بین الملل

به زمین نشاندن پهپاد ارمنستان از سوی ارتش جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، پنتاگون جمهوری آذربایجان دوشنبه شب از رهگیری و فرود هواپیماهای بدون سرنشین ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین ارمنستان در مرز و نیروهای دفاعی ارمنستان با کمک ابزارهای ویژه هواپیماهای بدون سرنشین ارمنی Griffon-12 خبر داد که مورد رهگیری قرار گرفت. نشان داد. این پهپاد از نوع شناسایی / جنگی است. وزارت دفاع ارمنستان هنوز پاسخی نداده است.

این اتفاق زمانی رخ داد که واحد پهپادی ارتش آذربایجان در جنگ با ارمنستان از برتری زیادی برخوردار بود. هواپیماهای بدون سرنشین آذربایجانی ، به ویژه “بورکودار” ساخت ترکیه ، بارها به مکان ارمنستان حمله کردند و مأموریت های تعیین شده خود را با موفقیت انجام دادند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اخیراً از برگزاری رزمایش هوایی جدیدی که پهپاد “بیرقدار” آن در آن شرکت خواهد کرد خبر داد. به همین منظور ، نیروی هوایی ملی آموزش هایی را برای هماهنگی جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین سایر هواپیماهای بدون سرنشین در ارتش ملی برگزار کرد.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، این رزمایش به منظور تقویت آمادگی رزمی و هماهنگی بین خلبانان و اپراتورهای پهپاد به ویژه پروازهای شبانه روز برگزار شده است. به دلایل امنیتی ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ذکر محل تمرین ها و تعداد جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت نکرد.

پنتاگون جمهوری آذربایجان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور شش سرباز ارمنی را در مرز بین دو کشور بازداشت کرده اند. به گزارش وزارت دفاع آذربایجان ، خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که شش سرباز ارمنی در آن طرف مرز بازداشت شده اند.

پس از یک درگیری 44 روزه ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 25 نوامبر 1999 ، با میانجیگری روسیه ، در مورد آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی توافق کردند. بر اساس این توافق نامه ، ارمنستان موظف شد از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان “آگدام” ، “کاربازیل” و “لاچین” خارج شود و یک راهروی زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در عوض ، جمهوری آذربایجان قول داده است که عملیات نظامی را متوقف کرده و کریدور لاتین (به عرض 5 کیلومتر) متصل به قره باغ و ارمنستان را تضمین کند. شهر آزادشده شوشا به همراه کلیه مناطق آزادشده به باکو منتقل شد.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا