بین المللکسب و کار برتر

بهترین کشور اروپایی

دلایل مختلفی از جمله فرصت‌های شغلی بهتر، حقوق‌های بالاتر، استانداردهای زندگی بالاتر و حمایت بهتر دولت وجود دارد که باعث می‌شود بین‌المللی‌ها به اروپا مهاجرت ‌کنند. هنگامی که برنامه ریزی مهاجرت خود را می‌چینید، باید یاد داشته باشید که برخی از کشورها ممکن است برای شما مناسب تر از سایرین باشند. پس برای پیدا کردن بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت باید تحقیقات گسترده ای را انجام دهید و نباید مانند مسافرت های خارج از کشوری مانند تور اروپا گردی به آن نگاه کنید. در این مقاله در مورد انتخاب مکان مناسب در اروپا برای مهاجرت صحبت خواهیم کرد. طبق آمار در سال 2020، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به 729000 نفر که اقامت معمول خود را در قلمرو اتحادیه اروپا داشتند تابعیت دادند که در مقایسه با سال 2019 حدود 3 درصد افزایش داشته است.

The best European country

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

برخی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت عبارتند از:

  • کشور پرتغال
  • اسپانیا
  • آلمان
  • لوکزامبورگ
  • انگلستان
  • فنلاند
  • ایسلند
  • ایتالیا
  • ایرلند
  • سوئیس

کشورهایی که در بالا ذکر کردیم بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی، مراقبت‌های بهداشتی، امنیت اجتماعی و فیزیکی و مالی که به شهروندان و ساکنان خود ارائه می‌دهند می‌باشند.

کشور پرتغال

پرتغال یکی از بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت است. محبوبیت این کشور به دلیل وجود آب و هوای مطلوب، توسعه اقتصادی، فرصت‌های آموزشی عالی و کیفیت عالی زندگی آن است. مهاجرت به این کشور برای بیشتر مهاجران نسبتاً ارزان است و همچنین هزینه‌های زندگی در خارج از لیسبون به طور قابل توجهی کمتر است. همچنین کشور پرتغال به دلیل وجود فرصت‌های اجتماعی فراوان برای ادغام فرهنگی در آنجا و استقبال از خارجی‌ها، به یکی از آسان ترین و مناسب ترین کشورها برای اقامت مهاجران تبدیل شده است.

در صورتیکه نیازی به ویزا برای سفر به پرتغال ندارید، می‌توانید 90 روز در آنجا بمانید و در این کشور به گشت و گذار بپردازید. سپس، برای مهاجرت دائم به پرتغال فرصت‌های زیادی برای شما از طریق ویزای بازنشستگی یا ویزای بلند مدت و ویزای طلایی برای مهاجران ثروتمند وجود خواهد داشت.

کشور اسپانیا

درست در کنار پرتغال، اسپانیا نیز یکی دیگر از مقاصد محبوب مهاجران و بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت است. این کشور همان مزایای همسایه خود را با کیفیت زندگی بالا، سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی و هزینه‌های کم ارائه می‌دهد. مهاجران آمریکایی می‌توانند به سرعت از طریق برنامه زبان و دستیار فرهنگی آمریکای شمالی به اسپانیا نقل مکان کنند. اما مسیر مناسبی برای اقامت دائم نیست و اگر مهاجران می‌خواهند اقامت دائم در اسپانیا داشته باشند باید مجوز کار معتبر داشته باشند.

مهاجران کشورهای دیگر همچنان می‌توانند از فرصت‌های دیگر برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کنند. به عنوان مثال، افرادی که ترجیح می‌دهند مستقل کار کنند می‌توانند برای ویزای فریلنسری درخواست دهند یا افرادی که تمکن مالی کافی دارند می‌توانند از فرصت ویزای طلایی اسپانیا استفاده کنند. اسپانیا اخیراً یک ویزای جدید دیجیتالی عشایری را برای تسهیل کار در این کشور اعلام کرده است.

کشور آلمان

آلمان با استاندارد بالای زندگی خود به خانه بیشتر مهاجران در اروپا تبدیل شده است و به عنوان سرزمین “شاعران و متفکران” شناخته می‌شود. با داشتن یکی از بهترین اقتصادها و چندین مسیر برای مهاجرت، مهاجرت به آن نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا در دسترس تر است و جزء بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت نیز محسوب می‌شود. برلین پایتخت کشور آلمان، مرکزی اجتماعی است و برای کسانی که از بیرون رفتن و ملاقات با افراد جدید لذت می‌برند مناسب است، بنابراین در سازگاری با فرهنگ مشکلی ندارد.

برای مهاجرت به آلمان، در صورت داشتن مهارت، می‌توانید برای ویزای کار درخواست دهید. اگر شریک زندگی شما تابعیت آلمانی دارد، می‌توانید برای الحاق به خانواده نیز مهاجرت کنید. علاوه بر این، آلمان همچنین برای کسانی که مایل به دنبال کردن حرفه ای در هنر هستند، ویزای هنری ارائه می‌دهد.

کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپا داری یکی از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی می‌باشد و چندین سال در رتبه دوم ثروتمندترین کشور جهان قرار داشت. در نتیجه، لوکزامبورگ یکی از بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت است، به خصوص با توجه به اینکه بیش از 40 درصد جمعیت این کشور خارجی هستند.

کیفیت عالی زندگی، فرصت‌های عالی برای فناوری و نوآوری کسب و کار را ارائه می‌دهد و یکی از بالاترین حقوق‌ها را در اروپا دارد. به علاوه، با آلمان، بلژیک و فرانسه هم مرز است که تنها چند ساعت با لوکزامبورگ فاصله دارند و آن را به مکانی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند کشورهای دیگر اروپا را بگردند. علاوه بر این، لوکزامبورگ همچنین دارای سه زبان رسمی ‌است و بیشتر مردم می‌توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند، بنابراین در برقراری ارتباط به ندرت مشکل به وجود می‌آید.

با وجود تمام مزایای ذکر شده این کشور معایبی نیز دارد و مهم‌ترین ایراد لوکزامبورگ این است که همراه با حقوق بالا و وجود بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی، هزینه‌های زندگی در آنجا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا است. همچنین مسیرهای مهاجرت به لوکزامبورگ محدود شده است و مهاجرت به عنوان یک مقیم دائم سخت است.

کشور انگلستان

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت آمریکایی‌هاست. به دلیل فارغ بودن از موانع زبانی، مهاجرت آمریکایی‌ها به این کشور، معاشرت و یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم را برای آنها آسان تر می‌کند. همچنین انگلستان همچنان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی است که علاوه بر مزایای بهداشتی و اجتماعی که برای شهروندان خود ارائه داده است، فرصت‌های زیادی را نیز برای اشتغال، استارت‌آپ‌ها و کار آزاد ارائه می‌دهد.

یکی از متداول ترین راه‌ها برای از طریق ویزای شرکت انتقال داخلی است در صورتیکه کار شما، شما را به آنجا منتقل کند. اما، چندین گزینه برای ویزای کار، ویزای خانوادگی، و همچنین ویزای سرمایه گذار برای سرمایه گذاران بالقوه نیز در بریتانیا وجود دارد. تنها ایراد انگلستان این است که اکنون از تابعیت اتحادیه اروپا خارج شده است و شهروندانش از حقوقی مشابه با سایر اتباع اتحادیه اروپا برخوردار نیستند و آزادی رفت و آمد به این کشور نیز محدودتر شده است.

کشور فنلاند

طبق گزارش جهانی، کشور فنلاند همچنان دارای امتیاز بالا به عنوان شادترین کشور جهان است، به همین دلیل بیشتر مهاجران به این کشور جذاب شمال اروپا جذب می‌شوند. کشور فنلاند از لحاظ امنیت اجتماعی و اقتصادی در سطح بسیار بالا قرار دارد و همچنین یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در سطح جهان را ارائه می‌دهد و برای مهاجرت بسیار ایده‌آل است.

اما در کنا تمام مزایای ذکر شده برای کشور فنلاند یکی از معایبی که مهاجران در انجمن‌های آنلاین در مورد این کشور گزارش می‌دهند پیچیده بودن زبان آنجا و فقدان فعالیت‌های اجتماعی و اوقات فراغت و هوای سرد آن است. با این وجود اگر شما فردی اجتماعی هستید و دوست دارید که سبک زندگیتان مملو از فعالیت‌های متنوع باشد و همچنین سرمایی هستید ممکن است فنلاند مکان ایده آلی برای شما نباشد.

کشور ایتالیا

یکی از مطلوب ترین سبک‌های زندگی در جهان را دارد. برای آمریکایی‌هایی که به دنبال بازنشستگی دائمی یا حتی پاره وقت هستند، این مکان ایده آلی برای مهاجرت است. جذاب‌ترین ویژگی‌های این کشور شامل غذای تازه سالم، سبک زندگی ساده و آسان و سیستم مراقبت‌های بهداشتی مشهور جهانی است که پس از شش ماه به روی اکثر مهاجران باز می‌شود.

اما سبک زندگی آرام و مراقبت‌های بهداشتی عالی تنها دو مورد از بسیاری از ویژگی‌های عالی ایتالیا هستند. از دولومیت‌های زیبای شمال ایتالیا گرفته تا هزاران تاکستان که از شمال به جنوب در تپه‌ها پراکنده اند و سواحل اطراف شبه جزیره سیسیل و ساردینیا، ایتالیا را به مکانی رویایی تبدیل کرده است. بسیاری از مردم معتقدند گران تمام می‌شود و در مناطق توریستی، این می‌تواند درست باشد. اما شما می‌توانید بدون خرج کردن پول زیاد نیز زندگی کنید، همه چیز به نگاه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

کشور ایسلند

ایسلند نیز یکی از بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت شناخته شده است و همچنین یکی دیگر از کشورهای شمال اروپا است که دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بالا می‌باشد. کشور ایسلند در توسعه اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی عضو 20 کشور برتر می‌باشد. علاوه بر این، ایسلند به عنوان امن ترین مکان برای زندگی بر اساس گزارش‌های شاخص صلح جهانی رتبه بندی شده است. همچنین مهاجران، به ویژه کسانی که قبلا در مناطق بزرگ شهری زندگی کرده‌اند، جذب طبیعت شگفت انگیز و مناظر خیره کننده ی ایسلند می‌شوند.

مهاجرت به ایسلند نیازمند ویزای معتبر می‌باشد، مثلا شما می‌توانید برای ویزای کار درخواست دهید یا شریکی با تابعیت ایسلندی داشته باشید که بتوانید به آنجا بروید. اما، در نظر داشته باشید که مانند سایر کشورهای شمال اروپا، ایسلند نیز به دلیل وجود شرایط آب و هوایی خاص و طبیعت حفظ شده از طریق مردم محلی آنجا، برای سکونت چالش برانگیز گزارش شده است.

کشور ایرلند

ایرلند یکی دیگر از بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت و مهاجران آمریکایی عمدتاً به دلیل زبان است. ایرلند مانند سایر کشورهای اروپایی مزایایی دارد و دارای یکی از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی می‌باشد، اما بر خلاف سایر کشورها، زبان مانعی برای مهاجرت به آنجا نیست. یکی دیگر از مزایای ایرلند برای مهاجران این است که اجداد بسیاری از آمریکایی‌ها قبلاً شهروند ایرلند بوده اند و واجد شرایط شهروندی در آنجا هستند.

کشور سوئیس

کشور سوئیس یکی دیگر از کشورهای عالی اروپا از نظر طبیعت و کیفیت بالای زندگی می‌باشد. این کشور فرصت‌های شغلی زیاد و امنیت مالی و ثبات را برای بیشتر از مهاجران فراهم می‌کند. به علاوه، دارای تعادل بین کار و زندگی است که به افراد امکان می‌دهد زندگی حرفه ای و شخصی خود را بدون استرس مدیریت کنند. لازم به ذکر است که این کشور از گران ترین کشورهای اروپا است و برای مهاجرت به آنجا باید از توان مالی بالایی برخوردار باشید.

مزایای مهاجرت به کشور‌های اروپایی

جدای از مزایای کشورهای اروپایی مانند مزایای مالیاتی، محیط تجاری پرطرفدار و سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها، مزیت‌های ساده تری نیز وجود دارد که خارجی‌ها را به اروپا جذب می‌کند. مهاجرت به کشور‌های اروپایی دارای چندین مزیت است که عبارتند از:

  • حقوق بالا
  • توسعه یافته ترین کشورهای جهان
  • امنیت زندگی
  • زندگی بهتر و تعادل در کار
  • مناظر تاریخی معروف و فضاهای سبز
  • امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی بدون ویزا
  • ثبات، امنیت و راحتی: این شامل شرایط سیاسی و اقتصادی و نرخ پایین جرم و جنایت در اروپا می‌شود.
  • استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشتی: دسترسی به خدمات بهداشتی اروپایی و فناوری‌های پیشرفته. برخی از جراحی‌ها فقط در اروپا انجام می‌شوند که می‌توانند مهاجرت را به موضوع مرگ و زندگی تبدیل کنند.
  • دسترسی به آموزش با کیفیت بالا: اروپا به خاطر قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و مؤسسات مدرنش که آموزش و شهریه‌ای در سطح جهانی ارائه می‌دهند، مشهور است.

همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب شما تعیین می‌کند که خانواده شما بخش بزرگی از زندگی خود را در کجا سپری کند. بنابراین، با انتخاب یک کشور بر اساس علایق و نیازهای همه شروع کنید و سپس آن را به یک شهر خاص محدود کنید. بسیاری از شهرهای اروپایی وجود دارند که برای زندگی، تجارت، کار، تحصیل و اوقات فراغت مناسب هستند.

دکمه بازگشت به بالا