بین الملل

بیانیه حزب‌الله در واکنش به تجاوز ترکیه به عراق

به گزارش روسیا الیوم، گردان عراقی حزب الله اعلام کرد که ادامه تهاجم ترکیه به عراق نه تنها نقض حاکمیت این کشور است، بلکه توهینی به کسانی است که ادعا می کنند نماینده دولت و دولت عراق هستند. مزرعه برنج.

او دولت را متهم کرد که گفته است در مقابل این حمله فقط سکوت می‌داند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات ترکیه تنها با بازنگری در سیاست های خصمانه از طریق توسعه معادلات بازدارندگی امنیتی، اقتصادی و تجاری که منافع عراق را تضعیف می کند، خنثی می شود.

گردان حزب الله افزود: تبانی دولت و برخی احزاب سیاسی و تسلیم آنها این است که هژمون ها سرزمین ما را اشغال کرده و بدون رعایت اصول همسایگان خوب و احترام به دولت جنایات وحشیانه ای علیه مردم بیگناه مرتکب می شوند. این کاری بود که من کردم. برای غارت دجله عراق و فرات

وی گفت: “مردم و مقاومت عراق آماده مقابله با این تهاجم و پاکسازی کشور از لوث اشغالگران ترکیه هستند. کشور از اشغالگران منفور آمریکایی درس می گیرد و مقاومت اسلامی چگونه ضربه سختی می زند. باید ببینیم شکست خورده ایم.” . پایان بیانات ایشان. ذلت طعم عقب نشینی و رفتنشان را چشید.

بر اساس این گزارش، ترکیه مدعی شد که در آوریل گذشته عملیات نظامی را در شمال عراق آغاز کرده و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را هدف قرار داده است. گروهی که آنکارا آنها را تروریست می نامد.

311311

دکمه بازگشت به بالا