم (ریاض). “

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با الجزیره گفت: “ما می خواهیم فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای بحث در مورد وضعیت نهایی دور هم جمع شوند.”

“اهمیت بلندی های جولان برای امنیت اسرائیل”

بلینکن گفت: “تا زمانی که رژیم صهیونیستی حاکمیت رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه به رسمیت بشناسد.” [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] “او در قدرت است و حضور ایران در سوریه ادامه دارد. بلندی های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است.”

تحلیلگران آمریکایی معتقد بودند که دولت جدید از سیاست های ترامپ پیروی نمی کند ، اما وی رویکرد واشنگتن به پکن را به شرح زیر توصیف کرد: این کار درستی بود. “به نظر من ، راه او اشتباه بود.”

“ترامپ در مورد چین حق داشت”

وی گفت: “ما باید از نظر قدرت با چین درگیر باشیم.” این رابطه خصمانه ، رقابتی یا تعاملی باشد ، ما باید قدرت را داشته باشیم. این بدان معنی است که ما به یک اتحاد قوی نیاز داریم که منبع مزیت رقابتی باشد … [از جهان] “به عقب برگردیم ، چین جای ما را می گیرد.”

در همین حال ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت که ایالات متحده از برجام خارج شده و تعهدات خود را نقض کرده است. برجام و انجام تعهدات خود. من این کار را خواهم کرد “به محض اینکه ایالات متحده به تعهدات خود عمل کند و مزایای انجام این تعهدات را تأیید کند ، ما به طور کامل تعهدات خود را که توسط رهبران عالی رتبه جمهوری اسلامی اعلام شده است ، انجام خواهیم داد. بود.”

رهبر سپاه دیپلماسی ایران خروج یک جانبه ایالات متحده از شورای امنیت را مصداق بارز قانون گریزی عنوان کرد: “اقدامات ایران بر اساس توافق برای جبران اقدامات آمریکا انجام می شود و ایران سلاح هسته ای است.”

وی در پاسخ به اظهارات قبلی بلینکن مبنی بر اینکه بازگشت شورای آژانس انرژی هسته ای بستری برای توافق های بعدی بود ، گفت: اعدام شد “منطق برای کسانی است که ترک کرده اند تا به توافق نامه ای برگردند و ما در آن به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.”

با این حال ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با CBS News گفت كه كشور وی تحریم ها را لغو نخواهد كرد تا ایران را به میز مذاكره بازگرداند. (جزئیات)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا