بین الملل

تداوم اعتصاب گسترده در انگلیس و سرگردانی مسافران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، قطارهای بریتانیایی بزرگ ترین اعتصاب چند دهه اخیر را روز شنبه آغاز کردند.

به گزارش گاردین، پس از اعتصاب حدود 40000 کارگر بریتانیایی حمل و نقل، قطارهای این کشور اکنون اعلام کرده اند که کار خود را به صورت 24 ساعته متوقف می کنند.

این اعتصاب که توسط انجمن هدایت‌کنندگان قطار (Aslef) پیشنهاد شد، مورد استقبال رانندگان هفت شرکت بزرگ حمل‌ونقل ریلی بریتانیا قرار گرفت و باعث اختلال گسترده در سیستم ریلی بریتانیا شد.

گاردین نوشت که به دلیل گستردگی این حملات متوالی، این تاثیر ممکن است چند روز دیگر ادامه داشته باشد و اختلالات در سیستم ریلی بین شهری بریتانیا حل نشده باقی بماند.

این اعتصاب همزمان با افتتاحیه بازی های مشترک المنافع در بیرمنگام بود و خدمات ریلی در این منطقه نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

چهارشنبه گذشته، ده ها هزار نفر از کارگران حمل و نقل ریلی انگوری در سراسر کشور در اعتراض به افزایش بی سابقه قیمت ها در دهه های گذشته دست به اعتصاب زدند.

دبیر کل فدراسیون راه آهن و کشتیرانی انگلیس گفت: این اعتصاب به دلیل اینکه دستمزدها با نرخ تورم کشور همخوانی ندارد، ضروری است. (جزئیات)

حدود ده روز پیش در شهرهای مختلف بریتانیا از دوور گرفته تا منچستر، لندن و بیرمنگام تظاهرات موتورسیکلت برگزار شد که باعث اختلال در تردد در جاده های اصلی این شهرها شد و اعتراض مشابهی نیز در اعتراض به افزایش قیمت برگزار شد و 12 معترض دستگیر شدند. (جزئیات)

این حملات زمانی رخ داد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در پی استعفای بیش از 50 مقام ارشد دولتی مجبور به استعفا شد.

رقابت بین دو نامزد نهایی برای جانشینی جانسون در جریان است و تحریم‌های غرب علیه روسیه ناشی از جنگ اوکراین باعث افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی به‌ویژه غلات خواهد شد و به اقتصادهای غربی ضربه سنگینی وارد خواهد کرد. کشور.

انتهای پیام /ص




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا