بین الملل

ترامپ ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را خواستار شده بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، مارک اسپیر، وزیر دفاع آمریکا، در کتاب ژوئن 2019 تا نوامبر 2020 خود درباره ترور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا صحبت می کند، من آن را به صراحت اعلام کردم.

کتاب «سوگند مقدس: خاطرات فوق‌العاده وزیر دفاع» نوشته مارک اسپیر، وزیر دفاع آمریکا، با انتشار گزیده‌هایی از روایت او از ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط ترامپ توسط رسانه‌های آمریکایی، همچنان خبرساز شد.

به گزارش وب سایت بری ترند، مارک اسپیر وزیر دفاع اسبق ایالات متحده گفت که در 5 فوریه 2020 (6 فوریه 2017) دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و “نیکولاس مادورو” ارتش ایالات متحده رئیس جمهور ونزوئلا خواهند شد. امکان قرار دادن روی میز “روی میز.

ترامپ در جریان دیدار با خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در کاخ سفید، پیشنهاد ترور مادورو را مطرح کرد. رهبران مخالفان ونزوئلا، خولیو بورخس، کارلوس وکیو و مائوریسیو کرون کارون نیز حضور داشتند.

بر اساس کتاب مارک اسپیر، دونالد ترامپ از گیدو و دستیارانش این سوال را پرسید: “اگر ارتش ایالات متحده مادورو را (به ونزوئلا بیاورد) چه می شود؟” “او گیدو را آزمایش می کند. فکر می کنم اینطور بود.” وزیر دفاع سابق در نامه خود نوشت: کتاب.


ترامپ و گیدو در کاخ سفید دیدار کردند

بر اساس کتابی که وزیر سابق پنتاگون نوشته است، گیدو در پاسخ به دونالد ترامپ گفت: البته ما همیشه از حمایت آمریکا استقبال می کنیم. وی افزود ونزوئلایی‌های مقیم کلمبیا «می‌خواهند کشورشان را دوباره به دست آورند».

وزیر دفاع دولت ترامپ در این دیدار گفت که ونزوئلایی ها می پرسند که آیا مایل به “سازماندهی، آموزش و جنگ هستند؟” گیدو پاسخ داد: «ارتش ایالات متحده در آموزش نیروهای خارجی تجربه دارد.» بله، درست است.

مارک اسپیر در کتابی گفت که یک هیئت مخالف ونزوئلا در دیدار ترامپ و گیدو معتقد بودند که حمله نظامی مستقیم ایالات متحده ترجیح داده می شود زیرا حمله به کلمبیا “پیچیده” بود. وی در ادامه نوشت: همانطور که قبل از جلسه به طور طعنه آمیزی به رئیس جمهور گفتم، متقاعد شده ام که اگر به آنها پیشنهاد دهیم، مخالفان ونزوئلا با آخرین (ارتش) آمریکایی خواهند جنگید.

بر اساس کتاب او، مخالفان گیدو و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، عملیات مزدور ویژه ای را مشابه ترور خوانل مویس، رئیس جمهور هائیتی، که در حمله سربازان سابق کلمبیایی کشته شد، آغاز کرده اند.

مارک اسپیر همچنین گفت که دونالد ترامپ خوان گوایدو را فردی “ضعیف” و نیکلاس مادورو را فردی “قوی” می داند. رئیس سابق پنتاگون نوشت: بنابراین ترامپ همیشه فکر می‌کرد که گیدو ضعیف است و نمی‌تواند جایگزین مادورو شود.

گیدو و دستیارانش در دیدار با ترامپ در کاخ سفید تاکید کردند: “اگر ایالات متحده این کار را با ما انجام می داد، آسان تر و سریع تر بود (ترور مادورو). اسپیر گفت: «اگر برخی از ونزوئلایی‌ها توسط ایالات متحده آموزش دیده و تجهیز شده باشند، آیا حاضر به جنگ می‌شوند؟»

وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خود درباره گیدو و واکنش مخالفان ونزوئلا به سوال او به من گفت: «آنها به من گفتند که این موضوع بسیار پیچیده است و زمان زیادی طول خواهد کشید.

رهبران سابق پنتاگون از نشست دیگری در 9 ژوئن 2020 در کاخ سفید در مقابل رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید خبر دادند. اوبراین پیشنهاد حمله هوایی یا زمینی به مجتمع پالایشگاه خوزه آنتونیو آنزوواک را داد تا اقتصاد را از بین ببرد… آشفتگی ونزوئلا (و در نتیجه) مادورو و خوان گوایدو را سرنگون کند.

انتهای پیام/ م




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا